Hava Durumu

#Renault

Bursa Hayat Gazetesi - Renault haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Renault haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Renault MAİS Genel Müdürü Çağdaş: 'Bu model tamamen Türk mühendislerin emeğiyle üretildi' Haber

Renault MAİS Genel Müdürü Çağdaş: 'Bu model tamamen Türk mühendislerin emeğiyle üretildi'

Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, 2025 yılı için otomotiv sektöründeki beklentilerini paylaştı ve yeni Duster'ın üretimiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Çağdaş, 2024'ün otomotiv sektörü açısından zorlayıcı bir yıl olduğunu belirtirken, 2025’te faizlerin düşmesi ve döviz kurlarındaki dengenin sağlanmasıyla otomotiv talebinin 1 milyon adede yaklaşmasını beklediklerini ifade etti. Yeni Renault Duster’ın üretimi, Bursa’daki Oyak Renault Otomobil Fabrikaları'nda başladı. Çağdaş, Duster’ın özellikle Türkiye'deki LPG'li modellerinin önem taşıdığını vurgulayarak, "Bu model tamamen Türk işçisinin ve mühendislerinin emeğiyle üretildi ve ilk aracı banttan indirdik" dedi. Ayrıca, LPG'li araçların otomotiv sektöründe giderek daha fazla tercih edileceğini belirten Çağdaş, "Dizel motorlardan arınan sektörde LPG, çevre dostu ve ekonomik çözüm olarak daha fazla yer bulacak" şeklinde konuştu. 2024 yılına dair zorlukları anlatan Çağdaş, seçim döneminin talep dengesini değiştirdiğini ve bazı araçların indirimle satılmak zorunda kalındığını belirtti. Ancak, hedeflenen satış adetlerine ulaştıklarını ve müşteri memnuniyetinin öncelikli hedefleri olduğunu belirtti. 2025 yılına dair ise, daha dengeli ve istikrarlı bir talep artışı öngördüklerini ifade etti.

Yeni Renault Duster, Bursa İnegöl'de görücüye çıktı Haber

Yeni Renault Duster, Bursa İnegöl'de görücüye çıktı

Koçaslanlar Motorlu Araçlar İnegöl Showroomu'nda da yerini alan SUV model hakkında bilgi veren Koçaslanlar Motorlu Araçlar Genel Müdürü Didem Aras, “Duster, SUV pazarında her zaman sağlam bir yere sahip olmuştur. Ancak bu yıl, yenilenen versiyonu ile çıtayı daha da yükseltti. Sadece güçlü bir SUV değil, aynı zamanda konforlu ve güvenli bir yolculuk vaat ediyor. Bursa'daki fabrikalarında üretilen bu model, 4x4, E-Tech Full Hybrid ve Eco-G motor seçenekleriyle müşterilerimize geniş bir yelpaze sunuyor. CMF-B platformunda geliştirilen Duster, 48V yarı hibrit ve LPG dahil olmak üzere çeşitli motor türleri ve çoklu enerji çözümleri sunuyor. Bu da, farklı ihtiyaçlara ve tercihlere sahip müşterilerimize hitap etmemizi sağlıyor” dedi. GÜÇ VE VERİMLİLİK BİR ARADA 145 beygir güç üreten Renault E-Tech full hybrid teknolojisi de dahil olmak üzere çeşitli motor ve şanzıman kombinasyonlarıyla sunduğunu ifade eden Aras, “E-Tech tam hibrit motoru, ortalama 100 kilometrede 5 litre yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Bu motor, şehir içi sürüşlerde yüzde 40'a kadar yakıt tasarrufu sağlıyor ve 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş durumdadır. Ayrıca, 130 beygir gücünde 1,2 litre yarı hibrit motor seçeneği de mevcut. Bu motor, yüzde 10 yakıt tasarrufu sağlamak için 0,8 kilovatsaat kapasiteli 48V bataryayla destekleniyor” diye konuştu. GELİŞMİŞ SÜRÜŞ DESTEK SİSTEMLERİ İLE GÜVENLİ YOLCULUKLAR Yeni Renault Duster'ın 17 adede kadar yeni nesil sürüş destek sistemiyle donatıldığını belirten Aras, güvenlik ve sürüş destek sistemlerine vurgu yaparak, “Yeni Duster'da şeritte kalma asistanı, şeritten çıkma uyarısı, aşırı hız uyarısı, otomatik uzun/kısa far, otomatik acil durum fren sistemi ve ‘e-call' Acil Durum Çağrı sistemi gibi özellikler bulunuyor. Bu sistemler, sürüş güvenliğini en üst düzeye çıkarıyor ve kullanıcılarımıza huzurlu bir yolculuk sunuyor. Araç, güçlü ve atletik hatlarıyla SUV segmentindeki diğer modellerden ayrılıyor. İç mekanda ise konfor ve teknolojiyi bir arada sunan özellikler bulunuyor. Geniş iç hacmi, ergonomik koltukları ve kullanıcı dostu kontrol paneli ile sürüş keyfini artırıyor. Yenilikçi ve modern tasarım, gelişmiş teknolojiler ve güçlü motor seçenekleri, SUV pazarında öne çıkmasını sağlayacak unsurlar arasında yer alıyor. Koçaslanlar Motorlu Araçlar'ın Bursa İnegöl'deki showroomunda görücüye çıkardık ve satışa sunduk. Müşterilerimizi bu muhteşem SUV'yi yakından görmeye ve test sürüşü yapmaya davet ediyoruz. Yeni Duster, benzersiz özellikleri ve performansıyla SUV severlerin vazgeçilmezi olacak.”

