Kolonya satışları, bayram dönemlerine göre daha sınırlı artış gösteriyor
Kolonya satışları, bayram dönemlerine göre daha sınırlı artış gösteriyor
Türk kültüründe bayramlarda önemli yer tutan kolonya, değişen alışkanlıklara rağmen ilgi görüyor. Kolonya satışları salgın sonrası önceki dönemlere kıyasla daha az artış gösteriyor.
Haber Giriş Tarihi: 26.03.2025 19:23
Haber Güncellenme Tarihi: 26.03.2025 19:57
Kaynak:
AA
Türk kültüründe bayramlarda önemli bir yeri olan kolonya, hala vazgeçilmezlerden biri olarak ilgi görmeye devam ediyor. Ancak, üreticiler, özellikle yeni neslin bayramları seyahat fırsatı olarak görmesi ve Kovid-19 sonrası alışveriş alışkanlıklarının değişmesi nedeniyle satışlarda önceki yıllara oranla daha sınırlı bir artış olduğunu belirtiyor.
Eyüp Sabri Tuncer Yönetim Kurulu Başkanı Engin Tuncer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, daha önce bayram öncesi kolonya satışlarının 4 kat arttığını ancak bu oranın şu an yüzde 35 seviyelerine kadar gerilediğini ifade etti.
GEÇMİŞTEKİ YOĞUN BAYRAM HAZIRLIKLARI
Tuncer, şirketlerinin 1923 yılından beri kolonya üretimi yaptığını belirterek, geçmişte bayram hazırlıklarının 2-3 ay önceden başladığını, çok büyük yoğunluk yaşandığını ve sabahlara kadar çalıştıklarını hatırlattı. O dönemde ham maddeye erişim sıkıntısı yaşandığını ve kolonya üreticilerinin alkol bulmakta zorlandığını vurguladı. Ancak zamanla bu durumun değiştiğini ve o dönemdeki ürünlerin hızlı bir şekilde satıldığını söyledi.
KOVİD-19 SONRASI DEĞİŞEN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI
Salgın sonrası bayram ve normal günlerdeki satışların birbirine yakın seviyelere geldiğini belirten Tuncer, önceki bayramlarda satışların yüzde 200-300 artarken, şu anda bu oranının yüzde 30-35 civarında olduğunu aktardı.
KOLONYA, HEM İKRAM HEM DE HİJYEN ARACI
Bade İşçil, özellikle Cumhuriyet’in ilk yıllarında, insanların suya ve sabuna kolayca erişemedikleri dönemlerde kolonyanın hem kokulu bir ürün hem de dezenfekte amacıyla kullanıldığını hatırlattı. Ayrıca, Kovid-19 salgını sırasında Sağlık Bakanlığının kolonyayı dezenfektan olarak tavsiye etmesiyle birlikte, kolonya kullanımının hijyen zincirindeki yerinin pekiştiğini belirtti.
SALGINLA BİRLİKTE ARTAN KOLONYA TALEBİ
Tuncer, salgın dönemi sonrasında kolonya kullanımının yeniden arttığını belirterek, bu dönemde kolonya sadece bir ikram aracı değil, aynı zamanda önemli bir hijyen ürünü haline geldi. Salgın dönemindeki talebin ardından yıllık bazda 5 katlık bir artış yaşandığını ifade eden Tuncer, son yıllarda kolonya satışlarının istikrarlı bir şekilde arttığını kaydetti.
KOLONYA, GELENEKSEL BİR MİSAFİRPERVERLİK UNSURU
Tuncer, kolonyanın Türk kültüründeki misafirperverlik geleneğiyle de sıkı bir bağa sahip olduğunu söyledi. Misafirlere kolonyanın ikram edilmesinin, eski geleneklerin bir parçası olduğunu vurgulayan Tuncer, özellikle uçak seyahatlerinin yaygınlaşmasıyla bu geleneğin değiştiğini belirtti.
İHRACAT VE ÜRÜN GELİŞTİRME
Eyüp Sabri Tuncer Yönetim Kurulu Başkanı, 1970 yılında ilk ihracatlarını yaparak, özellikle Türklerin Avrupa'ya yerleşmesiyle birlikte Almanya başta olmak üzere Avrupa pazarına girmeye başladıklarını ifade etti. Son 10 yılda kolonya dışında sıvı sabun, duş jeli, şampuan, deodorant, diş macunu, bebek ürünleri, çamaşır yıkama sıvıları ve yüzey temizleyicileri gibi birçok kategoride yeni ürünler geliştirdiklerini belirtti.
Tuncer, 600'ün üzerinde kozmetik ürünü ile 70'ten fazla ülkeye ihracat yaptıklarını ve kolonya ürünlerinin toplam cirodaki payının yüzde 35, sıvı sabunların yüzde 20, diş macunlarının ise yüzde 18 olduğunu sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Bursa Hayat Gazetesi
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kolonya satışları, bayram dönemlerine göre daha sınırlı artış gösteriyor
Türk kültüründe bayramlarda önemli yer tutan kolonya, değişen alışkanlıklara rağmen ilgi görüyor. Kolonya satışları salgın sonrası önceki dönemlere kıyasla daha az artış gösteriyor.
