Hava Durumu

#Otomotiv

Bursa Hayat Gazetesi - Otomotiv haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomotiv haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bakanlık sektör sektör açıkladı! Firmalara fahiş fiyat cezası Haber

Bakanlık sektör sektör açıkladı! Firmalara fahiş fiyat cezası

Ticaret Bakanlığı, fiyat istikrarının sağlanması, fahiş fiyatın engellenerek adaletli bir iç piyasa tesisi sağlanması amacıyla sektör bazlı denetimlerin yanında fahiş fiyat denetimlerinin 81 ilde yoğun bir şekilde devam ettiğini açıkladı. Bakanlık yaptığı açıklamda 2024 yılında fahiş fiyat kapsamında 197 milyon 610 bin lira idari para cezası uygulandığı belirtti. Fahiş fiyat denetimlerinde 2023 yılında 15 bin 80 gerçek ve tüzel kişi denetlendi. Aykırılık tespit edilen 646 gerçek ve tüzel kişiye 135 milyon 104 bin 257 TL idari cezası kesildi. 2024 yılının başından 15 Eylül tarihine kadar ise fahiş fiyat denetimleri kapsamında 45 bin 318 gerçek ve tüzel kişi denetlenmiş aykırı fillerde bulunan 691 gerçek ve tüzel kişiye 197 bin 610 bin 314 lira 50 kuruş idari para cezası uygulandı. OTOMOTİV, EMLAK VE KUYUM SEKTÖRÜNE CEZA Ticaret Bakanlığı, sektör bazlı yapılan denetimlerde otomotiv, emlak ve kuyum sektörüne yönelik 2024 yılında toplamda 129 milyon 766 bin 181 TL idari para cezası uygulandığını açıkladı. 2024 yılında sektör bazlı yapılan denetimlerde kesilen cezalar şu şekilde: Otomotiv sektöründe 202 firma denetlendi, 68 firmaya toplamda 75 milyon 13 bin 928 TL idari para uygulandı. Emlak sektörüne yönelik denetimlerde, 538 gerçek ve tüzel kişi denetlendi, aykırılık tespit edilen 392 gerçek ve tüzel kişiye 30 milyon 152 bin 253 TL idari para cezası uygulandı. Kuyum sektörüne yapılan denetimler kapsamında 2024 yılında 310 gerçek ve tüzel kişi denetlendi. 123 gerçek ve tüzel kişiye aykırı fillerinden dolayı 24 milyon 600 bin TL idari para cezası uygulandı. Ticaret Bakanlığı, denetimlerin yanında 24 Temmuz 2024 tarihinde yapılan 2024/3 sayılı HFDK (Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu ) toplantısında ise 46 hal içi tüccar ve 2 tavukçuluk firmasına toplamda 30 milyon 74 bin 880 TL idari para cezası uygulandığını açıkladı. Ticaret Bakanlığı yaptığı açıklamda, “İç piyasamızda ticari etiğe aykırı davranışlarda bulunarak haksız kazanç sağlanmasını engellemek, adaletli bir iç piyasa işleyişi tesisi sağlamak için çalışmalarımıza aralıksız bir şekilde devam edilecektir” ifadelerine yer verdi.