Yüzde 100 elektrikli! Türkiye'de 2025 yılının ilk çeyreğinde satışa sunulacak Haber

Yüzde 100 elektrikli! Türkiye'de 2025 yılının ilk çeyreğinde satışa sunulacak

Şirketten yapılan açıklamaya göre, İsviçre'de tanıtımı yapılan Renault 5 E-Tech, "Renaulution" yaklaşımıyla doğan yeni nesil özgün ruhunu, benzersiz tasarım öğeleriyle tamamlıyor. Renault, E-Tech ürün gamını 3 Mart'a kadar sergileyerek, fuarda kullanıcılarla bir araya getirecek. Açıklamada görüşlerine yer verilen MAİS A.Ş. Genel Müdürü Berk Çağdaş, Renault'un bu yıl Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda yeni nesil bir otomotiv şirketine dönüşümünü gözler önüne serdiğini belirterek, "Fuarda dünya lansmanı gerçekleştirilen ve ikonik öğeleriyle dikkat çeken Renault 5 E-Tech yüzde 100 elektrikli, benzersiz bir model. İlk kez 1972 yılında satışa sunulan ve kullanıcıların kalplerinde yer edinen bu özel model, şimdi en ileri teknolojilere ve elektrikli güç-aktarma sistemine sahip bir tasarım harikası olarak tekrar kullanıcıların kalbini fethetmeye geliyor." değerlendirmesinde bulundu. Bu modelin, Renault'taki elektrik devriminin yepyeni yüzü olacağını kaydeden Çağdaş, "Renault 5 E-Tech yüzde 100 elektrikliyi 2025 yılının ilk çeyreğinde Türkiye'de satışa sunmayı planlanıyoruz. MAİS olarak, Renault'taki elektrikli çağını OYAK vizyonu ile birleştirerek, yeni modellerimizi kullanıcılarımızla buluşturmaya devam edeceğiz." ifadelerini kullandı. RETRO-FUTURİSTİK TASARIMIYLA ÖNE ÇIKIYOR Satışa sunulduğu dönemde milyonlarca ailenin yaşam tarzına ve gereksinimlerine yanıt veren Renault 5'in çekici tasarımı, çok yönlülüğü ve yakıt ekonomisiyle bilinen mirası, Renault 5 E-Tech modelinde, günün toplumsal ve çevresel ihtiyaçlarına göre yeni bir yüzle şekilleniyor. Renault 5 E-Tech, markanın diğer modellerine uygulanan tasarım kodlarını ikonik bir model olarak yeniden yazıyor. Retro-futuristik tasarım özellikleri ve duyguları harekete geçiren ayrıntılar, modern bir bütün oluşturuyor. Minimum ön ve arka uzantılarıyla dört büyük 18 inçlik janta sahip modelin tekerlekleri, gövdeyle aynı hizada olup, geniş iz aralığına sahip. 3,92 metre ölçülerinde kısa bir model olan Renault 5 E-Tech, çevik bir şehir otomobiliyle aynı boyutta ve çekici gövde orantılarıyla öne çıkıyor. Aks mesafesi Clio modeline göre sadece 4 cm daha kısa olan Renault 5 E-Tech, cömert bir iç hacim vaat ediyor. 