Ramazan ayında e-ticaret hacmi artıyor. Gıda, küçük mutfak aletleri ve Ramazan kolileri ilgi görüyor. Yurt dışındaki Türk ürünleri talep ediliyor. E-ticarette %35 ciro artışı bekleniyor. Market ve paket servisi siparişlerinde yoğunluk var. Elektronik, kozmetik satışları da artıyor.
Haber Giriş Tarihi: 02.03.2025 20:50
Haber Güncellenme Tarihi: 02.03.2025 20:50
Kaynak:
AA
Ramazan ayının başlamasıyla birlikte e-ticaret sektöründe yoğun bir hareketlilik gözlemleniyor. Gıda alışverişlerinin yanı sıra küçük mutfak aletleri gibi ürünlerin satışında da artış yaşanırken, tüketicilerin özellikle iftar ve sahur saatleri arasında alışveriş yapmayı tercih ettiği belirtiliyor.
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, vatandaşların online alışverişe ilgisinin her geçen gün arttığını belirterek, "Ramazan ayında özellikle gıda ve süpermarket alışverişlerinde ciddi bir artış gözlemliyoruz. Türkiye’de aylık ortalama 200 milyar lira olan e-ticaret hacminin, ramazan boyunca 250 milyar liraya ulaşması bekleniyor" dedi.
Araştırmalar, tüketicilerin yüzde 60’tan fazlasının ramazan ayında daha fazla alışveriş yaptığını gösterirken, sektörde bu döneme özel 50 milyar liralık ek alışveriş hacmi beklendiği ifade ediliyor.
RAMAZAN KOLİLERİNE BÜYÜK İLGİ
Ramazan hazırlıklarının genellikle bir hafta önceden başladığını belirten Çevikoğlu, marketler ve e-ticaret platformlarının ramazana özel kampanyalar düzenlediğini vurguladı. Bu kampanyaların başında, içerisinde temel gıda ürünleri bulunan ramazan kolileri geliyor. Tarım Kredi Kooperatifleri ve Toprak Mahsulleri Ofisi gibi kuruluşların uygun fiyatlı ramazan kolileri sunmasıyla, İstanbul, Ankara ve Bursa gibi büyük şehirlerde siparişlerin yoğunlaştığı belirtiliyor.
YURT DIŞINDAN TÜRK LEZZETLERİNE YOĞUN TALEP
Ramazan ayında yalnızca Türkiye içindeki alışverişlerde değil, yurt dışına yapılan satışlarda da artış yaşanıyor. Çevikoğlu, özellikle Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Çin gibi bölgelerden baklava, kayısı, gül suyu, fındık, zeytinyağı, bal, sucuk, pastırma, kuru incir gibi geleneksel Türk ürünlerine yoğun talep olduğunu belirtti.
Bazı ülkelere yapılan satışlarla ilgili örnekler veren Çevikoğlu, "Finlandiya’ya baklava ve güllaç, Brezilya’ya Türk kahvesi, Çin’e zeytinyağı, İspanya’ya kayısı, Avustralya’ya fındık, Suudi Arabistan’a gül suyu gönderimleri dikkat çekiyor" dedi.
E-TİCARETTE EN AZ YÜZDE 35’LİK CİRO ARTIŞI BEKLENİYOR
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-Ticaret Meclis Üyesi Cenk Çiğdemli ise ramazan ayının başlamasıyla online alışverişte yukarı yönlü bir hareketlenme yaşandığını belirtti. Çiğdemli, “Özellikle paket servis hizmeti veren işletme ve market pazar yerlerinin siparişlerinde ciddi bir artış var. Genel olarak e-ticaret sektöründe en az yüzde 35’lik bir ciro artışı bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
Ramazan ayı boyunca elektronik ürünler, kozmetik, giyim ve aksesuar gibi kategorilerde de satış hacminde artış öngörülüyor. Aynı zamanda yaklaşan bayram ve turizm sezonu nedeniyle tatil rezervasyonları ve moda alışverişlerinde de yükseliş bekleniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Bursa Hayat Gazetesi
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ramazan ayında e-ticaret hareketliliği
Ramazan ayında e-ticaret hacmi artıyor. Gıda, küçük mutfak aletleri ve Ramazan kolileri ilgi görüyor. Yurt dışındaki Türk ürünleri talep ediliyor. E-ticarette %35 ciro artışı bekleniyor. Market ve paket servisi siparişlerinde yoğunluk var. Elektronik, kozmetik satışları da artıyor.
