Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Türkiye’nin önde gelen markaları belirlendi

Superbrands Türkiye 150 marka ile 'süper marka' listesini açıkladı. İlk 10'da Mercedes-Benz, Google ve THY yer alıyor. Tüketicilerin markalara yaklaşımı değişiyor, puan seviyesi 67,79'a geriledi. Tüketici eğilimlerinde ev odaklı yaşam ve kozmetik harcamaları artışı öne çıkıyor.

Haber Giriş Tarihi: 27.02.2025 18:28
Haber Güncellenme Tarihi: 27.02.2025 19:27
Kaynak: AA
Türkiye’nin önde gelen markaları belirlendi

Markaların küresel ölçekte değerlendirilmesini sağlayan Superbrands Türkiye, bu yıl sekizinci kez "süper markalar" listesini açıkladı. İstanbul’da gerçekleştirilen etkinlikte, 2025 yılı araştırmasının yöntemi ve seçilen markalar duyuruldu.

Superbrands Türkiye’nin değerlendirme sürecinde, toplamda 3.864 marka çeşitli kriterlere göre incelendi. Bunlar arasından 1.267’si "süper marka" adayı olarak belirlendi. Daha sonra, bağımsız sivil toplum kuruluşu temsilcilerinden oluşan seçici kurulun oylaması sonucunda en çok tercih edilen 300 marka, NielsenIQ tarafından halk oylamasına sunuldu.

Türkiye’nin üç büyük şehri olan İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleştirilen halk oylamasına 18-55 yaş aralığında ve farklı sosyoekonomik gruplardan 2.001 tüketici katıldı. Tüketiciler, markalara 1 ile 100 arasında puan verdi ve yapılan değerlendirme sonucunda 150 marka, "Türkiye’nin süper markaları" arasına girmeye hak kazandı.

EN İYİ 10 MARKA AÇIKLANDI

Bu yıl belirlenen 150 süper markadan 70’i yerli, 80’i ise uluslararası markalar arasında yer aldı. İlk 10 sırada yer alan markalar arasında otomotiv sektöründe Mercedes-Benz ve Volkswagen, dijital platformlarda Google ve Instagram, havayolu-lojistik kategorisinde THY ve Sabiha Gökçen Havalimanı, beyaz eşya-küçük ev aletlerinde Bosch ve Samsung, elektronik ürünler alanında Apple ve geleneksel Türk lezzetleri kategorisinde Kurukahveci Mehmet Efendi bulunuyor.

Önceki araştırmada ortalama 73,75 olarak belirlenen Türkiye puan barajı, bu yıl 67,79 seviyesine düştü. Bu durum, markaların tüketici algısında değişim yaşadığını ve beklentilere daha fazla odaklanmaları gerektiğini gösteriyor.

SUPERBRANDS TÜRKİYE 20. YILINI KUTLUYOR

Superbrands Türkiye Temsilcisi Dilek Koç, organizasyonun bağımsız bir yapıya sahip olduğunu ve değerlendirmelerin objektif kriterlere göre yapıldığını belirtti. Superbrands’in 1994 yılından bu yana 90 ülkede faaliyet gösterdiğini ifade eden Koç, Türkiye’de 20 yıldır markaların gelişimine katkı sunduklarını dile getirdi.

Koç, “Araştırma tamamen tüketici görüşlerine dayanıyor ve markalar için önemli bir yol gösterici niteliğinde. Tüketicinin markalara yönelik gerçek duygularını yansıtan bir süreç yürütüyoruz.” dedi. Markaların, tüketicilerin beklentilerini daha iyi analiz etmeleri gerektiğini belirten Koç, araştırma sonuçlarının bu anlamda önemli ipuçları sunduğunu vurguladı.

TÜKETİCİ EĞİLİMLERİNDE DEĞİŞİM GÖZLEMLENDİ

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, araştırma sonuçlarına göre tüketici eğilimlerinde önemli değişimler yaşandığını belirtti. Erdoğan, “Ev odaklı yaşam tarzının ön plana çıktığını, tüketicilerin gereksiz harcamalardan kaçındığını ve mutfak israfını önleme konusunda daha bilinçli davrandıklarını görüyoruz.” dedi.

Ayrıca, tüketicilerin sağlık ve bağışıklık sistemini destekleyici ürünlere olan ilgisinin arttığını vurgulayan Erdoğan, önleyici sağlık eğilimlerinin yükselişte olduğunu söyledi.

KİŞİSEL BAKIM VE KOZMETİK HARCAMALARI ARTTI

NielsenIQ Stratejik Analitik İçgörüler Direktörü Nur Serenli ise tüketicilerin harcama alışkanlıklarında farklılaşma gözlemlendiğini ifade etti. Eğlence ve dışarıda yemek yerine, evde vakit geçirme eğiliminin arttığını belirten Serenli, “Özellikle kişisel bakım ve kozmetik ürünlerine olan harcamalarda artış dikkat çekiyor.” dedi.

Superbrands Türkiye araştırması, tüketici davranışlarının markalar üzerindeki etkisini gözler önüne sererken, firmalar için stratejik bir rehber niteliğinde olmayı sürdürüyor.

Kaynak: AA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
logo
Bursa Hayat Gazetesi En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.