#Otopark

Bursa Hayat Gazetesi - Otopark haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otopark haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bursa’da 3 kritik noktaya otopark: Tam otomasyonlu olacak Haber

Bursa’da 3 kritik noktaya otopark: Tam otomasyonlu olacak

Bursa'nın Osmangazi ilçesinde otopark sorununa çözüm bulmak için harekete geçen Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Derneği (ANASİAD), Osmangazi Belediyesi ile toplamda 350 araç kapasiteli üç yeni otopark projesi için görüşmelerini son aşamaya getirdi. Şehreküstü (Fomara) Meydanı, Fevzi Çakmak ve Altıparmak Caddeleri çevresinde inşa edilmesi planlanan bu otoparklar, çelik konstrüksiyonlu ve otomasyonlu bir yapı ile tasarlanacak. OSMANGAZİ’DE TRAFİĞİ RAHATLATACAK ÇÖZÜM Bursa’nın nüfusu 1 milyone yaklaşan ve en büyük ilçesi olan Osmangazi’deki otopark sorunu, ANASİAD’ın girişimleriyle çözülmeye çalışılıyor. Dernek Başkanı Hakan Birkan ve yönetim kurulu üyesi Kürşat Erbay, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ı ziyaret ederek, yoğun trafik bölgelerine üç adet otopark yapılması konusunu görüştü. Proje için prensipte anlaşıldı ve imzalanacak protokolle çalışmaların başlayacağı belirtildi. TAM OTOMASYONLU OTOPARKLAR Otoparkların inşa edileceği Şehreküstü Meydanı, Fevzi Çakmak ve Altıparmak Caddeleri, şehrin en yoğun trafik alanları arasında yer alıyor. ANASİAD Başkanı Hakan Birkan, “Sorumlu bir sivil toplum kuruluşu olarak Bursa’nın sorunlarına çözüm üretmeye devam ediyoruz. Osmangazi, Bursa’nın kalbidir ve araç yoğunluğu çok fazladır. Başkanımızla yaptığımız görüşmelerde bu soruna çözüm üretmek için fikir birliğine vardık” dedi. KENTSEL DÖNÜŞÜM VE SOSYAL PROJELER Birkan, Osmangazi Belediyesi ile yalnızca otopark projeleri değil, aynı zamanda kentsel dönüşüm ve sosyal projeler üzerinde de iş birliği yapacaklarını belirtti. “Hedefimiz daha yaşanabilir bir Bursa oluşturmak” diyen Birkan, projelerini diğer yerel yönetimlerle de paylaşacaklarını vurguladı. OSMANGAZİ BELEDİYESİ'NDEN DESTEK Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, göreve geldikleri günden itibaren ilçenin sorunlarını çözmek için yoğun bir çalışma içinde olduklarını ifade etti. Aydın, “Önceki dönemden kalan projeleri tamamlamanın yanı sıra, kendi projelerimizi de hayata geçiriyoruz. ANASİAD ile gerçekleştireceğimiz bu iş birliği, ilçemizdeki otopark sorununa önemli bir çözüm sunacak. Detayları yakın zamanda kamuoyuyla paylaşacağız” dedi. ESTETİK VE GÜVENLİK Hakan Birkan, yapılacak otoparkların çelik konstrüksiyonlu ve katlı binalar şeklinde tasarlandığını ve kent estetiğine önem verildiğini belirtti. Otomasyonlu sistemler sayesinde araçların güvenli bir şekilde park edileceği bu otoparklar, şehir trafiğini rahatlatmaya yönelik önemli çözümler sunacak.