Ramazan ayının başlamasıyla birlikte e-ticaret sektöründe yoğun bir hareketlilik gözlemleniyor. Gıda alışverişlerinin yanı sıra küçük mutfak aletleri gibi ürünlerin satışında da artış yaşanırken, tüketicilerin özellikle iftar ve sahur saatleri arasında alışveriş yapmayı tercih ettiği belirtiliyor.
RAMAZAN’DA E-TİCARET HACMİ 250 MİLYAR TL’Yİ AŞABİLİR
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, vatandaşların online alışverişe ilgisinin her geçen gün arttığını belirterek, "Ramazan ayında özellikle gıda ve süpermarket alışverişlerinde ciddi bir artış gözlemliyoruz. Türkiye’de aylık ortalama 200 milyar lira olan e-ticaret hacminin, ramazan boyunca 250 milyar liraya ulaşması bekleniyor" dedi.
Araştırmalar, tüketicilerin yüzde 60’tan fazlasının ramazan ayında daha fazla alışveriş yaptığını gösterirken, sektörde bu döneme özel 50 milyar liralık ek alışveriş hacmi beklendiği ifade ediliyor.
RAMAZAN KOLİLERİNE BÜYÜK İLGİ
Ramazan hazırlıklarının genellikle bir hafta önceden başladığını belirten Çevikoğlu, marketler ve e-ticaret platformlarının ramazana özel kampanyalar düzenlediğini vurguladı. Bu kampanyaların başında, içerisinde temel gıda ürünleri bulunan ramazan kolileri geliyor. Tarım Kredi Kooperatifleri ve Toprak Mahsulleri Ofisi gibi kuruluşların uygun fiyatlı ramazan kolileri sunmasıyla, İstanbul, Ankara ve Bursa gibi büyük şehirlerde siparişlerin yoğunlaştığı belirtiliyor.
YURT DIŞINDAN TÜRK LEZZETLERİNE YOĞUN TALEP
Ramazan ayında yalnızca Türkiye içindeki alışverişlerde değil, yurt dışına yapılan satışlarda da artış yaşanıyor. Çevikoğlu, özellikle Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Çin gibi bölgelerden baklava, kayısı, gül suyu, fındık, zeytinyağı, bal, sucuk, pastırma, kuru incir gibi geleneksel Türk ürünlerine yoğun talep olduğunu belirtti.
Bazı ülkelere yapılan satışlarla ilgili örnekler veren Çevikoğlu, "Finlandiya’ya baklava ve güllaç, Brezilya’ya Türk kahvesi, Çin’e zeytinyağı, İspanya’ya kayısı, Avustralya’ya fındık, Suudi Arabistan’a gül suyu gönderimleri dikkat çekiyor" dedi.
E-TİCARETTE EN AZ YÜZDE 35’LİK CİRO ARTIŞI BEKLENİYOR
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-Ticaret Meclis Üyesi Cenk Çiğdemli ise ramazan ayının başlamasıyla online alışverişte yukarı yönlü bir hareketlenme yaşandığını belirtti. Çiğdemli, “Özellikle paket servis hizmeti veren işletme ve market pazar yerlerinin siparişlerinde ciddi bir artış var. Genel olarak e-ticaret sektöründe en az yüzde 35’lik bir ciro artışı bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
Ramazan ayı boyunca elektronik ürünler, kozmetik, giyim ve aksesuar gibi kategorilerde de satış hacminde artış öngörülüyor. Aynı zamanda yaklaşan bayram ve turizm sezonu nedeniyle tatil rezervasyonları ve moda alışverişlerinde de yükseliş bekleniyor.
Kaynak: AA
Son Haberler
AJet’ten 1. yılına özel yüzde 20 indirim kampanyası
Bursa'da bıçaklı kavga: 1’i ağır 3 kişi yaralandı
Bayramın ikinci günü Bursa’da hava nasıl olacak? Bursa Hava Durumu 31 Mart 2025