Hava Durumu

#Otomotiv

Bursa Hayat Gazetesi - Otomotiv haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomotiv haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Japon otomotiv devlerinden 'hileli test' itirafı Haber

Japon otomotiv devlerinden 'hileli test' itirafı

Araç üretim sürecinde sertifikasyon için "hileli güvenlik testi" yaptıkları iddiasıyla Toyota, Mazda, Yamaha, Honda ve Suzuki'nin aleyhine açılan hükümet soruşturması gündemdeki yerini koruyor. Arazi, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı (MLIT) sertifikasyon amacıyla "hileli güvenlik testi" sunmakla suçlanan otomobil firmalarının söz konusu yolsuzlukları kabul ettiklerini bildirdi. Bakanlık, Japon firmalardan, soruşturmada adı geçen modellerini kapsayan sevkiyatları durdurması ve söz konusu modellerin, ulusal güvenlik standartlarını karşıladığının doğrulanmasını istedi. MLIT yetkilileri, yerinde denetim yapmak üzere Japon firmaların üretim tesislerine sevk edildi. Japonya Arazi, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanı Saito Tetsuo, yaptığı açıklamada, güvenlik testi yolsuzluklarının "son derece üzücü" olduğunu bildirdi. Bakan Saito, soruşturma kapsamında etkilenen modellerin, halihazırda düşük üretim hacimleri nedeniyle Japon ekonomisi üzerinde sınırlı etki oluşturacağını tahmin ettiklerini belirtti. "TOYOTA OLARAK ÖZÜR DİLİYORUZ" Toyota Motor, açıklamasında, firmanın toplamda 7 modeli kapsayan araçlarının "MLIT onaylı olmayan yöntemlerle sertifikasyondan geçirildiğini" duyurdu. Fielder, Axio ve Yaris Cross modellerinin üretiminin halen sürdüğü, diğer 4 modelin ise üretiminin daha önce durdurulduğu ifade etti. Toyota Başkanı Toyoda Akio, düzenlediği basın toplantısında, bakanlık talimatlarına uyacaklarını bildirerek, "Toyota olarak özür diliyoruz. Doğru sertifikasyon sürecini takip etmeden seri üretim yapıp otomobil sattık." dedi. Yolsuzluğun "sistemin temellerine" etkisine değinen Toyoda, "Bu gibi eylemler sertifikasyon sisteminin temellerini baltalıyor. Bir otomobil üreticisi olarak bunların asla gerçekleşmemesi gerektiğine inanıyoruz" diye konuştu. HONDA'NIN 4,3 MİLYON, TOYOTA'NIN 1,7 MİLYON ARACINI KAPSIYOR Devlet televizyonu NHK'nın haberine göre Japon firmalar soruşturmada adı geçen modellerin sevkiyatlarını durdurdu. Resmi Kyodo ajansına göre test sonuçlarına ilişkin sertifikasyon sorunundan Honda'nın 4,3 milyon, Toyota'nın 1,7 milyon, Mazda'nın 150 bin, Suzuki'nin 26 bin, Yamaha'nın 7 bin aracı etkilendi. Toyota'nın testlerde "yanlış veriler sunarak motor üretiminde hile yaptığı", Mazda'nın ise "motor kontrol yazılımını kasıtlı olarak yeniden yazdığı" kaydediliyor. Suzuki, Honda ve Yamaha'nın ise söz konusu yolsuzlukların yanı sıra sahte test sonuçları raporladığı bildiriliyor.