1,77 metrelik genişliğiyle, şehir yollarında çeviklik sağlayan modelin yüksekliği ise 1,5 metreyi buluyor. Renault 5 E-Tech; "Evolution, Techno ve Iconic Cinq" donanım seviyeleri ile satışa sunulacak. Aynı zamanda model, kişiselleştirmeyi yeni bir seviyeye taşıyan, çıkartmalar ve 3D baskılı saklama alanları da dahil olmak üzere, benzersiz kişiselleştirilmiş aksesuarlara sahip olacak. Renault 5 E-Tech, şehir içi ve dışı kullanımına uygun bir model olarak tasarlandı. 52 kWh'e kadar bataryası, 400 kilometreye kadar WLTP menzili sağlıyor. 11 kW AC şarj, 100 kW'a kadar DC şarj gücü bulunan modelin, elektrikli şehir otomobili segmentinde nadir görülen bir özellik olarak 500 kiloya kadar römork çekme kapasitesi bulunuyor. ELEKTRİKLİ OTOMOBİL KULLANMAYA TEŞVİK EDEN ÜSTÜN SÜRÜŞ KEYFİ Optimize edilen ön süspansiyon ve küçük dönüş çapıyla son derece çevik bir otomobil olan Renault 5 E-Tech'te üst segmentlerden alınan çok kollu arka süspansiyon, bu segmentte daha önce görülmemiş düzeyde yol tutuş ve performans özellikleri sunuyor. Tüm bunlar, konfordan ödün vermeden üstün sürüş keyfine katkıda bulunuyor. Renault 5 E-Tech, performanstan ödün vermeden ikonik tasarımını sergilemek için geliştirilen yeni tamamen elektrikli platform "AmpR Small" üzerine üretilen ilk otomobil. Böylece, elektrikli bileşenlerde ve modern teknolojide en iyi özelliklerle, bu segmentte rakipsiz sürüş keyfi ve konfor sunuyor. TEKNOLOJİLERLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ BİR DENEYİM Renault 5 E-Tech, entegre Google ile en güncel OpenR Link sistemi dışında 50'nin üzerinde uygulama ve şarjın planlanan yolculuğa entegre edilmesi gibi pratik hizmetlerle donatılıyor. Model, Google'ın bağlantılı hizmetleri dışında akıllı, yardımsever ve sevimli bir yol arkadaşı olan resmi Renault avatarı Reno'yu da bünyesinde barındırıyor. Avatar, müşterilere daha keyifli ve daha sezgisel bir elektrikli deneyimi sunmak üzere Renault tarafından geliştirildi. Ses konforu; patentli akıllı koza ses yalıtım sistemi ve üst segmentlerden alınan akustik ön cam ile optimize ediliyor. Termal konfor için ise ısı pompası batarya enerjisinden tasarruf sağlıyor. En ileri güvenlik özellikleriyle donatılan Renault 5 E-Tech, yolu okuyan akıllı adaptif hız sabitleyici ve 2. seviye otonom sürüş teknolojisi "Aktif Sürücü Asistanı" dahil olmak üzere üst segmentlerden aktarılan ileri sürüş destek sistemlerini (ADAS) içeriyor.

Renault'tan açıklama! 'Bursa fabrikamızı merkez haline getireceğiz' Haber

Renault'tan açıklama! 'Bursa fabrikamızı merkez haline getireceğiz'

