Hava Durumu

#Reklam Kurulu

Bursa Hayat Gazetesi - Reklam Kurulu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Reklam Kurulu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bakanlık açıkladı! Kasım ayında indirim yalanlarına ceza yağdı Haber

Bakanlık açıkladı! Kasım ayında indirim yalanlarına ceza yağdı

Ticaret Bakanlığı, 2024 yılının Kasım ayında gerçekleştirilen indirim kampanyalarındaki aldatıcı reklamlarla ilgili önemli bir açıklama yaptı. Kasım ayında yapılan “Efsane Kasım”, “Black Friday” ve “Şahane Cuma” gibi kampanyalarda, tüketicilerin yanıltılmasına izin verilmedi. Reklam Kurulu, Kasım ayında 213 dosyadan 196’sının mevzuata aykırı olduğunu belirleyerek toplamda 54,3 milyon TL idari para cezası uygulandı. Ayrıca 35 dosya kapsamında, aykırılık tespit edilen internet sitelerinin erişimi engellendi. 2024 YILINDA 277,6 MİLYON TL CEZA KESİLDİ Reklam Kurulu, 2024 yılının başından itibaren 1705 aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulama hakkında inceleme yaptı. Yapılan bu incelemeler sonucunda toplamda 277,6 milyon TL idari para cezası kesildi. Kurul, özellikle Kasım ayındaki “Efsane Kasım” ve “Black Friday” gibi indirimli satış kampanyalarına yönelik incelemelerini sürdürdü. 64 dosyanın değerlendirildiği bu dönemde, 57 dosyanın mevzuata aykırı bulunduğu ve 27,4 milyon TL ceza uygulandığı açıklandı. Böylece, 2024 yılı boyunca indirimli satış kampanyalarına ilişkin toplam 41,3 milyon TL para cezası kesilmiş oldu. TÜKETİCİ MAĞDURİYETLERİNİN ÖNÜNE GEÇMEK AMAÇLANIYOR Reklam Kurulu, tüketici mağduriyetlerini önlemek amacıyla aldatıcı uygulamalara karşı sıkı denetimler gerçekleştiriyor. Yüksek gösterilen “gölge fiyatlar” üzerinden sahte indirim algısı oluşturan reklamlara karşı önlemler alındı. Ayrıca, kısa süreli indirim fırsatlarıyla tüketicilerin alışveriş kararlarının manipüle edilmesinin önüne geçilmesi için adımlar atıldı. Bu tür uygulamaların, ülkenin kaynaklarının israfını engellemeye ve adil piyasa şartlarını sağlamaya yönelik olduğu vurgulandı. YASADIŞI BAHİS REKLAMLARINA KARŞI SERT DURUŞ Reklam Kurulu, yasadışı bahis reklamlarına yönelik de önemli bir karar aldı. Yasadışı bahis sitelerinin reklamlarını yayınlayan tanıtımlara karşı 6 milyon TL idari para cezası uygulandı ve söz konusu reklamlar durduruldu. Bu tür reklamlara yönelik denetimlerin devam edeceği bildirildi. REKLAM KURULU DENETİMLERİNE DEVAM EDİYOR Reklam Kurulu, muhtelif sektörlerde karşılaşılan aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara yönelik incelemelerine devam ediyor. Tüketiciyi korumaya yönelik yapılan bu düzenlemelerle, sağlıklı piyasa koşullarının oluşturulması ve haksız rekabetin engellenmesi hedefleniyor.

Tüketiciyi aldatan reklamlara ceza yağdı! Haber

Tüketiciyi aldatan reklamlara ceza yağdı!

Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, Reklam Kurulunun, temmuz ayı toplantısında, mevzuata uymayan firmalara durdurma ve para cezası uyguladığı bildirildi. Bu ayki toplantıda görüşülen 133 dosyadan 116'sının mevzuata aykırı bulunduğu aktarılan açıklamada, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma yanında 21 milyon 350 bin 201 lira idari para cezası uygulandığı ve 1 dosya hakkında erişimin engellenmesi kararı alındığı belirtildi. Açıklamada, Kurulun, yılın 7 ayında ise 1064 dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunduğuna işaret edilerek, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 927 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra 148 milyon 783 bin 980 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği ifade edildi. İNDİRİM MARKETLERİN İNTERNET SİTELERİNE İDARİ YAPTIRIM Son toplantıda, kamuoyunda "indirim marketi" olarak bilinen perakende işletmelerin internet siteleri aracılığıyla yaptığı tanıtım ve mesafeli satışların haksız ticari uygulama boyutunun ele alındığına dikkat çekilen açıklamada, şunlar kaydedildi: "Yapılan incelemeler sonucunda, belirtilen internet sitelerinde ürünleri görmek ve sepete eklemek için üyelik gerektiği ancak satın alma işlemi için ürün stoklarının kontrol edilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Üyelik olmasına rağmen en yakın şubede bile ürünün stokta olmadığı belirtildiği için siparişin tamamlanamadığı tespit edilmiştir. İncelemeler sonucunda, internet sitelerinde tüketicilerin ürünleri görüntülemek ve satın almak için üyelik gerektiği ancak teslimat adresine göre stok bilgilerinin değişebileceği bilgisinin eksik olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ürün fiyatının geçerlilik süresi veya stok sınırı hakkında bilgi verilmediği için tüketicilerin yanıltıldığına karar verilmiş ve idari yaptırım uygulanmıştır." REKLAM KURULUNDAN TOBB VE TESK İLE İŞBİRLİĞİ Açıklamada, Kurulun, tüketici mağduriyetlerini önlemek ve reklam mevzuatına uyumu artırmak amacıyla, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) ile işbirliği yaparak elektronik ticaret sektöründeki tüm reklam verenleri bilgilendirdiği aktarıldı. Kurulun, elektronik ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen tüketici yorumlarının düzenlenmesi için bazı eksiklikleri belirlediğinin, sahte ve yanıltıcı yorumların önlenmesi için internet sitelerine idari yaptırım uyguladığının bildirildiği açıklamada, şu ifadeler kullanıldı: "Bu kararlar, özellikle turizm ve yeme içme gibi hizmet sektörlerindeki tüketici deneyimlerini koruma amacını taşımaktadır. Reklam Kurulu, değerlendirme sıralaması ve koşulları konusunda tüketicileri yeterince bilgilendirmeyen ve sadece mal ve hizmet satın alanların yorum yapmasına izin verilmesi kuralına aykırı şekilde yorumlara yer veren internet siteleri hakkında idari yaptırım uygulamıştır. Tüketicilerimizin korunması amacıyla Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Kurul, çevrim içi alışverişlerde gerçek deneyimlere dayanmayan yorumlarla tüketicilerimizin satın alma kararlarının manipüle edilmesini önlemeye yönelik inceleme ve denetimlere devam etmektedir."

O ifadeleri kullananlara milyonluk ceza! Haber

O ifadeleri kullananlara milyonluk ceza!

Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, Reklam Kurulu'nun 16 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantısında, ele alınan 119 dosyadan 110'unun mevzuata aykırı bulunduğu ve bu dosyalar için durdurma cezası ile toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği bildirildi. Bakanlığın yaptığı açıklamada, geleneksel ve dijital mecralarda sağlık reklamlarından sosyal medya fenomenlerinin reklamlarına, gıda takviyesi reklamlarından indirimli satış reklamlarına kadar birçok sektördeki reklam ve uygulamaların incelendiği belirtildi. Denetimler kapsamında, bir firmanın çeşitli mecralar üzerinden yayınladığı kampanya ilanlarında, indirimli satış süresinin 6 ay olarak belirlendiği tespit edildi. İncelemede, 'sezon indirimi' başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere üç sezona yayılan ve sürekli değişen ürünlerin dahil edilmesiyle yapılan kampanyaların, tüketicilerde belirsizlik ve sürekli indirim algısı meydana getirdiği gerekçesiyle durdurulmasına karar verildi. 'ANNE TARİFİ' İFADESİNE DURDURMA CEZASI Açıklamada, hızlı tüketim ürünlerinin tanıtımlarında kullanılan 'anneler tarafından hazırlanan ürünlere eş değer' ifadelerinin mevzuata aykırı bulunduğu bildirildi. Gıda sektöründe, özellikle çocukların tüketimine yönelik ürünlerde, 'anne tarifi', 'anne formülü', 'anne dokunuşu' gibi ifadelerin kullanımı, bu ürünlerin ev şartlarında hazırlanmış gibi gösterilerek yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle durduruldu. Reklam Kurulu'nun, bu yılın ilk beş ayında toplam 756 dosyayı değerlendirdiği bilgisi verilen açıklamada, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 664 dosya için durdurma cezası ve toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandığı bilgisi verildi.

Sahte yetkili servislere 15 milyon lira ceza! Haber

Sahte yetkili servislere 15 milyon lira ceza!

Ticaret Bakanlığı, sahte yetkili servislere denetimler ve Reklam Kurulu incelemeleri sonucu iki yılda 15 milyon lira ceza uygulandığını duyurdu.Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre, bakanlığa başvurularda özellikle kombi, beyaz eşya, klima ve cep telefonlarına ilişkin tamir, bakım ve yedek parça temini amacıyla yetkili servislerden hizmet almak isteyen tüketicilerin, yetkili olmamalarına rağmen tanıtım yapan servisler tarafından mağdur edildiği görüldü. Bu kapsamda sahte yetkili servislere yönelik hem bakanlıkça gerçekleştirilen denetimler hem de bakanlık bünyesindeki Reklam Kurulu tarafından internet arama motorları ve sosyal medya üzerinden reklamlara ilişkin yürütülen inceleme sonucunda iki yılda yaklaşık 15 milyon lira ceza uygulandı. VATANDAŞLARA "SERVİS BİLGİ SİSTEMİ"Nİ KULLANMA UYARISI Bakanlık tarafından yapılan denetimlerin ardından suç unsuru teşkil eden uygulamaların tespit edilmesi durumda ilgili kişiler hakkında Cumhuriyet başsavcılıklarına suç duyurusunda bulunuluyor. Öte yandan olası mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi için tüketicilerin bazı hususlara dikkat etmeleri önem taşıyor. Buna göre, vatandaşların, yetkili servis bilgileri için bakanlık tarafından oluşturulan ve www.servis.gov.tr adresinden erişilebilen Servis Bilgi Sistemi'ni (SERBİS) kullanmaları gerekiyor. İnternet aramalarında ilk sıralarda çıkan servislerin reklamları ve internet adreslerinde yer alan firma logolarının da tüketiciler tarafından yeterli görülmemesi, bu servislerin mutlaka üretici veya ithalatçı firmanın internet sitesinde ya da SERBİS'de yer alıp almadığının kontrol edilmesi önem taşıyor. Tüketiciler, konuya ilişkin şikayetlerini ise Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve bakanlığın web sayfası üzerinden iletebiliyor. Tüketicileri mağdur eden sahte yetkili servislere yönelik denetimlerin sürdürüleceği, gerekli idari yaptırımlara devam edileceği de kaydedildi.

Reklam Kurulu'ndan 94 milyon TL ceza! Haber

Reklam Kurulu'ndan 94 milyon TL ceza!

Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, Reklam Kurulu, yılın ilk 3,5 ayında toplam 639 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulundu. Aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 554 adet dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra, toplam 94 milyon 139 bin 110 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Son toplantının gündem konusunu tüketicileri yanıltan indirimli satış reklamları oluşturdu Açıklamada, çok sayıda üründe çeşitli oranlarda indirimlerin yapılacağının ilan edildiği indirimli satış kampanyalarının, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çokça tercih edilen bir pazarlama yöntemi olduğuna dikkat çekilerek çeşitli ürünlere uygun şartlarda ulaşabilmeye imkan sağlayan çevrimiçi alışveriş kanallarının yaygınlaşmasıyla birlikte indirim kampanyalarının sıklaştığı ve çeşitlendiği, bununla beraber çeşitli tüketici mağduriyetlerinin de arttığı gözlemlendiği vurgulanarak, "Bu çerçevede, yakından takip edilen tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturulan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında incelemelere devam edildi. Nisan ayı kurul gündeminde görüşülerek karara bağlanan dosyalarla birlikte yılın ilk dört ayında Reklam Kurulu tarafından 51 adet indirimli satış dosyası hakkında durdurma cezası ve toplam 11 milyon 457 bin 805 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi" denildi.

Tüketiciyi aldatan reklamlara ceza! Haber

Tüketiciyi aldatan reklamlara ceza!

Reklam Kurulu’nun 12 Mart 2024 tarihinde gerçekleştirilen 343 sayılı toplantısında, tüketicileri aldatıcı, yanıltıcı, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar edici reklamlar ile haksız ticari uygulamalar incelendi. Toplantıda gündeme alınan 134 dosyadan 119’u mevzuata aykırı bulunurken söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma ve düzeltme cezaları ile birlikte toplam 17 milyon 37 bin 891 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Reklam Kurulu’nun bu ayki toplantısının ana gündem konusunu elektronik ticarette üyelik uygulamaları, hedefli reklamcılık ve tüketicilerin kişisel verilerinin rızaları olmaksızın alınmasına yönelik internet sitesi tasarımları oluşturdu. REKLAM KURULU İNTERNET ALIŞVERİŞ SİTELERİNİN ÜYELİK ŞARTLARINI MERCEK ALTINA ALDI Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre; Dijital Tüketicinin Korunması Projesi kapsamında hazırlanan araştırma raporunda bahsedildiği üzere, dijital mecralarda her iki tüketiciden birinin kişisel verilerini paylaşma konusunda endişeli olduğu anlaşıldı. Ayrıca internet üzerinden alışveriş yaparken “devam etme koşulu” olarak sunulan “üye olma” ve “elektronik ileti onayı”nı her on tüketiciden yedisinin kabul etme eğiliminde olduğu, çerezler konusunda ise her on tüketiciden dördünün kabul etmeme eğiliminde olduğu gibi çarpıcı sonuçlara ulaşıldı. Söz konusu rapordan çıkan sonuçlar dikkate alınarak Reklam Kurulunca satın alma aşamasında tüketicilere üyelik koşulu sunan internet siteleri incelendi. Bu kapsamda tüketiciden satın alma işlemi için zorunlu ve gerekli olan bilgilerden daha fazla kişisel verinin talep edilip edilmediği, üyelikten çıkmak için üyeliğe girişte öngörülen yöntemlerden daha ağır koşullar öngörülerek üyelikten çıkmanın zorlaştırılıp zorlaştırılmadığı, üyelik sözleşmesi ile birlikte, çerez ve ticari ileti onayının tüketici tercihine sunulup sunulmadığı, kişisel verilerinin hedefli reklamcılık ve pazarlama amacıyla üçüncü kişilerle paylaşılıp paylaşılmadığı hususları değerlendirmeye alındı. Yürütülen incelemede akademisyen görüşlerinin yanı sıra yurtdışı uygulamalar da dikkate alındı ve nihayetinde Reklam Kurulu tarafından değerlendirmeye alınan 12 adet dosyaya ilişkin olarak idari para cezası ile birlikte durdurma ve düzeltme cezaları uygulandı. Üyeliğin iptal edilmesi veya üyelikten çıkmanın zorlaştırılması, hedefli reklamcılık ve kişisel verilerin paylaşılması konusunda tüketicilere seçenek sunulmaması hususlarını içeren kararlara ilişkin detaylar daha sonra Ticaret Bakanlığı internet sitesinden paylaşılacağı kaydedildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.