Yeni nesil benzinli araçlar: Yakıt verimliliğinde son yenilikler Haber

Yeni nesil benzinli araçlar: Yakıt verimliliğinde son yenilikler

Otomotiv endüstrisi, sürekli gelişen teknolojileri ve yenilikçi çözümleriyle dikkat çekmeye devam ediyor. Özellikle yakıt verimliliği, çevre dostu ve ekonomik araç arayışında ön planda olan bir konu olarak öne çıkıyor. Son yıllarda, benzinli araçların yakıt verimliliğini artırmak için yapılan birçok yenilik, sürücülere hem tasarruf hem de çevresel faydalar sunuyor. İşte yeni nesil benzinli araçlarda öne çıkan yakıt verimliliği teknolojileri ve yenilikler: 1. Turboşarj ve Superşarj Teknolojileri Turboşarj ve superşarj sistemleri, motorun performansını artırırken yakıt verimliliğini de optimize eder. Turboşarj, egzoz gazlarını kullanarak motorun hava emişini artırır ve bu sayede daha fazla güç üretir. Superşarj ise motorun performansını artırmak için doğrudan motor miline bağlanır. Bu teknolojiler, motorun daha küçük ve daha hafif olmasını sağlayarak, yakıt tüketimini azaltır. 2. Direkt Yakıt Enjeksiyonu Direkt yakıt enjeksiyonu, yakıtın doğrudan silindire enjekte edilmesi tekniğidir. Bu yöntem, yakıtın daha verimli bir şekilde yanmasını sağlar ve motorun genel verimliliğini artırır. Yakıtın direkt enjeksiyonu, daha iyi yanma ve daha düşük emisyon seviyeleri ile sonuçlanır. Bu teknoloji, özellikle düşük hızlarda yakıt ekonomisini artırmada etkili olur. 3. Silindir Kapama Teknolojisi Silindir kapama teknolojisi, motorun çalışma sırasında bazı silindirleri kapatarak yakıt tüketimini azaltır. Motor, ihtiyaç duyulmayan durumlarda bazı silindirleri kapatır ve böylece yakıt tüketimini düşürür. Bu teknoloji, özellikle yüksek hızlarda veya yük altında olmayan durumlarda yakıt tasarrufu sağlar. 4. Değişken Supap Zamanlaması Değişken supap zamanlaması (VVT) teknolojisi, motorun performansını optimize etmek için supap zamanlamasını ayarlar. Bu teknoloji, motorun çeşitli devir aralıklarında daha verimli çalışmasını sağlar ve yakıt tüketimini azaltır. VVT, hem düşük hem de yüksek devirlerde motorun en iyi performansı göstermesine yardımcı olur. 5. Hafifletilmiş Motor ve Şasi Tasarımı Yeni nesil benzinli araçlarda hafifletilmiş motor ve şasi tasarımları da yakıt verimliliğini artıran önemli bir faktördür. Hafif malzemelerin kullanılması, aracın toplam ağırlığını azaltır ve bu da yakıt tüketimini düşürür. Özellikle alüminyum ve kompozit malzemelerin kullanımı, araçların daha hafif olmasını sağlar. 6. Elektrifikasyon ve Hibrit Sistemler Yeni nesil benzinli araçlarda, elektrik motorları ile desteklenen hibrit sistemler de yakıt verimliliğini artırmada önemli bir rol oynar. Hibrit sistemler, benzinli motor ile elektrikli motorun kombinasyonunu kullanarak daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon sağlar. Elektrik motorları, düşük hızlarda ve şehir içi sürüşlerde benzinli motorun yükünü hafifletir. 7. Gelişmiş Şanzıman Teknolojileri Gelişmiş otomatik şanzıman teknolojileri, yakıt verimliliğini artırmak için tasarlanmıştır. Özellikle sürekli değişken şanzıman (CVT) ve çift kavramalı şanzıman (DCT) sistemleri, motor ile tekerlekler arasındaki güç aktarımını daha verimli hale getirir ve yakıt tüketimini optimize eder. Bu şanzıman türleri, daha pürüzsüz geçişler ve daha iyi yakıt ekonomisi sağlar.

Son üç ayda ikinci el araç pazarında fiyatlar nasıl değişti? Haber

Son üç ayda ikinci el araç pazarında fiyatlar nasıl değişti?