Otomotiv ihracatında şampiyonlar belli oldu Haber

Otomotiv ihracatında şampiyonlar belli oldu

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) düzenlediği “İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’nde otomotiv endüstrisinde 2023 yılında en fazla ihracat gerçekleştiren kuruluş Ford Otomotiv oldu. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik’in ev sahipliğinde düzenlenen otomotivin gurur gecesinde, 2023 yılında en fazla ihracat yapan ilk 129 firmaya Platin, Altın, Gümüş ve Bronz kategorilerinde ödülleri dağıtıldı. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Bu yıl ocak-nisanda yüzde 5,1 artışla yaklaşık 12 milyar dolar ihracata imza attık. Gidişata göre bu yıl hedeflediğimiz 39 milyar doların biraz altında kalacağız. Yine de bu yılı da lider sektör olarak ilk sırada kapatacağız” dedi. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından düzenlenen İhracatın Şampiyonları Ödül Töreninde 2023 yılının en başarılı kuruluşları ödüllendirildi. Geçen yılın ihracat şampiyonu olan Ford Otomotiv’in ödül aldığı gecede, son 18 yılın 17’sinde aralıksız Türkiye ihracatının lider sektörü olan otomotivde en fazla ihracat gerçekleştiren ilk 129 firmanın temsilcilerine de Platin, Altın, Gümüş ve Bronz kategorilerinde olmak üzere ödülleri verildi. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik’in ev sahipliğinde TİM Dış Ticaret Kompleksinde düzenlenen gurur gecesine, Ticaret Bakan Yardımcısı Özgür Volkan Ağar, İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, TAYSAD Başkanı Albert Saydam, TİM Başkanı Vekili ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Adil Pelister, İTO Başkanı Şekip Avdagiç ve OİB Yönetim Kurulu ile birlikte otomotiv endüstrisinin lider firmalarının üst düzey yöneticileri katıldı. Ford Otomotiv’e birincilik ödülü OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik ve Ticaret Bakan Yardımcısı Özgür Volkan Ağar tarafından Ford Otomotiv Satın Alma Genel Müdür Yardımcısı ve OİB Yönetim Kurulu Üyesi Murat Senir’e takdim edildi. Ödül töreni, Birleşmiş Milletler kayıtlarına göre dünyada yer alan yaklaşık 200 ülkenin tamamına ihracat yapan otomotiv sektörünün kısa tanıtım filmi ile başladı. Filmde, otomotiv endüstrisinin 200 Ar-Ge ve Tasarım Merkezi ve 50 bin mühendisi ile inovasyonda öncü olduğu, yılda yaklaşık 35 milyar dolar ihracat yapan, 550 bin kişiye istihdam sağlayan, her üç dakikada 9 araç üreten, 6’sını ihraç eden ve 200 bin dolar değer yaratan dev bir sektör olduğu vurgulandı. ÇELİK: “BU YILI DA LİDER OLARAK KAPATACAĞIZ” Törende açılış konuşmasını yapan OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Dünyanın 13’üncü, Avrupa'nın 4’üncü büyük araç üreticisiyiz. Son 18 yıldaki dış ticaret fazlamız yaklaşık 80 milyar dolar. Cumhuriyetimizin 100. yılını kutladığımız geçen yıl da bir önceki seneye göre yüzde 13 artış ve 35 milyar dolar ile tüm zamanların ihracat rekorunu da kırdık. Bu yılın ilk dört aylık döneminde de yüzde 5,1 artışla yaklaşık 12 milyar dolarlık ihracata imza attık. Bu yıl en az yüzde 10 büyüme hedefi ve 39 milyar dolarlık ihracat hedefi ortaya koymuştuk. Gidişat 39 milyar doların biraz altında kalacağımız yönünde. Yine de bu yılı da lider sektör olarak ilk sırada kapatacağız” dedi. Çelik, otomotiv sektörünün yüksek enflasyon ve dünya genelinde Merkez