#Uçak

Bursa Hayat Gazetesi - Uçak haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uçak haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Dilan Çıtak Tatlıses’ten açıklama: Hakkımda algı oluşturulmaya çalışıldı Haber

Dilan Çıtak Tatlıses’ten açıklama: Hakkımda algı oluşturulmaya çalışıldı

Sanatçı İbrahim Tatlıses'in kızı Dilan Çıtak Tatlıses, Bodrum'dan İstanbul'a giden bir THY uçağına bindi. Uçak İstanbul hava sahasına yaklaştığı sırada Tatlıses’in kedisi aniden miyavlamaya başladı. Dilan Çıtak, kedisini pusetinden çıkararak kucağına aldı. Ancak, uçağın İstanbul Havalimanı’na inişine yaklaşırken kabin memuru, kediyi tekrar pusete koyması için Tatlıses’i uyardı. Bu uyarı üzerine aralarında başlayan sözlü tartışma hızla kavgaya dönüştü. Olayın büyümesi üzerine pilot, durumu kontrol altına almak için uçağa polis ekiplerini çağırdı. DİLAN ÇITAK TATLISES’TEN UÇAK OLAYINA İLİŞKİN AÇIKLAMA: "BU HAKSIZLIĞI KİM SAVUNACAK ŞİMDİ?" Dilan Çıtak Tatlıses, uçağında yaşadığı olayla ilgili ilk açıklamasında, sokak hayvanlarıyla ilgili yasanın gündemde olduğu bir dönemde, bu olay üzerinden kendisi hakkında olumsuz bir algı yaratılmaya çalışılmasının kendisini şaşırttığını belirtti. Uçakta kedisinin pusetinde olduğunu, ancak inişe kısa bir süre kala kedisinin fenalaşması üzerine onu pusetten çıkarmak istediğini ifade etti. Tatlıses, bu sırada bir hostesin kendisini sert bir dille uyardığını ve durumu açıklamaya çalışmasına rağmen hostesin tutumunun değişmediğini, hatta kedisine sert davranarak zorla pusete sokmaya çalıştığını aktardı. Kedisinin nefes almakta zorlandığını belirten Tatlıses, yolcuların da durumu fark ederek hostesi uyarmasına rağmen, hostesin tavrında bir değişiklik olmadığını vurguladı. Uçaktan indikten sonra durumu polis ekiplerine bildirdiğini ifade eden Tatlıses, olayda kendisine anlayış gösteren diğer çalışanlara teşekkür etti. Ancak, hostesin kedisine yönelik sert tutumları nedeniyle şikayetçi olduğunu açıkladı. Tatlıses, sosyal medyada paylaşılan videonun manipüle edilmiş olduğunu, kedisine yapılan sert tutumların öncesinin gösterilmediğini belirtti. “Hayvanlar dilsiz varlıklardır; benim kedim de bir dilsiz varlık olarak ona yapılan bu haksızlığı kim savunacak şimdi?” diyerek hayvanlara karşı gösterilen merhametsizliğe dikkat çekti. Dilan Çıta'tan bir açıklama daha  Dilan Çıtak Tatlıses önceki açıklamasının ardından sosyal medya hesabından bir açıklama daha gerçekleştirdi. Dilan Çıtak şu ifadeleri kullandı: Gerçekleri görebilen ve olayın arkasındaki esas konuyu anlayan herkese teşekkür ederim. Burada mesele meslekler veya vasıflar değil, bir insanın bir kediye gösterdiği merhametsizliktir. Yapılan mobbingin ve daha da önemlisi, güvendiğim bir kurumun personelinin kedime yönelik agresif davranışlarının gizlenmeye çalışılmasına sessiz kalmayacağım. Konuyla ilgili olarak avukatlarım hukuki süreci başlatmıştır.

Sunexpress müşteri hizmetleri numarası kaç? Haber

Sunexpress müşteri hizmetleri numarası kaç?