İkinci el araç piyasasında Temmuz, Ağustos ve Eylül 2024 dönemlerinde dikkat çekici gelişmeler yaşandı. Bu üç aylık dönemde, araç fiyatlarında belirgin artışlar gözlemlendi ve piyasa dinamiklerinde önemli değişiklikler yaşandı. TEMMUZ 2024: STABİLİZASYON DÖNEMİ Temmuz ayında, ikinci el araç piyasasında genel olarak stabil bir durum söz konusu oldu. Yaz tatilinin etkisiyle araç alım satımında hafif bir artış gözlendi, ancak fiyatlar büyük bir değişim göstermedi. Araçların temininde yaşanan zorluklar, talebin yüksek olmasına neden olurken, fiyatlarda sınırlı bir artış yaşandı. AĞUSTOS 2024: FİYATLARDA BELİRGİN ARTIŞ Ağustos ayında, araç piyasasında hareketlenme gözlemlendi. Yaz tatilinin sona ermesiyle birlikte, araç alım satımında artış yaşandı ve bu durum fiyatları etkiledi. İkinci el araç fiyatları, bu dönemde %8-10 oranında arttı. Yeni araçların üretimindeki sorunlar ve döviz kurlarındaki dalgalanmalar, bu artışın başlıca nedenleri arasında yer aldı. EYLÜL 2024: YÜKSELEN TRENDLER Eylül ayında, ikinci el araç fiyatlarında -12 oranında bir artış gözlemlendi. Okul sezonunun başlaması ve yaz tatilinin sona ermesi, araç talebini artırmış ve bu da fiyatların yükselmesine neden olmuştur. Bu dönemde, tüketiciler araç alımında daha dikkatli davranırken, talep yüksekliğini korudu. ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Araç alımında dikkat edilmesi gerekenler arasında, araç geçmişi ve mevcut durumu hakkında detaylı bilgi edinmek, fiyat araştırması yapmak, test sürüşü gerçekleştirmek ve yasal belgeleri kontrol etmek yer almaktadır. KREDİ İLE ARAÇ ALIMI: AVANTAJLAR VE DEZAVANTAJLAR Kredi ile araç almak, ödemeleri yayarak mali yükü azaltabilir, ancak faiz maliyetleri toplam ödeme tutarını artırabilir. Kredi kullanımı, mali durumunuza bağlı olarak avantajlı olabilir, ancak kredi koşulları dikkatle değerlendirilmelidir. GLOBAL OTOMOTİV PAZARINDAKİ EĞİLİMLER Elektrikli ve hibrit araçlara olan talep artmakta, teknolojik gelişmeler ve sürdürülebilirlik odaklı politikalar, otomotiv pazarında önemli değişikliklere yol açmaktadır. Elektrikli araçların uzun vadede ikinci el pazarında da önemli bir paya sahip olması bekleniyor.