Bankalarının faiz artırımları ile finansmana erişimin zor olduğu, rekabetin daha da güç hale geldiği bir dönemde ülke ekonomisine değer katmaya devam ettiklerinin altını çizdi. Sektörün tüm zamanların en yüksek değerlerine ulaşmasının kendilerini kamu teşvik taleplerinde zorladığını vurgulayan Çelik “Yapısal sorunlarımız için çözüm talep ederken, karşımıza rekorlar kırdığımız gerçeği çıkıyor. Burada asıl önemli olan, sorunlarımızın, rekorların derecesini azaltıyor olmasıdır. Çünkü Türkiye otomotiv sektörünün potansiyeli, kapasitesi ve kabiliyeti çok daha fazladır. Her daim bizleri destekleyen çok kıymetli ekonomi yönetimimizden küresel rekabet gücümüzü artıracak ileri adımlar için yardım talep ediyoruz. Hükümetimizin mevcut teşvik politikalarını da çok değerli buluyoruz” dedi. MOBİLİTE DÖNÜŞÜME HAZIR OLMALIYIZ Çelik, dünyada “yıkıcı teknolojiler” olarak tanımlanan dönüşümün hızla devam ettiğini, araçların artık “cihaz” olarak tanımlandığı yeni mobilite ekosisteminde gerek ana gerekse tedarik sanayi olarak dönüşüme bir bütün halinde hazır olmak gerektiğinin altını çizdi. Çelik “Yıkıcı teknolojiler ve yeşil dönüşüm konusunda gerekli dönüşüm gerçekleştirilemezse, halen binek araçlarda yüzde 70, ticari araçlarda yüzde 80’i bulan yerlilik oranımız yüzde 20’lere kadar düşme riskiyle karşı karşıya kalacak. Bu nedenle günümüz araç maliyet yapısında önemli bir yere karşılık gelen alanlarda yenilikçi ve yüksek teknoloji ürün gruplarını en hızlı, en güvenilir ve en rekabetçi şekilde devreye alması gerekli. Gerek Ford Otosan ve Togg gerekse otobüs üretiminde yoğunlaşan elektrikli araç yatırımları, tedarik sanayicilerimizi bu dönüşümün güçlü bir parçası yapacaktır. OİB olarak Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışmasından UR-GE projesine, Otomotiv Sektöründe Sürdürülebilirlik Eylem Planından Yeşil Dönüşüm eğitimlerine ve sektörel dış ticaret heyetlerine kadar tüm faaliyetlerimiz bu dönüşümü sağlamak yönündedir. Her soruna rağmen bu konumu daha da güçlendirerek gelecekte yeni başarı hikayeleri yazmaya devam edeceğimize ve hedeflerimizi aşacağımıza gönülden inanıyorum” dedi.  Törende konuşan Ticaret Bakan Yardımcısı Özgür Volkan Ağar da “Türkiye otomotiv sektörü, kabiliyetiyle küresel tedarikte kilit noktada bulunuyor. Gelişmiş insan kaynağı ve tedarik sanayi, sektörün en önemli güç kaynağı. Biz de otomotiv sektörümüzün yaşanmakta olan dönüşümü zamanında yakalaması için ve ihracatta itici güç olması için gerekli adımları attık, atmaya da devam ediyoruz. Elektrikli araçlar, bu dönüşümün merkezinde yer alıyor. Türkiye’nin otomobili Togg da yeni yatırımlarla bu konuda ivme kazanıyor. Ticaret Bakanlığı olarak yurt dışı dağıtım kanalları oluşturmaktan küresel marka oluşturmaya kadar ihracatın her adımına desteklerimiz artırıyoruz. Otomotiv sektörümüzü bugüne kadar hep destekledik, desteklemeye de devam ediyoruz” dedi. OTOMOTİV İHRACAT ŞAMPİYONU ÖDÜLÜ - 2023 1-Ford Otomotiv San. A.Ş. PLATİN İHRACATÇI ÖDÜLLERİ – 2023 2-Toyota Otomotiv San. Türkiye A.Ş. 3-Oyak Renault Otomobil Fabrikaları A.Ş. 4-Kibar Dış Ticaret A.Ş. 5-Mercedes-Benz Türk A.Ş. 6-TGS Dış Ticaret A.Ş. 7-Bosch San. ve Tic. A.Ş. 8-Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. 9-Man Truck & Bus Se Dar Mükellef Tem. Man. Türkiye A.Ş. 10-Toyota Motor Europe Adapazarı Şubesi