SunExpress, Türkiye merkezli bir havayolu şirketidir ve 1989 yılında Türk Hava Yolları (THY) ile Lufthansa'nın ortak girişimi olarak kurulmuştur. Şirketin merkezi Antalya'da bulunmaktadır ve geniş bir uçuş ağına sahiptir. SUNEXPRESS HAKKINDA GENEL BİLGİLER Kuruluş ve Ortaklık: SunExpress, 1989 yılında Türk Hava Yolları (THY) ve Lufthansa tarafından kurulmuştur. Bu ortaklık, şirketin hem Türkiye içinde hem de uluslararası pazarlarda güçlü bir varlık olmasını sağlamıştır. Uçuş Ağı: SunExpress, Türkiye merkezli olmasına rağmen Avrupa'da da geniş bir uçuş ağına sahiptir. Özellikle Almanya ve Avusturya gibi ülkelerde yoğun uçuşlar gerçekleştirmektedir. Şirket, turistik destinasyonlara yönelik seferler düzenlemekte olup, özellikle Antalya, İzmir gibi Türkiye'nin popüler tatil bölgelerine odaklanmaktadır. Filosu: SunExpress filosu Boeing 737-800, Boeing 737 MAX 8, Airbus A320-200 uçaklardan oluşmaktadır. SunExpress filosu (Mart 2023)  SunExpress filosu Uçak Toplam Sipariş Ortalama Yaş Bilgiler Boeing 737-800 48 - 11.7 Boeing 737 MAX 8 11 30 3.2 Airbus A320-200 5 13.9 (Sezonluk kiralık) Toplam 64 30 Hizmet Standartları: SunExpress, yolcularına geniş koltuk aralıkları, yemek ve içecek servisi gibi standart havayolu hizmetlerini sunmaktadır. Ayrıca, yolcularına çeşitli ek hizmetler de sunarak uçuş deneyimini iyileştirmeyi hedeflemektedir. İşbirlikleri ve Codeshare Anlaşmaları: SunExpress, çeşitli havayolu şirketleriyle codeshare anlaşmaları yaparak uçuş ağını genişletmekte ve yolcularına daha fazla destinasyon seçeneği sunmaktadır. Bu tür işbirlikleri, havayolu şirketlerinin operasyonel verimliliğini artırmaya ve rekabet gücünü artırmaya yöneliktir. SONUÇ SunExpress, Türkiye'nin önde gelen havayolu şirketlerinden biri olarak, özellikle turistik destinasyonlara yönelik geniş uçuş ağıyla dikkat çekmektedir. Yüksek hizmet standartları ve güvenilir operasyonlarıyla, yolcularına güvenli ve konforlu bir uçuş deneyimi sunmayı amaçlamaktadır. İŞTE SUNEXPRESS MÜŞTERİ HİZMETLERİ NUMARASI  Ülke Telefon Numarası AB Ülkeleri: +31 97010269797 (Servis sağlayıcınızın belirlediği ücretlendirmeye tabidir) Türkiye: 444 0 797 (0,09 TL/dak.) Birleşik Krallık: +44 2081579797 (Servis sağlayıcınızın belirlediği ücretlendirmeye tabidir) Diğer Ülkeler: +90 232 444 0 797 (Servis sağlayıcınızın belirlediği ücretlendirmeye tabidir) WhatsApp üzerinden ulaşmak isteyenler ise, : +90 232 444 0797 numaraya sadece mesaj atabilirler.  

Kabin basıncı nedir? Kabin basıncı artar veya yükselirse ne olur? Haber

Kabin basıncı nedir? Kabin basıncı artar veya yükselirse ne olur?

