Lastik tamiri: Hangi hasarlar onarılabilir, hangileri değil?
Lastik tamiri: Hangi hasarlar onarılabilir, hangileri değil?
Lastik tamiri, güvenli sürüş için önemli bir süreçtir, ancak her hasar onarılamaz. Peki, en yaygın lastik hasar türleri ve tamir edilebilecek hasar türleri nelerdir?
Haber Giriş Tarihi: 26.09.2024 07:06
Haber Güncellenme Tarihi: 26.09.2024 07:14
Kaynak:
Onur KIZILKAYA
Lastikler, bir aracın yol ile olan tek temas noktasıdır ve güvenli sürüş için kritik bir öneme sahiptir. Ancak, yol koşulları, ani durmalar veya çarpışmalar nedeniyle lastikler hasar görebilir.
Lastik Hasar Türleri
Lastikler, çeşitli şekillerde hasar görebilir. En yaygın hasar türleri şunlardır:
Delinmeler:
Keskin nesneler veya çukurlar nedeniyle oluşan delikler, lastiklerin en sık karşılaşılan sorunlarından biridir. Delinme boyutu 6 mm’ye kadar olan hasarlar genellikle tamir edilebilir.
Yanak Hasarları:
Lastiğin yanak kısmında meydana gelen hasarlar, genellikle ciddi sorunlardır. Bu tür hasarlar, lastiğin bütünlüğünü zayıflatır ve güvenli sürüşü tehlikeye atar. Genellikle yanak hasarları onarılamaz.
Aşınma ve Çatlaklar:
Lastiklerin yüzeyinde oluşan aşınmalar veya küçük çatlaklar, genellikle normal bir kullanım sonucu oluşur. Ancak derin çatlaklar, lastiğin değiştirilmesini gerektirebilir. Yüzeydeki hafif aşınmalar, lastiklerin ömrünü uzatmak için düzenli bakım ile kontrol edilebilir.
Hava Basıncı Sorunları:
Düşük hava basıncı, lastiklerin düzensiz aşınmasına ve performans kaybına neden olabilir. Bu durum genellikle hava basıncının düzeltilmesiyle çözülebilir, ancak aşırı aşınma varsa lastiklerin değiştirilmesi gerekir.
ONARILABİLİR HASARLAR
Tamir Edilebilecek Hasar Türleri:
Küçük Delinmeler: 6 mm’ye kadar olan, tread (lastik dişleri) bölümünde bulunan delinmeler.
Yüzey Aşınmaları: Yüzeyde meydana gelen, ancak lastik yapısını etkilemeyen hafif aşınmalar.
Küçük Çatlaklar: Yüzeydeki ince çatlaklar, profesyonel bir kontrol sonrasında onarılabilir.
Onarılamaz Hasarlar
Değiştirilmesi Gereken Hasar Türleri:
Büyük Delinmeler: 6 mm’den büyük delikler, özellikle lastiğin yanak kısmında oluşan hasarlar.
Yanak Hasarları: Lastiğin yan tarafında meydana gelen, yapısal bütünlüğü tehdit eden hasarlar.
Derin Çatlaklar: Lastik yüzeyinde derinlemesine giden çatlaklar, güvenliği tehlikeye atar.
Lastik Tamiri Süreci
Lastik tamiri, genellikle uzman kişiler tarafından yapılmalıdır. Tamir süreci şu adımları içerir:
Hasarın Belirlenmesi: İlk olarak, lastik uzmanları, hasarın türünü ve boyutunu değerlendirir.
Temizlik: Hasar tespit edildikten sonra, onarıma geçmeden önce lastik temizlenir.
Tamir: Küçük delikler için özel lastik yamanmaları kullanılır. Yanak hasarları ve büyük delinmeler genellikle tamir edilemez.
Hava Basıncı Kontrolü: Tamir sonrası, lastiklerin hava basıncı kontrol edilir ve gerektiğinde ayarlanır.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Lastik tamiri: Hangi hasarlar onarılabilir, hangileri değil?
Lastik tamiri, güvenli sürüş için önemli bir süreçtir, ancak her hasar onarılamaz. Peki, en yaygın lastik hasar türleri ve tamir edilebilecek hasar türleri nelerdir?
Lastikler, bir aracın yol ile olan tek temas noktasıdır ve güvenli sürüş için kritik bir öneme sahiptir. Ancak, yol koşulları, ani durmalar veya çarpışmalar nedeniyle lastikler hasar görebilir.
Lastik Hasar Türleri
Lastikler, çeşitli şekillerde hasar görebilir. En yaygın hasar türleri şunlardır:
Keskin nesneler veya çukurlar nedeniyle oluşan delikler, lastiklerin en sık karşılaşılan sorunlarından biridir. Delinme boyutu 6 mm’ye kadar olan hasarlar genellikle tamir edilebilir.
Lastiğin yanak kısmında meydana gelen hasarlar, genellikle ciddi sorunlardır. Bu tür hasarlar, lastiğin bütünlüğünü zayıflatır ve güvenli sürüşü tehlikeye atar. Genellikle yanak hasarları onarılamaz.
Lastiklerin yüzeyinde oluşan aşınmalar veya küçük çatlaklar, genellikle normal bir kullanım sonucu oluşur. Ancak derin çatlaklar, lastiğin değiştirilmesini gerektirebilir. Yüzeydeki hafif aşınmalar, lastiklerin ömrünü uzatmak için düzenli bakım ile kontrol edilebilir.
Düşük hava basıncı, lastiklerin düzensiz aşınmasına ve performans kaybına neden olabilir. Bu durum genellikle hava basıncının düzeltilmesiyle çözülebilir, ancak aşırı aşınma varsa lastiklerin değiştirilmesi gerekir.
ONARILABİLİR HASARLAR
Tamir Edilebilecek Hasar Türleri:
Onarılamaz Hasarlar
Değiştirilmesi Gereken Hasar Türleri:
Lastik Tamiri Süreci
Lastik tamiri, genellikle uzman kişiler tarafından yapılmalıdır. Tamir süreci şu adımları içerir:
Kaynak: Onur KIZILKAYA
Son Haberler
Orhan Kara Anaokulu C Sınıfı Yerli Malı Haftası'nı coşkuyla kutladı
Bursa’da Suriyelilerin geri dönüşü konut piyasasını etkiledi mi?
Bursa'da hangi saatte ezan okunacak? Bursa namaz vakitleri| 21 Aralık 2024