Renault, Renaulution kapsamındaki “Uluslararası 2027 Oyun Planı”nı Latin Amerika’da açıklamasının ardından, bir sonraki merkezi olan Türkiye için yeni planlarını duyurdu. Renault Global CEO'su Fabrice Cambolive, Renault Group Türkiye CEO'su Jan Ptacek, MAiS AŞ CEO'su Dr. Berk Çağdas ve Renault Group Endüstri ve Kalite Direktörü Thierry Charvet'nin katılımıyla Mandarin Oriental Bosphorus'ta "Renault Uluslararası 2027 Oyun Planı" başlıklı bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda verilen bilgiye göre, Bursa Oyak Renault fabrikasında 2027 yılına kadar 4 yeni Renault modeli üretilecek. Bu modellerden üçü, B ve C SUV segmentindeki müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmış SUV modeller olacak. SUV ailesinin ilki olan Yeni Renault Duster, hibrit motor seçeneğiyle 2024 yılının ikinci yarısında Türkiye'de satışa sunulacak. Marka, 2027 yılına kadar Türkiye'deki satışlarının üçte birinin elektrikli veya hibrit olmasını hedefliyor. Türkiye için büyük önem taşıyan bu iddialı planı hayata geçirmek amacıyla Renault Group, OYAK ile birlikte 400 milyon avronun üzerinde yatırım yaparak Oyak-Renault ortak girişimiyle Türkiye'de yeni model ve motor üretimine başlamayı planlıyor. Renault, güçlü ve modern ürün gamını dünyaya paralel şekilde Türkiye’de de konumlandırarak, kullanıcıları yeni modellerle buluşturacak. Renault, bu yeni stratejik hamleyle, Türkiye otomotiv pazarındaki iddiasını pekiştirmeyi hedefliyor. 2027 yılına kadar, Renault'nun ürün gamında hibrit ve elektrikli araç satışlarında önemli bir artış yaşanacak ve Türkiye’de pazarın dönüşümüne katkı sağlanacak. Türkiye'de 2025 yılına kadar yeni nesil hibrit bir motor da yerelleştirilecek. Her yeni yerelleştirilmiş modelde bir hibrit motor seçeneği de sunulacak. 2027 yılında Türkiye'deki elektrikli araç satışlarının, toplam Renault satışlarının üçte birine ulaşması hedefleniyor. Renault Group, 2026 yılına kadar OYAK Renault fabrikasında yeni bir modüler platformu da hayata geçirmeye odaklanıyor. Bu esnek ve yüksek verimli platform, çok çeşitli güç aktarma organları teknolojileriyle uyumlu olacak. Halihazırda üretiminin yüzde 75'ini Avrupa'ya ihraç eden OYAK Renault fabrikasını, 2027 yılına kadar dünya ülkeleri için küresel bir ihracat merkezi haline getirmeyi hedefleyen Renault, geleceğin C SUV modellerini 50'den fazla ülkeye ihraç ederek küresel varlığını genişletecek. "TÜRKİYE, RENAULT MARKASININ ÖNEMLİ BİR MERKEZİ OLARAK ÖNE ÇIKIYOR" Renault Markası (CEO) Üst Yöneticisi Fabrice Cambolive, toplantıda yaptığı konuşmada, Renault'nun güçlü ve güvenilir ortağı OYAK ile birlikte 54 yıldır Türkiye'de faaliyet gösterdiğini ifade etti. Renault ve OYAK'ın birlikte 7,5 milyondan fazla otomobil ürettiğini ve Türkiye'deki her 7 otomobilden birinin Renault logosu taşıdığını belirten Cambolive, "Uluslararası 2027 Oyun Planı” için Türkiye'nin en önemli merkezlerden biri olarak büyük rol üstlendiğine dikkati çekti. Cambolive, hedeflerinin Türkiye'de pazar lideri olmak olduğunu belirterek, "Hedefimiz, markamızı yeni ürünlerle güçlendirmek, özellikle SUV segmentinde güçlü bir varlık geliştirmek, hibrit ve elektrikli araçlara dayalı bir elektrifikasyon stratejisi uygulamak." açıklamasını yaptı. Bursa fabrikalarını sadece Avrupa'ya değil, dünyanın diğer ülkelerine de ihracat yapan bir merkez haline getireceklerini aktaran Cambolive, "Uluslararası 2027 Oyun Planı"nın Renault’nun Avrupa'daki stratejisini tamamlamak ve Renault markasını daha güçlü, küresel ve daha karlı hale getirmek için tasarlandığını ifade etti. "2027'DEN ÖNCE 4 YENİ RENAULT