Kabin basıncı, uçakların yanı sıra denizaltılarda da kullanılan bir terimdir. Uçaklarda kabin basıncı, yolcuların ve mürettebatın konforu ve sağlığı için kabin içindeki hava basıncının düzenlenmesidir. Uçak yüksek irtifalara çıktığında dış atmosfer basıncı azalır, bu nedenle kabin içindeki basınç düşer. Bu düşüş, yolcuların rahat bir şekilde nefes almasını sağlamak için kontrol altında tutulur. KABİN BASINCININ ÖNEMİ Yeterli Oksijen: Yüksek irtifalarda, hava basıncı ve oksijen seviyesi düşüktür. Düşük oksijen seviyeleri, hipoksiye (oksijen yetersizliği) yol açabilir. Hipoksi, baş ağrısı, baş dönmesi, yorgunluk ve hatta bilinç kaybına neden olabilir. Kabin basıncı, kabindeki oksijen seviyesini deniz seviyesine yakın bir seviyeye yükselterek hipoksi riskini ortadan kaldırır. Kulak Rahatlığı: Uçak yükseldikçe veya alçaldıkça, kabin basıncı ve dış hava basıncı arasındaki fark değişir. Bu basınç farkı, kulak zarlarında rahatsızlığa ve ağrıya neden olabilir. Kabin basıncı, bu basınç farkını kademeli olarak ayarlayarak kulak rahatsızlığını önler. Kabin Yapısal Bütünlüğü: Uçak gövdesi, kabin basıncının atmosfer basıncından daha yüksek olduğu gerçeğine göre tasarlanmıştır. Kabin basıncı düşerse, gövde üzerindeki stres artar ve bu da yapısal hasara yol açabilir. Kabin basıncı, gövde üzerindeki stresi azaltarak uçağın güvenli bir şekilde uçmasını sağlar. KABİN BASINÇLANDIRMA SİSTEMİ Kabin basıncı, kabin basınçlandırma sistemi adı verilen bir sistem tarafından sağlanır. Bu sistem, uçak motorlarından gelen havayı kullanarak kabini basınçlandırır. Hava, önce soğutulur ve kurutulur ve ardından kabine pompalanır. Kabin basıncı, sensörler tarafından izlenir ve gerektiğinde ayarlanır. KABİN BASINCI PROBLEMLERİ Kabin basıncı ile ilgili bazı problemler de oluşabilir. Bu problemler şunlardır: Kabin Basıncı Düşmesi: Kabin basıncı düşerse, hipoksi, kulak rahatsızlığı ve diğer sağlık problemleri ortaya çıkabilir. Kabin basıncı düşmesi acil bir durumdur ve pilotlar, uçağı acil olarak alçalmak zorundadır. Kabin Basıncı Artışı: Kabin basıncı artarsa, kulak zarlarında ağrı ve diğer problemler ortaya çıkabilir. Kabin basıncı artışı genellikle bir problem değildir ve kabin basınç kontrol sistemi tarafından otomatik olarak düzeltilir. SONUÇ Kabin basıncı, uçuş güvenliği ve yolcu konforu için çok önemlidir. Kabin basınçlandırma sistemi, kabindeki hava basıncını deniz seviyesine yakın bir seviyeye yükselterek hipoksi, kulak rahatsızlığı ve diğer sağlık problemlerini önler.

Uçakla seyahatte neden 2 saat önceden havaalanında olmak gerekir? Haber

Uçakla seyahatte neden 2 saat önceden havaalanında olmak gerekir?

Uçak yolculuğu, günümüzde en hızlı ve konforlu seyahat seçeneklerinden biridir. Fakat keyifli bir uçuş deneyimi yaşamak için, bazı önemli noktalara dikkat etmek gerekir. Bunlardan en önemlisi ise, uçuş saatinden en az 2 saat önce havalimanında bulunmaktır. 2 saat önceden havalimanında olmanın birçok sebebi vardır: 1. Check-in ve Bagaj İşlemleri: Uçuş saatinden önce, check-in işlemlerini yaptırmak ve bagajlarınızı teslim etmek gerekir. Bu işlemler, yoğunluğa bağlı olarak zaman alabilir. Özellikle ilk defa uçuyorsanız veya bagajınız varsa, bu işlemlere daha fazla zaman ayırmanız gerekebilir. 2. Güvenlik Kontrolleri: Havalimanlarında güvenlik kontrolleri oldukça sıkı ve detaylı yapılmaktadır. Bu nedenle, bu kontrollerde uzun kuyruklar oluşabilir. 2 saat önceden havalimanında olmak, bu kuyruklarda uzun süre beklemenizi önler ve uçuşunuzu kaçırma riskinizi azaltır. 3. Pasaport ve Vize Kontrolü: Yurt dışı uçuşlarında pasaport ve vize kontrol işlemleri de yapılmaktadır. Bu işlemler de zaman alabilir. Bu nedenle, yurt dışı seyahatlerinizde 2 saatten de fazla bir süre önce havalimanında olmanız tavsiye edilir. 4. Uçuş Kapısına Ulaşım: Havalimanları oldukça geniş ve karmaşık olabilir. Uçuş kapısına ulaşmak için zaman ayırmanız gerekir. Özellikle büyük havalimanlarında, uçuş kapısına yürümek veya havalimanı servislerini kullanmak uzun süre alabilir. 5. Olası Gecikmeler: Trafik, hava durumu veya teknik arızalar gibi öngörülemeyen durumlar nedeniyle uçuşlar gecikebilir. 2 saat önceden havalimanında olmak, bu gibi gecikmelere karşı bir tampon oluşturur ve uçuşunuzu kaçırma riskinizi azaltır. 6. Huzurlu Bir Başlangıç: Uçuşa yetişmek için strese girmek yerine, 2 saat önceden havalimanında olarak daha rahat ve huzurlu bir şekilde seyahatinize başlayabilirsiniz. Bu sayede, havalimanında bulunan kafelerde veya dinlenme alanlarında vakit geçirebilir, son alışverişinizi yapabilir veya uçuşunuzu beklerken kitap okuyabilirsiniz. Sonuç olarak, uçak yolculuğu için en az 2 saat önce havalimanında bulunmak, hem zaman kazandırır hem de stresi azaltarak daha keyifli bir uçuş deneyimi yaşamanızı sağlar. Unutmayın, zamanında ve huzurlu bir şekilde uçuşa başlamak, keyifli bir seyahatin anahtarıdır. Unutmayın: Havalimanına ne kadar erken giderseniz, stresten o kadar uzak kalırsınız.

