Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Sosyal medya kısıtlamalarının kullanıcılara ve markalara etkisi ne?

Dijital dünyanın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya platformları, hem bireysel kullanıcılar hem de markalar için önemli bir iletişim ve etkileşim aracıdır. Ancak, bazı ülkelerde zaman zaman uygulanan sosyal medya kısıtlamaları, bu platformların kullanımını doğrudan etkileyerek hem bireysel kullanıcıların hem de markaların dijital stratejilerini olumsuz yönde etkileyebilir.

Haber Giriş Tarihi: 19.03.2025 16:55
Haber Güncellenme Tarihi: 19.03.2025 16:56
Kaynak: Haber Merkezi
Sosyal medya kısıtlamalarının kullanıcılara ve markalara etkisi ne?

Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, belirli sektörlerde günlük yaklaşık 5 milyon TL tutarında yurt içi ve yurt dışı hedefli sosyal medya reklam harcaması yapıldığını belirtti.

CİDDİ TİCARİ KAYIP

Kaplan, dijital pazarlama ve iletişim stratejilerini büyük ölçüde sosyal medya kanallarına dayandıran markalar için bu tür kısıtlamaların ciddi ticari kayıplara yol açabileceğini ifade ederek markaların bu gibi durumlarda doğru adımları atarak kriz yönetimini başarıyla gerçekleştirebileceklerini söyledi.

Yasin Kaplan, sosyal medya kısıtlamalarının etkilerine dikkat çekerek, kullanıcıların VPN kullanarak farklı bir ülkeden giriş yapmış gibi göründüklerini belirtti. Ancak markaların hedefleme stratejilerini akıllı hedeflemelerle, yani makine öğrenimi odaklı hedefleme yöntemleriyle değiştirmesi gerektiğini vurguladı.

İMAJI ZEDELEMEDEN DOĞRU İLETİŞİM STRATEJİSİ

Kaplan, reklamların doğru hedef kitleye ulaşabilmesi için otomatik ve makine öğrenimi odaklı hedefleme yöntemlerine odaklanılması gerektiğini ifade etti. Bu şekilde, reklam bütçesi tamamen kesilmeden erişilebilecek kitlenin maksimum düzeye çıkarılabileceğini belirtti. Ayrıca, kullanılan reklam mesajlarının ve görsellerinin, güncel krizleri veya gündemdeki olayları çağrıştıracak unsurlar içermemesi gerektiğine dikkat çekti. Markaların tarafsız bir yaklaşım benimseyerek, imajlarını zedelemeden doğru bir iletişim stratejisi sürdürmelerinin önemini vurguladı.

MARKALARA ÖNERİ

Kaplan, ticari faaliyetlerin tek bir kanal üzerinden yürütülmesinin doğru olmadığını da söyledi. Özellikle butik markaların tek kanallı satış sistemlerinin, herhangi bir hesap kapanması veya kısıtlama durumunda tüm ticari faaliyetlerin durmasına yol açabileceğini belirtti. Bu nedenle markaların, mümkünse çift kanallı satış stratejileri geliştirmeleri gerektiğini önerdi. Ayrıca, markaların kendi bloglarını, e-posta bültenlerini, uygulamalarını ve erişime kapanmayacak diğer platformları daha aktif bir şekilde kullanmaları gerektiğini sözlerine ekledi.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
logo
Bursa Hayat Gazetesi En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.