Otomotiv girişimcileri İzmir'de sanayicilerle buluştu Haber

Otomotiv girişimcileri İzmir'de sanayicilerle buluştu

OGTY Girişimci Sanayici İzmir Buluşmalarında konuşan OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik “İzmirli değerli sanayicilerimizden beklentimiz, her yıl yarışmamıza büyük ilgi gösteren girişimcilere sahip çıkmanız, onlara destek olmanız, yol göstermeniz. Bu yıl otomotiv ihracatında hedefimiz, geçen yılki 35 milyar dolar ihracatın üzerine çıkarak rekor tazelemek olacak” dedi. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından düzenlenen Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması (OGTY) Girişimci Sanayici Buluşmaları etkinliği, Ege İhracatçı Birlikleri katkılarıyla İzmir’de gerçekleştirildi. İzmir’in önde gelen sanayicileri ile OGTY’nin yenilikçi girişimcilerini buluşturması bakımından büyük önem taşıyan etkinlik, İzmir Ticaret Odası Başkan Yardımcısı ve İzQ Yönetim Kurulu Üyesi Emre Kızılgüneşler ev sahipliğinde OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, OGTY Komitesi Başkanı Ömer Burhanoğlu ve İTÜ ARI Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Attila Dikbaş ile çok sayıda sanayici ve girişimcinin katılımıyla düzenlendi. İzQ Girişimcilik ve İnovasyon Merkezinde düzenlenen etkinlik programında iki saat süresince OGTY girişimci sunumları yapıldı. OGTY İLE İYTE İZQ PROJELERİ YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇÖZÜMLERİNİ TANITTI Etkinlik kapsamında Advoard Robotics projesinden Pınar Oğuz Ekim, lojistik ve e-ticaret depolarındaki verimsiz toplamanın önüne geçen otonom yazılım projesini anlatırken, iUGO Teknoloji’den Evren Özatay Filoların, dağıtımı şirketlerinin ve araç kiralama şirketlerinin mevcut işlemlerini optimize eden projesini tanıtırken Büyütech’ten Ömer Orkun Düztaş, gelişmiş kamera tabanlı çözümlerini, Car4Future’dan Oğuzhan Sarıtaş elektrikli araçlar için şarj çözümlerini, Connected Wise’dan Tolga Ercan da otonom araçlarda güvenli seyahat için akıllı trafik işaret sistemini tanıttı. Yine Materix Nano Teknoloji’den Tevfik Altın, sürdürülebilirlik dostu derin teknoloji girişimlerini, Mechanica Yapay Zeka Teknolojilerinden İrfan Çolak, üretim planlama süreçlerini optimize eden yapay zeka çözümlerini, Scootable’dan Atakan Erbala araçların takibini ve yönetimini sağlayan IoT platformunu ve Wysee’den Mehmet Eren Bekin otomobillerde hasar tespitini hızlı ve hassas analiz eden yapay zeka teknolojisini aktardı. ÇELİK: “BU YIL REKOR TAZELEMEK İSTİYORUZ” OGTY Girişimci Sanayici İzmir Buluşmalarının açılışında konuşan OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik “Amacımız sektörde yaşanan bu gelişmelere ve OGTY projelerine ülkemiz sanayicisinin ilgisinin artırmasını sağlamak. İzmirli değerli sanayicilerimizden beklentimiz her yıl yarışmamıza büyük ilgi gösteren girişimcilere sahip çıkmanız, onlara destek olmanız, yol göstermeniz. Otomotiv sanayicilerimizde büyük bir birikim ve tecrübe var. Bu tecrübe ve birikimi gençlerimizin yenilikçi fikirleri ile birleştirebilirsek otomotiv endüstrimizin geleceğini garanti altına alabiliriz” dedi. Türkiye otomotiv sektörü olarak ihracat şampiyonu olan, son 18 yılda 77,5 milyar dolar dış ticaret fazlası veren, istihdam ve katma değer başta olmak üzere pek çok yönden ülke ekonomisine büyük katkılar sağlayan bir endüstri konumunda olduklarını belirten Baran Çelik “Yüksek üretim kalitesi ile başta gelişmiş Batılı ülkeler olmak üzere tüm dünyaya ihracat yapabilecek kapasite ve seviyede yer alıyoruz. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100.yılında 35 milyar dolarlık rekor ihracata ulaştık. Bu yıl ocak-nisan döneminde de otomotiv ihracatımız yüzde 5 artışla ve 11 milyar 876 dolara ulaştı. Bu yıl da hedefimiz geçen yılki ihracatın üzerine çıkarak rekor tazelemek olacak” dedi. BURHANOĞLU: “GENÇLERE KAPILARI AÇACAĞIZ” OGTY Komitesi Başkanı Ömer Burhanoğlu da “Önceleri software’in aracın bir parçası olacağını kimse düşünmüyordu. Bu konuda projeler gelmeye başlayınca, yazılım teknolojilerinin otomobilin bir parçası olduğunu anlatmaya zorlandık. Ama geldiğimiz noktada artık gençler nasıl motive edilir, sanayiciler nasıl ikna edilir, bir know how oluştu. OGTY’de ilk günkü heyecanımız sürüyor. Yılların ardından elde ettiğimiz sonuçlar da iyi geliyor. Desteklediğimiz projeler 44 milyon dolar yatırım aldılar, 15,7 milyon dolar ciroya ve bin 362 kişilik bir istihdama ulaştılar. Ayrı bir gurur da bizim destek verdiğimiz girişimcilerin yaklaşık yüzde 68’inin şirketleşmiş olması. Bundan İTÜ ARI Teknokent’in de çok büyük katkısı var. Yarışmada bu yılki temamız Şehir içi Hareketlilik. Çünkü artık karbon ayak izi dünyanın başına bela. En önemlisi de şehirde yaşayanlar çünkü hava kirliliğine birebir maruz kalıyorlar. Dolayısıyla şehirlerimizi kurtarmak gerekli. Gençlerin bu konuda yeni projeler üreteceğine inanıyorum. İzmir’de de bu yapıyı oluşturmak istiyoruz. Gençler özellikle şehir içi çözümlerde L6 ve L7 sınıfı araçları duyacaksınız. Bunlar için yazılımlar veya bunları daha kullanışlı hale getirecek çözümler üretebilirsiniz” dedi. KIZILGÜNEŞLER: “GİRİŞİMCİLERLE KURULAN İŞ BİRLİĞİ BÜYÜMEYE KATKI SAĞLAR” Açılışta konuşan İzmir Ticaret Odası Başkan Yardımcısı ve İzQ Yönetim Kurulu Üyesi Emre Kızılgüneşler de “İzmir’in nitelikli zekasını yansıtmak istediğimiz İzQ’da girişimcilik ekosistemine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Otomotiv sektörümüz de büyük dönüşüm yaşıyor. Girişimcilerin rolü çok kritik hale geldi. Sürdürülebilir ve yenilikçi projeleri ile sektörün geleceğini şekillendiriyorlar. Bu süreçte girişimcilerle kurulan güçlü iş birlikleri, sektörün güçlü büyümesine katkı sağlayacaktır” dedi. İTÜ ARI Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Attila Dikbaş ise OGTY için OİB ve İTÜ ARI Teknokent iş birliğinin başarısından söz ederek “OGTY girişimcilerinin başarısı, 2015’ten bu yana yürüttüğümüz bu iş birliğinin gücünden kaynaklanıyor. Hem OGTY hem de Big Bang Startup Challenge yarışmamızdaki iş birliğimizle güzel sonuçlar elde ettik. Başta yapay zekâ teknolojilerine ağırlık vererek OİB ile işbirliğimiz kapsamında otomotivin geleceğine yönelik global girişimler yetiştiriyoruz. Bu yıl içerisinde ise vitesi artırarak, bugüne kadar Amerika ve İngiltere'de gerçekleştirdiğimiz uluslararası hızlandırma programlarımızın kapsamını genişletip global bir hub olmayı hedefliyoruz." OGTY BU YIL İZMİR’DE DÜZENLENECEK VE 3 MİLYON TL ÖDÜL VERİLECEK OİB’in 2012 yılından bu yana Ticaret Bakanlığı himayesi ve Türkiye İhracatçılar Meclisi koordinatörlüğünde düzenlediği OGTY, bu yıl Şehir içi Hareketlilik” teması ile 23 Ekim tarihinde İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsünde gerçekleştirilecek. OGTY’de bu yıl mobilite ekosistemini oluşturan otonom araçlar, paylaşımlı araçlar, nesnelerin interneti gibi hayatı hızla etkilemeye başlayan ve sektörün geleceğini belirleyecek yenilikçi teknoloji projeleri yarışacak. Bu yıl dereceye giren ilk beş projeye toplam 3 milyon TL nakdi ödülün dağıtılacağı OGTY’de, Patent Tescili Ödülü, Yurtdışı Eğitim Desteği ve ayrıca İTÜ Çekirdek Kuluçka Programına Katılım Hakkı da verilecek.