MODELİNİ, BURSA OYAK RENAULT FABRİKASI'NDA YERLİLEŞTİRMEYİ PLANLIYORUZ" Renault Group Türkiye CEO’su Jan Ptacek ise Türkiye'de yerel üretimin, pazar liderliğinin anahtarı olduğunu belirtti. Ptacek, bugün, 2027'den önce 4 yeni Renault modelini, Bursa Oyak Renault Fabrikası'nda yerlileştirmeyi planladıklarını duyurmaktan mutluluk duyduğunu ifade ederek, "Bu yeni otomobillerden biri Renault Duster olmak üzere 3 adet SUV olacak. Renault olarak bu yeni ürünlerle Türkiye'de B ve C SUV segmentlerinde müşteri ihtiyaçlarını karşılayan bir ürün yelpazesi sunarak liderliğimizi daha da pekiştireceğiz." dedi. Türkiye'nin Renault Group içindeki önemli endüstriyel varlığını vurgulayan Ptacek, "Verimli bir sanayi merkezi inşa etmek için Bursa fabrikamızın endüstriyel varlığı büyük önem taşıyor. Oyak Renault fabrikası, Türkiye'nin en büyük binek otomobil üretim kapasitesine sahip. Renault Group'un yeni modüler platformunun 2026 yılına kadar Bursa fabrikamızda devreye alınmasıyla, bir adım daha ileriye gidiyoruz. Esnek ve son derece verimli olan bu platform, çok çeşitli güç aktarma mekanizması teknolojilerini barındırıyor. Toplam uzunluğu 4 ile 5 metre arasında değişen araç yelpazesi, 2.6’dan neredeyse 3 metreye kadar dört farklı dingil mesafesi uzunluğu olanağı sunuyor." ifadelerini kullandı. Ptacek, Renault'nun Türkiye'deki AR-GE faaliyetlerini önemli ölçüde artırdığını belirterek, şunları aktardı: "2025 yılına kadar Bursa’daki AR-GE merkezinde çalışan mühendis sayısı 500’e ulaşacak, bu AR-GE ekibinin 2022 yılına göre iki katına çıkması anlamına geliyor. Bu artış, yerel mühendislik yetkinliklerinin geliştirilmesine de katkı sağlayacak. Renault Group, OYAK ile 2027 stratejisi girişimi kapsamında 400 milyon avronun üzerinde yatırım yapacak. Bu yatırım, Renault'nun Türkiye'nin potansiyeline olan güçlü inancını ve markanın uluslararası sahnedeki önemli rolünü vurguluyor. Renault'nun Türkiye'deki kapsamlı stratejisi, Türkiye pazarındaki liderliğini güçlendirmenin yanı sıra küresel konumunu da güçlendirmeyi amaçlıyor." "DUSTER VE YENİ SUV'LARLA BİRLİKTE, RENAULT MARKASI TAM BİR SUV YELPAZESİNE SAHİP OLACAK" MAİS AŞ CEO’su Berk Çağdaş da Türkiye’de Renault markası ve kullanıcılar arasında derin bir bağ bulunduğunu ve Türkiye’nin bir Renault ülkesi olduğunu belirtti. Çağdaş, "Bugün, 2024 yılından itibaren Türkiye'de yerlileştirmeyi planladığımız 3 SUV arasından ilki olacak Yeni Renault Duster'ı duyurmak istiyorum. Yeni Renault Duster’ın, Duster modelinin başarı hikayesini sürdüreceğine eminim. Gerçek bir ikon olan Duster, kariyerinin 13 yılı aşkın süresinde dünya çapında büyük bir başarı elde etti." açıklamasını yaptı. Duster'ın dünya genelinde 1,7 milyondan fazla satış rakamına ulaştığını kaydeden Çağdaş, "Yeni Renault Duster, önceki nesillerini başarılı kılan tüm özellikleri koruyor. Duster ve yeni SUV'larla birlikte, Renault markası tam bir SUV yelpazesine sahip olacak." değerlendirmesinde bulundu. Türkiye'deki otomotiv pazarında lider olma taahhütlerini çeşitli, yerel üretim ve elektrikli araçlar sunarak teyit ettiklerini ifade eden Çağdaş, şu değerlendirmelerde bulundu: "Yeni ürün yelpazesi ve SUV modellere odaklanma, işimize ve Renault markasının başarısına eşi benzeri görülmemiş bir ivme kazandıracak. OYAK ve Renault‘nun güçlü ortaklığının hem ülke ihracatına sağlayacağı katkı hem de iç pazarı destekleyecek bu stratejisi, tüm sektörümüz adına umut verici bir adım. En büyük destekçimiz OYAK’a ve çok değerli Renault üst yönetimine her zaman bize verdikleri sonsuz destek adına bir kez daha teşekkür ediyorum."