Türkiye'de 7,2 milyar dolarlık otomotiv yan sanayi ihracatı Haber

Türkiye'de 7,2 milyar dolarlık otomotiv yan sanayi ihracatı

AA muhabirinin Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerinden yaptığı derlemeye göre, ocak-haziran döneminde 200'den fazla ülke, serbest bölge ve özerk bölgeye otomotiv yan sanayi ürünleri ihraç edildi. Bu yılın ilk 6 ayında 17 milyar 701 milyon 161 bin dolar olan toplam otomotiv ihracatının yüzde 40,9'unu yan sanayi ürünleri oluşturdu. Geçen yılın ocak-haziran döneminde 7 milyar 161 milyon 227 bin dolar olan yan sanayi ihracatı, bu yılın aynı döneminde yüzde 1,11 artarak 7 milyar 240 milyon 821 bin dolara yükseldi. ALMANYA'YA 1,5 MİLYAR DOLARLIK YAN SANAYİ İHRACATI Ülkeler özelinde bakıldığında, yan sanayi ihracatında en fazla pay Almanya'nın oldu. Bu ülkeye yılın 6 ayında yapılan dış satım, 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 6 azalışla 1 milyar 691 milyon 171 bin dolardan 1 milyar 584 milyon 737 bin dolara geriledi. Otomotiv yan sanayi üreticilerinin en fazla ihracat yaptığı ikinci ülke ise Amerika Birleşik Devletleri olarak kayıtlara geçti. Geçen yılın ocak-haziran döneminde 414 milyon 574 bin dolarlık ürün gönderilen Amerika Birleşik Devletlerine bu senenin aynı aylarında yapılan ihracat yüzde 18,4 artışla 491 milyon 74 bin dolara ulaştı. Üçüncü Fransa'ya yan sanayi dış satımı aynı dönemde yüzde 8'lik artışla 440 milyon 979 bin dolardan 477 milyon 937 bin dolara çıktı. Yılın ilk yarısında yan sanayi ihracatında İtalya 435 milyon 488 bin dolarla dördüncü, Rusya 419 milyon 940 bin dolarla beşinci sırada yer aldı. ROMANYA'YA YÜZDE 71 İHRACAT ARTIŞI Geçen yılın ilk 6 ayında Romanya'ya 221 milyon 357 bin dolarlık ihracat yapan otomotiv yan sanayicileri, 2024'ün ocak-haziran döneminde dış satımını yüzde 71,2 artırarak 378 milyon 992 bin dolara yükseltti. Ocak-Haziran 2024'te, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yan sanayi ihracatında, Birleşik Krallık yüzde 0,2 azalış ve 362 milyon 237 bin dolarla yedinci, İspanya yüzde 7,3 azalış ve 332 milyon 530 bin dolarla sekizinci, Polonya yüzde 5,8 artış ve 312 milyon 657 bin dolarla dokuzuncu, Belçika yüzde 3,5 azalış ve 169 milyon 185 bin dolarla 10'uncu sırada yer aldı.

Otomotiv kenti Bursa'da 6 ayda üretilen araç sayısı belli oldu Haber

Otomotiv kenti Bursa'da 6 ayda üretilen araç sayısı belli oldu

AA muhabirinin, Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerinden yaptığı derlemeye göre, dernek üyesi firmaların ocak-haziran dönemindeki toplam otomotiv üretimi traktör dahil 733 bin 559 adet olarak kayıtlara geçti. Bu süreçte Bursa'da fabrikaları bulunan üye firmalar OYAK Renault 168 bin 95, TOFAŞ 94 bin 653 ve Karsan 352 araç üretti. Yılın ilk yarısında 263 bin 100 adet araç üretimiyle Bursa'nın Türkiye'nin toplam otomotiv üretimine katkısı yüzde 35,86 oldu. Bursa'da banttan indirilen günlük araç sayısı ortalaması ise 1461,6 olarak gerçekleşti. Bu arada ocak-haziran döneminde Türkiye'nin genel otomotiv üretimine en fazla katkıyı 191 bin 50 araçla Ford Otosan sağladı. OYAK Renault'un ikinci olduğu üretimde, Hyundai Assan 122 bin 376 adetle üçüncü sırada yer aldı. BURSA'NIN, TÜRKİYE'NİN TOPLAM ARAÇ İHRACATINDAKİ PAYI YÜZDE 27,40 OLDU Türkiye'de 6 aylık süreçte üretilen araçlardan 501 bin 859'u ihraç edildi. Otomotiv üretiminin 3'te birinden fazlasının yapıldığı Bursa, dış satımda da önemli rol üstlendi. Ocak-haziran döneminde Bursa'dan kentteki üretimin yüzde 52,27'lik kısmına karşılık gelen 137 bin 545 araç, yurt dışına gönderildi. Bursa'nın, Türkiye'nin toplam araç ihracatındaki payı ise yüzde 27,40 olarak kayıtlara geçti. Yılın ilk yarısında yurt dışına Bursa'daki OYAK Renault 111 bin 385, TOFAŞ 25 bin 999 ve Karsan 161 araç satışı yaptı. Bu süreçte ülke genelinde en fazla araç ihracatını üretimde olduğu gibi 153 bin 933 adetle Ford Otosan yaptı. Hyundai Assan 104 bin 628, Toyota ise 88 bin 122 aracı yurt dışına sattı.