Uçaklara lazer tutmak neden tehlikeli ve yasak? Haber

Uçaklara lazer tutmak neden tehlikeli ve yasak?

Uçaklara lazer tutmak, son derece tehlikeli ve yasa dışı bir eylemdir. Bu eylemin pilotların görüşünü bozarak kazalara neden olma potansiyeli vardır ve hem uçaktakilere hem de yerdekilere ciddi zarar verebilir. TEHLİKELER Pilotların Görüşünü Bozma: Lazer ışığı, pilotların göz kamaşmasına ve geçici veya kalıcı görme kaybına neden olabilir. Bu durum, özellikle iniş ve kalkış gibi kritik uçuş aşamalarında son derece tehlikelidir ve kazalara yol açabilir. Dikkat Dağıtma: Lazer ışığı, pilotların dikkatini dağıtarak konsantrasyonlarını bozabilir. Bu durum da uçuş hatalarına ve kazalara yol açabilir. Göz Yaralanmaları: Lazer ışığı, uçaktaki yolculara ve yerdeki insanlara da göz yaralanmalarına neden olabilir. YASAL SONUÇLAR Uçaklara lazer tutmak, birçok ülkede yasa dışıdır ve ağır cezalara yol açabilir. Türkiye'de de Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün havacılık mevzuatına göre, uçaklara lazer tutmak 91 bin 139 TL'ye kadar para cezası ile cezalandırılır. Ayrıca, bu eylem TCK'nın 183. maddesinde yer alan "Uçuşa Müdahale" suçunu da teşkil edebilir ve yedi yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılabilir. UÇAKLARA LAZER TUTMANIN ALTERNATİFLERİ Uçaklara lazer tutmak yerine, pilotların dikkatini çekmek için daha güvenli yöntemler kullanılabilir. Örneğin, yerden uçağa doğru ışık sinyalleri göndermek veya havacılık telsizi kullanmak gibi yöntemler tercih edilebilir. Sonuç olarak uçaklara lazer tutmak, asla yapılması gereken bir şey değildir. Bu eylemin hem uçaktakilere hem de yerdekilere ciddi zarar verebileceğini ve ağır yasal sonuçlara yol açabileceğini unutmamak gerekir. Pilotların dikkatini çekmek için daha güvenli yöntemler kullanılmalıdır. Ayrıca, uçaklara lazer tutmanın tehlikeleri ve yasal sonuçları hakkında toplumda bilinçlendirme çalışmaları yapılmalıdır.Bu tür eylemleri önlemek için havalimanları ve ilgili güvenlik birimleri tarafından gerekli önlemler alınmalıdır. Uçak güvenliği, hepimizin sorumluluğudur. Bu sorumluluğun bilinciyle hareket ederek, uçaklara lazer tutmaktan kaçınmalı ve daha güvenli bir havacılık ortamına katkıda bulunmalıyız.