Bursa'daki otomobil devleri ile ilgili iddiayı 'Teyit hattı' yalanladı! Haber

Bursa'daki otomobil devleri ile ilgili iddiayı 'Teyit hattı' yalanladı!

Türkiye'deki otomobil pazarının önemli aktörlerinden Tofaş ve Renault fabrikalarıyla ilgili bazı internet sitesi ve sosyal medya hesaplarında çarpıtılmış haberlere yer verildi.  ARKA PLAN VE İDDİALAR Bir gazetenin internet sitesinde "Bursa'nın dev otomobilleri, Tofaş ve Reunault İflas mı etti?" başlıklı bir haber yapıldı.  Otomotiv sektörü alanında çalışan bir gazetecinin ifadelerinin yer aldığı haberde, araç piyasasında fiyat krizi yaşanacağı öne sürüldü. İki otomobil devi Tofaş ve Renault'nun fabrikalarının battığına yönelik imada bulunuldu. Bu haber, farklı X (eski adıyla Twitter) kullanıcıları tarafından sosyal medyada paylaşılarak yeniden dolaşıma sokuldu.  BULGULAR  Anadolu Ajansı Teyit Hattı iddiaların arka planını araştırdı. Her iki şirketin yetkilileri ile temasa geçildi. Yapılan inceleme sonucu Tofaş ve Renault'un bakım onarım faaliyetleri kapsamında üretime kısa süreli ara verdiği anlaşıldı.  ÜRETİME ARA  Bursa'da yer alan Renault fabrikasının her yıl düzenli şekilde gerçekleştirilen rutin bakımlarından birine girdiği ve üretime iki haftalık ara verileceği öğrenildi.  Tofaş, KAP'a (Kamuyu Aydınlatma Platformu) yaptığı bildirimde, "Şirketimiz Bursa fabrikasında 07.08.2023 – 30.08.2023 tarihleri arasında planlı izin kullanımı, üretim hatlarında yapılacak planlı bakım-onarım çalışmaları sebebiyle üretime geçici olarak ara verilecektir. Bahse konu dönemde çalışanlarımız yıllık izin hak edişlerini  kullanacak  olup, fabrikamızda nöbetçi personel ile sadece bakım ve revizyon çalışmaları gerçekleştirilecektir. Yukarıdaki açıklamalarımızın, Sermaye Piyasası Kurulunun yürürlükteki Özel Durumlar Tebliğinde yer alan esaslara uygun olduğunu, bu konuda/konularda tarafımıza ulaşan bilgileri tam olarak yansıttığını, bilgilerin defter, kayıt ve belgelerimize uygun olduğunu, konuyla ilgili bilgileri tam ve doğru olarak elde etmek için gerekli tüm çabaları gösterdiğimizi ve yapılan bu açıklamalardan sorumlu olduğumuzu beyan ederiz." ifadelerini paylaştı.  Bir süre sonra iddiayı gündeme getiren internet sitesi, haberi güncelleyip kullandığı görseli değiştirdi. Haberin başlığı "Bursa'nın dev otomobilleri Tofaş ve Renault'tan rutin bakım için üretimi durdurma kararı aldı" şeklinde düzenlendi.  Benzer şekilde geçmişte de farklı otomobil firmalarının bakım faaliyetleri kapsamında üretime ara verdiği, bu çalışmaların medyada haber olduğu tespit edildi. BULGU SETİ Tofaş ve Renault'un, bakım onarım faaliyetleri kapsamında üretime ara verdiği öğrenildi.  Tofaş, KAP'a konuyla ilgili bilgilendirmede bulundu.  DOĞRU MU? YANLIŞ MI? Tofaş ve Renault'nun Bursa'daki fabrikalarının iflas ettiği için üretimi durdurduğu iddiası gerçeği yansıtmıyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.