Türk kültüründe bayramlarda önemli bir yeri olan kolonya, hala vazgeçilmezlerden biri olarak ilgi görmeye devam ediyor. Ancak, üreticiler, özellikle yeni neslin bayramları seyahat fırsatı olarak görmesi ve Kovid-19 sonrası alışveriş alışkanlıklarının değişmesi nedeniyle satışlarda önceki yıllara oranla daha sınırlı bir artış olduğunu belirtiyor.
Eyüp Sabri Tuncer Yönetim Kurulu Başkanı Engin Tuncer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, daha önce bayram öncesi kolonya satışlarının 4 kat arttığını ancak bu oranın şu an yüzde 35 seviyelerine kadar gerilediğini ifade etti.
GEÇMİŞTEKİ YOĞUN BAYRAM HAZIRLIKLARI
Tuncer, şirketlerinin 1923 yılından beri kolonya üretimi yaptığını belirterek, geçmişte bayram hazırlıklarının 2-3 ay önceden başladığını, çok büyük yoğunluk yaşandığını ve sabahlara kadar çalıştıklarını hatırlattı. O dönemde ham maddeye erişim sıkıntısı yaşandığını ve kolonya üreticilerinin alkol bulmakta zorlandığını vurguladı. Ancak zamanla bu durumun değiştiğini ve o dönemdeki ürünlerin hızlı bir şekilde satıldığını söyledi.
KOVİD-19 SONRASI DEĞİŞEN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI
Salgın sonrası bayram ve normal günlerdeki satışların birbirine yakın seviyelere geldiğini belirten Tuncer, önceki bayramlarda satışların yüzde 200-300 artarken, şu anda bu oranının yüzde 30-35 civarında olduğunu aktardı.
KOLONYA, HEM İKRAM HEM DE HİJYEN ARACI
Bade İşçil, özellikle Cumhuriyet’in ilk yıllarında, insanların suya ve sabuna kolayca erişemedikleri dönemlerde kolonyanın hem kokulu bir ürün hem de dezenfekte amacıyla kullanıldığını hatırlattı. Ayrıca, Kovid-19 salgını sırasında Sağlık Bakanlığının kolonyayı dezenfektan olarak tavsiye etmesiyle birlikte, kolonya kullanımının hijyen zincirindeki yerinin pekiştiğini belirtti.
SALGINLA BİRLİKTE ARTAN KOLONYA TALEBİ
Tuncer, salgın dönemi sonrasında kolonya kullanımının yeniden arttığını belirterek, bu dönemde kolonya sadece bir ikram aracı değil, aynı zamanda önemli bir hijyen ürünü haline geldi. Salgın dönemindeki talebin ardından yıllık bazda 5 katlık bir artış yaşandığını ifade eden Tuncer, son yıllarda kolonya satışlarının istikrarlı bir şekilde arttığını kaydetti.
KOLONYA, GELENEKSEL BİR MİSAFİRPERVERLİK UNSURU
Tuncer, kolonyanın Türk kültüründeki misafirperverlik geleneğiyle de sıkı bir bağa sahip olduğunu söyledi. Misafirlere kolonyanın ikram edilmesinin, eski geleneklerin bir parçası olduğunu vurgulayan Tuncer, özellikle uçak seyahatlerinin yaygınlaşmasıyla bu geleneğin değiştiğini belirtti.
İHRACAT VE ÜRÜN GELİŞTİRME
Eyüp Sabri Tuncer Yönetim Kurulu Başkanı, 1970 yılında ilk ihracatlarını yaparak, özellikle Türklerin Avrupa'ya yerleşmesiyle birlikte Almanya başta olmak üzere Avrupa pazarına girmeye başladıklarını ifade etti. Son 10 yılda kolonya dışında sıvı sabun, duş jeli, şampuan, deodorant, diş macunu, bebek ürünleri, çamaşır yıkama sıvıları ve yüzey temizleyicileri gibi birçok kategoride yeni ürünler geliştirdiklerini belirtti.
Tuncer, 600'ün üzerinde kozmetik ürünü ile 70'ten fazla ülkeye ihracat yaptıklarını ve kolonya ürünlerinin toplam cirodaki payının yüzde 35, sıvı sabunların yüzde 20, diş macunlarının ise yüzde 18 olduğunu sözlerine ekledi.
Kaynak: AA
Son Haberler
Bursa'da bayramlaşma kuyruğu!
Bursa'da ambulans için fermuar sistemi başarıyla uygulandı
İnegöl Belediyesi’nden Ramazan Bayramı arifesinde mezarlıklarda çiçekli hediye