Yerli üretim gurur veriyor: Konyalı firmadan 33 ülkeye ihracat! Haber

Yerli üretim gurur veriyor: Konyalı firmadan 33 ülkeye ihracat!

Konya'da organize sanayi bölgesinde otomotiv yedek parçası üzerine faaliyet gösteren firma, 25 robot koldan da faydalanarak günde 200'ün üzerinde kaput, tampon ve çamurluk üretiyor. Otomotiv yedek parça üzerine 55 yıldır faaliyet gösteren şirket, merkez deposu ve Çin'deki lojistik ofisiyle yedek parça piyasasına hizmet veriyor. Türkiye'de 56 otomobil markasının 518 modelde araçlarının kasa (metal ve plastik) aksamları olmak üzere aydınlatma, süspansiyon, fren, elektrik, soğutma gibi aksamlarının yedek parçalarını bulunduran şirket, 2014'te kaporta üretimine başladı. Şirket, ABD, Arjantin, Kolombiya, Yunanistan, Almanya, İngiltere, Rusya, Cezayir, Mısır, İran, Irak, Bosna Hersek'in aralarında bulunduğu 33 ülkeye yaptığı ihracatla, ülke ekonomisine katkı sunuyor. "İTHALATIN ÖNÜNÜ KESİYORUZ" Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Meydan, AA muhabirine, ülke genelinde binlerce çeşit ürünle pazarda olduklarını, 3 bin 500 bayilerinin bulunduğunu söyledi. Meydan, "Türkiye'de after market (Alternatifi üretilen yedek parça) olarak kaporta üretimi yapan iki fabrikadan biriyiz. Bu ürünleri yurt dışına da yapıyoruz. Kasko ve trafik sigortalı araçların tedarikini sağlıyoruz. Bu ürünlerin tamamını kaskolu araçlara da satıyoruz. Ürünlerimiz belgelidir." diye konuştu. Sektörün geçmiş yıllarda ithalata bağımlı olduğuna dikkati çeken Meydan, şöyle konuştu: "İthalatın önünü kesiyoruz. Daha önce ülkemize bu ürünler dışarıdan geliyordu. Döviz çıktısı oluyordu, bunu tersine çevirdik. Türkiye'de üretiyoruz, Avrupa ülkelerine, ABD dahil birçok yere gönderiyoruz. Eş değer yedek parça satışını gerçekleştiriyoruz. Volkswagen ve BMW'nin bazı parçalarını da üretiyoruz. Bu ürünleri direkt fabrikaya gönderiyoruz. Anlaşmalarımız var, bu üretimimizi pazara sunmuyoruz." İleri teknolojiyle üretim yaptıklarına değinen Meydan, "Fabrikada 220 kişi istihdam ediyoruz. En son teknolojide üretim yapıyoruz. Robotlarla üretim yapıyoruz. Bin tonluk presler kullanıyoruz, lazerle kesim yapıyoruz. 25 robot, 100 kişinin yaptığı işi yapıyor. Dünyada rekabet edeceksek kaliteli ve hızlı üretim yapmak zorundayız. Bunun farkındayız."

2024'ün ilk 4 ayında otomotiv üretimi azaldı Haber

2024'ün ilk 4 ayında otomotiv üretimi azaldı

Nisanda resmi tatillerin etkisiyle aylık bazda üretim adetlerinde gerileme yaşandığı görülen rapora göre, ilk 4 ayda sektördeki toplam üretim geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1 azalarak 474 bin 947 adet olarak gerçekleşti. Otomobil üretimi ise yüzde 2 artarak 300 bin 109 adet olurken, traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 492 bin 471 adedi buldu. Yılın ilk 4 aylık döneminde ticari araç grubunda üretim bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5, ağır ticari araç grubunda yüzde 7, hafif ticari araç grubunda ise yüzde 5 geriledi. Bu dönemde, otomotiv sanayisinin kapasite kullanım oranı yüzde 73 olarak gerçekleşti. Araç grubu bazında kapasite kullanım oranları ise hafif araçlarda yüzde 74, kamyon grubunda yüzde 83, otobüs-minibüs grubunda yüzde 59 ve traktörde yüzde 70 seviyesinde gerçekleşti. İLK 4 AYDA İHRACAT 11,9 MİLYAR DOLARA ULAŞTI Yılın ilk 4 aylık döneminde otomotiv ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre adet bazında yüzde 1 artarak 332 bin 664 adet oldu. Bu dönemde otomobil ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine paralel seyrederken, ticari araç ihracatı yüzde 2 oranında arttı. Traktör ihracatı ise 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 16 azalarak 5 bin 777 adet olarak gerçekleşti. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, toplam otomotiv sanayi ihracatı, 2024'ün ilk 4 aylık döneminde yüzde 16,5 ile sektörel ihracat sıralamasında ilk sıradaki yerini korudu. Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) verilerine göre, ilk 4 aylık dönemde toplam otomotiv ihracatı, 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 3 artarak 11,9 milyar dolar oldu. Avro bazında ise yüzde 2 artarak 10,9 milyar avro oldu. Bu dönemde, dolar bazında ana sanayi ihracatı yüzde 3,4 oranında, tedarik sanayi ihracatı da yüzde 2,6 arttı. TOPLAM PAZAR 4 AYDA 386 BİN ADET DÜZEYİNDE GERÇEKLEŞTİ 2024'ün ilk 4 ayında toplam pazar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10 artarak 386 bin 538 adet düzeyinde gerçekleşti. Bu dönemde, otomobil pazarı da yüzde 17 büyüyerek 294 bin 837 adet oldu. Ticari araç pazarına bakıldığında ise yılın ilk 4 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla toplam ticari araç pazarı yüzde 6, ağır ticari araç pazarı yüzde 8, hafif ticari araç pazarı yüzde 5 geriledi. 2024 Ocak-Nisan döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre otomobil satışlarındaki yerli araç payı yüzde 31, hafif ticari araç pazarında yerli araç payı ise yüzde 33 olarak gerçekleşti.