Dev metal kuşlar nasıl uçuyor? Haber

Dev metal kuşlar nasıl uçuyor?

İnsanlık tarihindeki en önemli buluşlardan biri olan uçaklar, havada süzülerek kilometrelerce yol kat etmemizi sağlıyor. Peki, bu dev metal kuşlar nasıl uçuyor? Uçakların uçma prensibi, kanatlarının oluşturduğu kaldırma kuvveti ve itki kuvveti arasındaki dengeye dayanır. KALDIRMA KUVVETİ: Uçak kanatları, özel bir şekilde tasarlanmıştır. Kanatların üst kısmı, alt kısmına göre daha bombelidir. Uçak ilerlerken, kanatların alt kısmındaki hava, üst kısmına göre daha hızlı hareket eder. Bu da kanatların üst kısmında bir basınç düşüşü, alt kısmında ise bir basınç artışı yaratır. Basınç farkı, kanatlara yukarı doğru bir kuvvet uygular. Bu kuvvete kaldırma kuvveti denir. Uçakların ağırlığından daha büyük bir kaldırma kuvveti oluştuğunda, uçak havalanabilir. İTKİ KUVVETİ: Uçakların ilerlemesini sağlayan kuvvet ise itki kuvvetidir. Uçaklarda bu kuvvet, motorlar tarafından üretilir. Motorlar, havayı geriye doğru iterek uçağı ileriye hareket ettirir. Uçakların hızı arttıkça, kanatlarda oluşan kaldırma kuvveti de artar. Bu sayede uçak, havada kalmaya devam eder. UÇAKLARIN DÖNEBİLMESİ: Uçakların dönmesini sağlayan ise ailerons ve dümenlerdir. Aileronlar, kanatların arka kenarlarında bulunan ve yukarı aşağı hareket edebilen kanatlardır. Pilot, aileronları kullanarak uçağın bir kanadını yukarı, diğer kanadını ise aşağı indirir. Bu sayede uçak, dönüş yapar. Dümen ise uçağın kuyruğunda bulunan ve sağa sola hareket edebilen bir kanattır. Pilot, dümeni kullanarak uçağın yönünü kontrol eder. UÇAKLARIN ALÇALMASI VE İNİŞİ: Uçakların alçalması ve inişi, motor gücünün azaltılması ve kanatların açısının değiştirilmesiyle sağlanır. Motor gücü azaltıldığında, kanatlarda oluşan kaldırma kuvveti de azalır. Pilot, kanatların açısını değiştirerek uçağın iniş açısını ayarlar. Uçaklar, pistlere tekerlekleriyle iniş yapar. UÇAKLARIN UÇUŞ GÜVENLİĞİ: Uçaklar, dünyanın en güvenli ulaşım araçlarından biridir. Uçuş güvenliğini sağlamak için birçok önlem alınmaktadır. Bu önlemler arasında, pilotların ve havacılık personelinin eğitimi, uçakların bakımı ve onarımı, hava trafik kontrol sistemleri ve uçuş güvenliği kuralları yer alır. SONUÇ: Uçaklar, havacılığın temelini oluşturan ve insanlık için büyük önem taşıyan araçlardır. Uçakların çalışma prensibi, aerodinamik ve mühendislik ilkelerine dayanmaktadır. Uçuş güvenliği ise birçok faktörün bir araya gelmesiyle sağlanmaktadır.