Otomotiv ihracatı haziran ayında azaldı Haber

Otomotiv ihracatı haziran ayında azaldı

OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik: “Geçen ay uzun bayram tatilinin de etkisiyle tüm mal gruplarında ihracat azalırken, Birleşik Krallık’a yüzde 20, İspanya’ya yüzde 7, Romanya’ya yüzde 23, Birleşik Devletler’e ise yüzde 3 artış kaydettik. Yılın ilk altı aylık döneminde ise ihracatımız yüzde 2,3 artışla 17,7 milyar dolara yükseldi.” Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, Türkiye otomotiv endüstrisinin haziran ayı ihracatı yüzde 12,4 azalarak 2 milyar 617 milyon dolar oldu. Ülke ihracatında yine ilk sırada yer alan endüstrinin aldığı pay ise yüzde 14,1 olarak gerçekleşti. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik “Haziran ayında uzun bayram tatilinin de olumsuz etkisiyle tüm mal gruplarında ihracat azalırken, önemli pazarlarımızdan Birleşik Krallık’a yüzde 20, İspanya’ya yüzde 7, Romanya’ya ise yüzde 23 artış kaydettik. Bu yılın ocak-haziran döneminde ise ihracatımız yüzde 2,3 artarak 17 milyar 701 milyon dolara yükseldi” dedi. TEDARİK ENDÜSTRİSİ İHRACATI 1 MİLYAR DOLAR OLDU En büyük ürün grubu olan Tedarik Endüstrisinin haziran ayı ihracatı azalarak 1 milyar 50 milyon dolar olurken, Binek Otomobiller ihracatı %4 azalarak 942 milyon dolar,  Eşya Taşımaya Mahsus Motorlu Taşıtlar ihracatı %3 azalışla 394 milyon dolar, Otobüs-Minibüs-Midibüs ihracatı azalışla 177 milyon dolar ve Çekiciler ihracatı da %83 azalışla 30 milyon dolar oldu. Tedarik Endüstrisinde en fazla ihracat yapılan ülke Almanya olurken, bu ülkeye yönelik ihracat %20 azaldı. ABD’ye %2, Rusya’ya , ihracat düşüşü, Romanya’ya %79 ihracat artışı yaşandı. Binek otomobillerde önemli pazarlardan Fransa’ya ihracat düşüşü yaşanırken, İspanya’ya %29, İtalya’ya , Birleşik Krallık’a %83, Almanya’ya % 62 ihracat artışı oldu. Eşya Taşımaya Mahsus Motorlu Taşıtlarda ise Birleşik Krallık’a % 20, Slovenya’ya , Belçika’ya %5, Hollanda’ya çok yüksek oranlı ihracat artışı, İtalya’ya , Fransa’ya %36, İspanya’ya % 21, Avustralya’ya ihracat düşüşü görüldü. Otobüs-Minibüs-Midibüs ürün grubunda ise Fransa’ya %24, Almanya’ya %44 ihracat düşüşü, İspanya’ya %59, Birleşik Krallık’a , ABD’ye %66 ihracat artışları yaşandı. EN BÜYÜK PAZAR BİRLEŞİK KRALLIK’A İHRACATTA YÜZDE 20 ARTIŞ Haziranda en büyük pazar olan Birleşik Krallık’a ihracat yüzde 20 artarak 322 milyon dolar oldu. Almanya 319 milyon dolar ile ikinci büyük pazar olurken, ihracat azaldı. Fransa’ya otomotiv ihracatı da %21 azalışla 315 milyon dolar oldu. İspanya’ya %7, Romanya’ya %23, ABD’ye %3 ihracat artışı yaşanırken İtalya’ya %7, Slovenya’ya %2, Polonya’ya %35 ve Belçika’ya %30 ihracat düşüşü oldu. AB ÜLKELERİNE İHRACAT YÜZDE 12 AZALDI Ülke grubunda yüzde 68 pay ile ilk sırada yer alan AB Ülkelerine ihracat yüzde 12 azalarak 1 milyar 787 milyon dolar oldu. Diğer Avrupa Ülkeleri % 14 pay ile ülke grupları arasında ikinci sırada yer alırken, bu ülke grubuna yönelik ihracat arttı. Bağımsız Devletler Topluluğuna ve Afrika Ülkelerine %28 ihracat düşüşü yaşandı.