İnegöl Belediye Başkanı Taban'dan otopark çağrısı Haber

İnegöl Belediye Başkanı Taban'dan otopark çağrısı

İnegöl Belediyesi özellikle son dönemde hayata geçirdiği otoparklarla merkezde ve mahalle aralarında ciddi sayıda ücretsiz park alanları oluşturdu. Başkan Alper Taban’ın görev süresi boyunca 143 farklı noktada 6 bin araçlık otopark üreten İnegöl Belediyesi, bu hamlesiyle şehir içi trafiğini rahatlatmış oldu. Başta şehir merkezindeki Merkez Park ile Kent Meydanı ve Yeni Yaşam Alanı otoparkları, Bankalar Caddesi ile çarşı girişi olarak bilinen Letafet Sokak ve Yenice Mahallesindeki toplam 250 araçlık otoparklar olmak üzere ara sokaklardaki mahalle otoparklarıyla beraber bu alanda atılan adımlar, şehrin trafiğine doğrudan etki etti. 143 NOKTADA 6 BİN ARAÇLIK OTOPARK Otopark yapımlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Belediye Başkanı Alper Taban, “Göreve geldiğimiz ilk günden itibaren otopark konusunu öncelikli tuttuk. Hızla artan nüfusumuz ve araç sayısını göz önünde bulundurarak bu alanda çalışmalar yaptık. Ekiplerimiz otopark konusunda yaptıkları planlamayla uygun alanları değerlendirirken, ihtiyaç olan ancak boş alan bulunmayan yerlerde de kamulaştırmalarla otopark alanları ürettiler. Neticede dönemimiz içerisinde 143 farklı lokasyonda yeni otopark üreterek toplamda da 6 bin araçlık otoparkı vatandaşlarımızın kullanımına sunmuş olduk. Bu otoparkların kimi sokak aralarındaki mahalle otoparkları kimisi ise şehir merkezine yakın lokasyonlarda 100-150-250 araçlık ücretsiz büyük parklanma noktaları olarak yapıldı. Yani 10 araçlık otoparkımız da var, 250 araçlık otoparkımız da var. Ve bunların tamamı ücretsiz şekilde hizmet veriyor. Özellikle çarşı bölgesine yakın noktalarda, merkezin ve çarşının girişi diyebileceğimiz lokasyonlarda böyle büyük parklanma alanlarını hizmete açarak merkezi rahatlatmaya gayret ettik. Bu sayede aslında bir nevi vatandaşlarımıza çarşı dışında yer göstererek, kalabalık bölgelerde yayalaşmayı da teşvik etmiş olduk. İnsanlar araçlarını bırakarak çarşıya yaya olarak girmiş oldu. Bu sayede merkezi lokasyonlarda araç sayısını azalttık” dedi. Önemli bir otopark hamlesinin de şehrin merkezinde hayat bulduğunu hatırlatan Başkan Taban, “Kent Meydanı ve Yeni Yaşam Alanı projemiz ile hemen karşıda yer alan Merkez Park projelerimiz de otopark konusunda büyük bir katkı sağladı. Her iki projemizin toplamında merkezde 390 araçlık otopark elde ettik. Aynı zamanda Merpa Pazar yeri katlı otoparkını da vatandaşlarımızın kullanımına sunduk” diye konuştu. YAPMAK KADAR KULLANMAK DA ÖNEMLİ Başkan Taban, otoparkların üretilmesi kadar rantabl kullanılmasının da önemli olduğuna dikkat çekerek, “Açık otoparklarımız kullanılıyor ancak kapalı otoparkların kullanımında eksiklikler var. Vatandaşlarımız bu alanları yüzde yüz dolulukla kullanmıyor. Bu alışkanlığı edinmemiz gerekli. Buradan bir kez daha çağrıda bulunmak istiyorum, açık ve kapalı tüm otoparklarımızı kullanalım. Araçlarımızın güvenliği ve trafiğin olumsuz etkilenmemesi için bu alışkanlığı kazanmak zorundayız” açıklamalarında bulundu.

Şehirlerdeki park sorununa çözüm arayışı Haber

Şehirlerdeki park sorununa çözüm arayışı

Otopark soru terimi, geleneksel otopark yapılarının yerini alabilecek, daha verimli ve sürdürülebilir otopark çözümlerini tanımlar. Bu çözümler genellikle yeraltı otoparkları, otopark kuleleri, otomatik otoparklar, otopark paylaşımı gibi farklı formlarda olabilir. Temel amacı, sınırlı arazi kullanımıyla daha fazla araç kapasitesi sağlamak ve şehir trafiğini azaltmaktır. ALTERNATİF OTOPARK ÇÖZÜMLERİ Yeraltı Otoparkları: Şehir merkezlerindeki sınırlı alanı en iyi şekilde değerlendirmek için yeraltı otoparkları giderek popüler hale gelmektedir. Bu otoparklar, araçların yerin altında depolandığı ve üst kısımlarının yeşil alanlar veya yapılarla kaplandığı alanlardır. Otopark Kuleleri: Yüksek binaların yanında veya şehir merkezlerinde inşa edilen otopark kuleleri, dikey olarak araçları park etmek için kullanılır. Bu kuleler, sınırlı arazi kullanımıyla çok sayıda araç kapasitesi sağlar. Otomatik Otoparklar: Otomatik otoparklar, araçların sürücüsüz olarak depolandığı ve alındığı mekanik sistemlerdir. Bu tür otoparklar, sınırlı alanlarda daha fazla araç kapasitesi sağlamanın yanı sıra, araçların park etme ve alma sürelerini de kısaltır. Otopark Paylaşımı: Otopark paylaşımı platformları, özel araç sahipleri tarafından kullanılmayan park alanlarını diğer sürücülere kiralamak için bir pazar yaratır. Bu, mevcut otopark alanlarının daha verimli kullanılmasını sağlar ve sokaklarda park eden araç sayısını azaltır. ŞEHİRLERDEKİ PARK SORUNUNA ÇÖZÜM Kamu-Özel İşbirliği: Otopark sorununu çözmek için yerel yönetimlerin ve özel sektörün işbirliği yapması önemlidir. Kamu-özel işbirliği projeleri, daha fazla otopark alanı sağlamak için etkili bir yol olabilir. Toplu Taşıma Teşvikleri: Şehirlerdeki park sorununu azaltmanın bir yolu, toplu taşıma sistemlerini geliştirmek ve teşvik etmektir. Daha iyi toplu taşıma seçenekleri sunulduğunda, insanlar kendi araçlarını kullanmaktan vazgeçebilirler. Yaya ve Bisiklet Yolları: Yaya ve bisiklet yollarının geliştirilmesi, insanların araç kullanımını azaltabilir ve park ihtiyacını azaltabilir. Şehirlerde yaya dostu alanlar oluşturarak, insanların araçlarından daha fazla yararlanmalarını teşvik edebiliriz. Otopark sorunu olarak bilinen alternatif çözümler, şehirlerdeki park sorununu hafifletmek için önemli bir potansiyele sahiptir. Yeraltı otoparkları, otopark kuleleri, otomatik otoparklar ve otopark paylaşımı gibi çeşitli çözümler, sınırlı arazi kullanımıyla daha fazla araç kapasitesi sağlayabilir ve şehir trafiğini azaltabilir. Bu nedenle, şehirlerin gelecekteki planlamalarında bu alternatif çözümler göz önünde bulundurulmalıdır.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.