Japon Hava Yolları'na ait 2 uçak apronda çarpıştı Haber

Japon Hava Yolları'na ait 2 uçak apronda çarpıştı

Japonya'da facianın eşiğinden dönüldü. Japon Hava Yolları’na (JAL) ait iki yolcu uçağının kanatlarının aprona giriş-çıkış sırasında çarpıştığı bildirildi. Havayolu şirketinden yapılan açıklamada, içinde 328 yolcu ve mürettebat bulunan 503 sefer sayılı uçağın Tokyo Haneda Havalimanı Terminal 1'deki aprondan çıktığı sırada aprona girmek üzere olan boş bir uçakla kanat kısmından çarpıştığı kaydedildi. Yerel saatle 07.30 sıralarında yaşanan kazada yaralanan olmazken, Hokkaido eyaletindeki New Chitose Havalimanı'na yapılması planlanan 503 sefer sayılı uçuşun iptal edildiği belirtildi. Kazaya karışan Airbus A350-900 tipi iki uçakta maddi hasar meydana geldiği, olayla ilgili detaylı soruşturma başlatıldığı aktarıldı. 2 OCAK'TAKİ KAZADA 5 KİŞİ ÖLMÜŞTÜ Japonya, 2 Ocak'ta yaşanan ve dünya kamuoyunu sarsan uçak kazası ile gündeme gelmişti. New Chitose Havalimanı'ndan Haneda Havalimanı'na gitmekte olan Japon Hava Yolları’na ait 516 sefer sayılı Airbus A350 tipi uçak, inişi sırasında Japonya Sahil Güvenlik Kuvvetleri’ne (JCG) ait MA-722 tipi uçakla çarpışmıştı. Kazada deprem bölgesine yardım malzemeyi taşıyan JCG uçağındaki 5 personelin hayatını kaybettiği açıklanmıştı. 16 Ocak'ta ise Cathay Pacific'e ait bir yolcu uçağının New Chitose Havalimanı'nın pistinde Korean Air'a ait bir diğer uçakla çarpıştığı kamuoyuna yansımıştı. Kazada yaralanan olmamıştı.

Türbülans Nasıl Gerçekleşir? Türbülans tehlikeli mi? Türbülans sırasında ne yapılmalı? Haber

Türbülans Nasıl Gerçekleşir? Türbülans tehlikeli mi? Türbülans sırasında ne yapılmalı?

Türbülans, havadaki düzensiz hava akımları nedeniyle uçakların sallanmasına ve titremesine neden olan bir olaydır. Hava, sanıldığı gibi boş bir alan değildir. Hava molekülleri sürekli hareket halindedir ve bu hareketler bazen düzensiz ve kaotik hale gelebilir. Bu düzensiz hava akımları, uçak kanatlarının altındaki ve üstündeki hava basıncında ani değişikliklere neden olarak türbülansa yol açar. TÜRBÜLANSA NEDEN OLABİLECEK BAZI FAKTÖRLER Hava durumu: Fırtınalar, gök gürültülü fırtınalar ve jet akımları gibi aşırı hava olayları, türbülansa neden olabilecek güçlü ve düzensiz hava akımları oluşturabilir. Dağlar: Dağlar, rüzgarın etraflarından ve aralarından akmasına neden olarak türbülansa yol açabilir. Binalar ve diğer engeller: Binalar ve diğer engeller, rüzgarın akışını bozarak türbülansa neden olabilir. Uçak türbülansı: Uçaklar uçarken kanat uçlarından hava girdabı şeklinde türbülans oluşturabilir. Bu türbülans, arkadaki uçaklar için tehlikeli olabilir. TÜRBÜLANS SIRASINDA NE OLUR? Türbülans sırasında, uçak ani olarak sarsılabilir, yükselebilir veya düşebilir. Bu durum, yolcular için rahatsız edici ve hatta korkutucu olabilir. TÜRBÜLANS TEHLİKELİ MİDİR? Genellikle türbülans tehlikeli değildir. Uçaklar, türbülansa dayanacak şekilde tasarlanmış ve üretilmiştir. Pilotlar, türbülansı önceden tahmin edebilir ve uçuşu buna göre ayarlayabilirler. TÜRBÜLANS SIRASINDA NE YAPMALISINIZ? Türbülans sırasında emniyet kemerlerinizi takılı tutmanız ve sakin kalmanız önemlidir. Mümkünse, gergin hissediyorsanız derin nefes alın. Türbülans genellikle kısa sürelidir ve uçak normale döndüğünde emniyet kemerlerinizi çözebilirsiniz. TÜRBÜLANS HAKKINDA BAZI EK BİLGİLER Türbülans her zaman önceden tahmin edilemez. Türbülans tüm uçakları etkileyebilir, küçük uçakları büyük uçaklardan daha fazla etkileyebilir. Türbülans sırasında pilotlar uçağı kontrol altında tutar. Türbülans nedeniyle uçak kazası çok nadirdir.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.