Japon otomotiv devlerinden 'hileli test' itirafı Haber

Japon otomotiv devlerinden 'hileli test' itirafı

Araç üretim sürecinde sertifikasyon için "hileli güvenlik testi" yaptıkları iddiasıyla Toyota, Mazda, Yamaha, Honda ve Suzuki'nin aleyhine açılan hükümet soruşturması gündemdeki yerini koruyor. Arazi, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı (MLIT) sertifikasyon amacıyla "hileli güvenlik testi" sunmakla suçlanan otomobil firmalarının söz konusu yolsuzlukları kabul ettiklerini bildirdi. Bakanlık, Japon firmalardan, soruşturmada adı geçen modellerini kapsayan sevkiyatları durdurması ve söz konusu modellerin, ulusal güvenlik standartlarını karşıladığının doğrulanmasını istedi. MLIT yetkilileri, yerinde denetim yapmak üzere Japon firmaların üretim tesislerine sevk edildi. Japonya Arazi, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanı Saito Tetsuo, yaptığı açıklamada, güvenlik testi yolsuzluklarının "son derece üzücü" olduğunu bildirdi. Bakan Saito, soruşturma kapsamında etkilenen modellerin, halihazırda düşük üretim hacimleri nedeniyle Japon ekonomisi üzerinde sınırlı etki oluşturacağını tahmin ettiklerini belirtti. "TOYOTA OLARAK ÖZÜR DİLİYORUZ" Toyota Motor, açıklamasında, firmanın toplamda 7 modeli kapsayan araçlarının "MLIT onaylı olmayan yöntemlerle sertifikasyondan geçirildiğini" duyurdu. Fielder, Axio ve Yaris Cross modellerinin üretiminin halen sürdüğü, diğer 4 modelin ise üretiminin daha önce durdurulduğu ifade etti. Toyota Başkanı Toyoda Akio, düzenlediği basın toplantısında, bakanlık talimatlarına uyacaklarını bildirerek, "Toyota olarak özür diliyoruz. Doğru sertifikasyon sürecini takip etmeden seri üretim yapıp otomobil sattık." dedi. Yolsuzluğun "sistemin temellerine" etkisine değinen Toyoda, "Bu gibi eylemler sertifikasyon sisteminin temellerini baltalıyor. Bir otomobil üreticisi olarak bunların asla gerçekleşmemesi gerektiğine inanıyoruz" diye konuştu. HONDA'NIN 4,3 MİLYON, TOYOTA'NIN 1,7 MİLYON ARACINI KAPSIYOR Devlet televizyonu NHK'nın haberine göre Japon firmalar soruşturmada adı geçen modellerin sevkiyatlarını durdurdu. Resmi Kyodo ajansına göre test sonuçlarına ilişkin sertifikasyon sorunundan Honda'nın 4,3 milyon, Toyota'nın 1,7 milyon, Mazda'nın 150 bin, Suzuki'nin 26 bin, Yamaha'nın 7 bin aracı etkilendi. Toyota'nın testlerde "yanlış veriler sunarak motor üretiminde hile yaptığı", Mazda'nın ise "motor kontrol yazılımını kasıtlı olarak yeniden yazdığı" kaydediliyor. Suzuki, Honda ve Yamaha'nın ise söz konusu yolsuzlukların yanı sıra sahte test sonuçları raporladığı bildiriliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.