Otomotiv satışları tüm zamanların rekorunu kırdı Haber

Otomotiv satışları tüm zamanların rekorunu kırdı

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinin (ODMD) mart ayı verilerine göre, geçen ay ülke genelinde 109 bin 828 adet otomobil ve hafif ticari araç satışı gerçekleşti. Geçen ay otomobil satışları 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 9,9 artarak 87 bin 71 adede ulaşırken, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 7,9 azalışla 22 bin 757'ye geriledi. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık mart ayı ortalama satışlarına göre ise yüzde 50,9 artış gösterdi. İLK ÇEYREKTE YÜZDE 25,2'LİK ARTIŞ Otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, ocak-mart döneminde yıllık bazda yüzde 25,2 artarak 295 bin 519 adet olarak gerçekleşti. İlk çeyrekte otomobil satışları yüzde 33,05 artarak 233 bin 389 adede, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 2,6 yükselişle 62 bin 130 adede ulaştı. oldu. Yılın ilk 3 ayında segmentlere göre incelendiğinde pazarın yüzde 88,6'sını vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 133 bin 712 adetle yüzde 57,3, B segmentliler ise 71 bin 917 adetle yüzde 30,8 pay aldı EN ÇOK SUV OTOMOBİLLER TERCİH EDİLDİ Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 51,7 pay ve 120 bin 699 adetle SUV otomobiller oldu. Onu yüzde 28,5 pay ve 66 bin 451 ile sedan, yüzde 18,1 pay ve 42 bin 145 adet satışla H/B otomobiller takip etti. Ocak-mart döneminde satılan otomobillerin yüzde 67'si benzinli, yüzde 14,2'si hibrit, yüzde 10,8'i dizel, yüzde 7,1'i elektrikli, yüzde 0,9'u ise otogazlı araçlardan oluştu. Otomobil satışlarının yüzde 78'inin 1600cc altındaki araçlardan oluştuğu görüldü. Otomatik şanzımanlı otomobiller satışlardan yüzde 89,3, manuel şanzımanlılar ise yüzde 10,7 pay aldı. Ocak- mart döneminde hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde van gövde tipi araçlar yüzde 71,9 payla ilk sırada yer alırken, kamyonet gövde tipi yüzde 13,8 payla ikinci sırada yer aldı.

Otomobil üretiminde artış! Haber

Otomobil üretiminde artış!

Otomotivde traktör dışında toplam üretim, yılın ilk iki aylık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8 artışla 241 bin 861 adet olarak gerçekleşti. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2024 yılının ilk iki ayına ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk iki aylık döneminde traktör dışında toplam otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8 artışla 241 bin 861 adede yükseldi. Otomobil üretimi ise yüzde 12'lik artışla 151 bin 14 adet oldu. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 250 bin 886 adedi buldu. Yılın ilk iki ayında ticari araç üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2, ağır ticari araç grubunda ise üretim yüzde 27 yükselirken, hafif ticari araç grubunda üretim yüzde 1 geriledi. Bu dönemde, otomotiv sanayisinin kapasite kullanım oranı yüzde 74 olarak gerçekleşti. Araç grubu bazında kapasite kullanım oranları ise hafif araçlarda (otomobil+hafif ticari araç) yüzde 74, kamyon grubunda yüzde 94, otobüs-midibüs grubunda yüzde 61 ve traktörde yüzde 72 seviyesinde kaydedildi. İHRACAT YÜZDE 9 ARTIŞLA 6 MİLYAR DOLAR OLDU Yılın ilk iki ayında otomotiv ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre adet bazında yüzde 4 artarak 164 bin 560 adet olarak gerçekleşti. Bu dönemde otomobil ihracatı da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3, ticari araç ihracatı da yüzde 6 arttı. Traktör ihracatı ise 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 8 gerileyerek 3 bin 147 adet olarak gerçekleşti. Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, toplam otomotiv sanayi ihracatı, 2024'ün ilk iki aylık döneminde yüzde 14 pay ile sektörel ihracat sıralamasında zirvedeki yerini korudu. Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) verilerine göre, ilk iki ayda toplam otomotiv ihracatı, 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 9 artarak 6 milyar dolar oldu. Avro bazında ise yüzde 8 artarak 5,5 milyar avro olarak gerçekleşti. Bu dönemde, dolar bazında ana sanayi ihracatı yüzde 10, tedarik sanayi ihracatı da yüzde 8 arttı. İÇ PAZAR İLK İKİ AYDA 193 BİN ADEDİ AŞTI Bu yılın ilk iki ayında toplam pazar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 40 artarak 193 bin 297 adet düzeyinde gerçekleşti. Bu dönemde, otomobil pazarı da yüzde 52'lik artışla 146 bin 318 adede ulaştı. Ticari araç pazarına bakıldığında ise yılın ilk iki ayında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 11, ağır ticari araç pazarında yüzde 20, hafif ticari araç pazarında ise yüzde 10 büyüme sağlandı. 2024'ün ilk iki ayında, geçen yılın aynı dönemine göre otomobil satışlarındaki ve hafif ticari araç pazarındaki yerli araç payı yüzde 33 olarak gerçekleşti.

Toyota ilk sırada! Haber

Toyota ilk sırada!

İhracatta 2023 yılını İstanbul, Kocaeli, Bursa, İzmir, Ankara ve Gaziantep'in ardından 7'nci sırada kapatan Sakarya, geçen yıl 153 ülke ve 11 serbest bölgeye 5 milyar 717 milyon 967 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Başta otomotiv olmak üzere demir ve demir dışı metaller, kimyevi maddeler ve mamulleri, çelik, iklimlendirme sanayi, makine ve aksamları sektörlerinde öne çıkan Sakarya'da en fazla ihracat, 5 milyar 45 milyon 405 bin dolarla taşıt alanında yapıldı. Otomotiv Sanayii Derneği verilerine göre, 2022'de ürettiği 265 bin 31 aracın yüzde 73,6'sına denk gelen 195 bin 147'sini yurt dışına gönderen Sakarya, otomotiv alanındaki üretimini ve yurt dışı satışını 2023'te daha da artırdı. Buna göre, üretimini 4 bin 253 adet artırarak 269 bin 284'e yükselten Toyota, Otokar ve TürkTraktör firmaları, yüzde 75,5'e denk gelen 203 bin 397 taşıtı ihraç etti. Böylece banttan indirilen her 100 araçtan 75'i yurt dışına satıldı. Ülkenin otomotiv ihracatında yüzde 19,6 paya sahip olan Sakarya'da geçen yıl günde 738 araç banttan indirilirken, bunların 558'i ihraç edildi. TOYOTA İLK, TÜRKTRAKTÖR İKİNCİ, OTOKAR ÜÇÜNCÜ OLDU Sakarya'da faaliyet gösteren Toyota, Otokar ve TürkTraktör firmaları, söz konusu dönemde 212 bin 843 otomobil, 312 kamyonet, 1899 otobüs, 1895 midibüs, 912 küçük kamyon ve 51 bin 423 traktör üretti. Kentteki firmalar arasında üretim ve ihracatta Toyota ilk sırada yer alırken, TürkTraktör ikinci, Otokar üçüncü oldu. Arifiye ilçesinde kurulu Toyota fabrikası, geçen yıl toplamda 212 bin 843 binek tipinde Corolla, C-HR, Hybrid ve Hilux modelleri üretti, bunun yüzde 86,8'ine denk gelen 184 bin 797 aracı ihraç etti. Geçen yıl 51 bin 423 traktör üreten TürkTraktör ise üretiminin yüzde 31,1'ine denk gelen 16 bin 16 aracı yurt dışına sattı. Türkiye'nin öncü savunma sanayi şirketlerinden Otokar da 2023'te ürettiği 5 bin 18 aracın 2 bin 584'ünü ihraç etti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.