Hava Durumu

#Otomobi̇l

Bursa Hayat Gazetesi - Otomobi̇l haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomobi̇l haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye'de hangi otomobil fabrikaları var? Haber

Türkiye'de hangi otomobil fabrikaları var?

Son dönemde yerli otomobil TOGG ile dikkatleri üzerine çeken otomotiv sanayi, aslında Türkiye'nin uzun yıllardır var olan bir sektörü. Türkiye, otomotiv üretimi açısından önemli bir merkez konumundadır. Ülkede 9 farklı ilde 13 otomotiv markasının fabrikası bulunmaktadır. Bu fabrikalar, sadece binek otomobiller değil, aynı zamanda ticari ve hafif ticari araçlar, kamyon ve otobüs üretimi de yapmaktadır. İşte Türkiye’deki otomobil fabrikalarının detayları: 1. Mercedes-Benz Lokasyon: Aksaray ve İstanbul Üretim: Binek otomobil ve hafif ticari araçlar 2. Fiat Lokasyon: Bursa Üretim: Binek otomobiller 3. Ford Lokasyon: Kocaeli ve Eskişehir Üretim: Binek otomobiller ve ticari araçlar 4. Hyundai Lokasyon: Kocaeli Üretim: Binek otomobiller 5. Honda Lokasyon: Kocaeli Üretim: Binek otomobiller 6. Toyota Lokasyon: Sakarya Üretim: Binek otomobiller 7. Renault Lokasyon: Bursa Üretim: Binek otomobiller ve hafif ticari araçlar 8. ISUZU Lokasyon: Kocaeli Üretim: Ticari araçlar 9. Otokar Lokasyon: Sakarya Üretim: Otobüs ve hafif ticari araçlar 10. TEMSA Lokasyon: Adana Üretim: Otobüs ve ticari araçlar 11. BMC Lokasyon: İzmir Üretim: Kamyon ve otobüs 12. KARSAN Lokasyon: Bursa Üretim: Ticari araçlar 13. MAN Lokasyon: Ankara Üretim: Kamyon ve otobüs Türkiye, otomotiv sanayisi ile hem yerli hem de uluslararası pazarda önemli bir oyuncu konumundadır. Üretim kapasitesi ve çeşitliliği ile sektördeki büyüme potansiyeli, ülkenin ekonomik dinamiklerine de katkı sağlamaktadır. Yerli otomobil TOGG'un tanıtılmasıyla birlikte, Türkiye'nin otomotiv endüstrisindeki hedefleri daha da belirginleşmiştir. Bu durum, yerli üretimin teşvik edilmesi ve sektöre olan ilginin artması açısından önemli bir fırsat sunmaktadır.

Yakıt verimliliği için araç bakımı ipuçları Haber

Yakıt verimliliği için araç bakımı ipuçları

Yakıt verimliliği, hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli bir konudur. Araç bakımını ihmal etmek, yakıt tüketimini artırarak maliyetleri yükseltebilir. İşte yakıt verimliliğini artırmak ve yolda kalmanın önüne geçmek için dikkat etmeniz gereken bazı bakım ipuçları: 1. Düzenli Motor Bakımı Motorunuzun sağlıklı çalışması, yakıt verimliliği için kritik öneme sahiptir. Düzenli olarak yağ değişimi yapmak, motorun daha verimli çalışmasına yardımcı olur. Ayrıca, motor parçalarının kontrol edilmesi, aşınan veya arızalı parçaların zamanında değiştirilmesi önemlidir. 2. Hava Filtrelerinin Temizliği Kirli hava filtreleri, motorun hava akışını engelleyerek yakıt tüketimini artırabilir. Hava filtresinin düzenli olarak temizlenmesi veya değiştirilmesi, motorun performansını artırır ve yakıt verimliliğine olumlu katkı sağlar. 3. Lastik Bakımı Doğru lastik basıncı, yakıt verimliliği üzerinde büyük etki yapar. Lastiklerinizin basıncını düzenli olarak kontrol etmek ve gerekli ayarlamaları yapmak, sürtünmeyi azaltarak daha az yakıt tüketmenizi sağlar. Ayrıca, lastiklerinizi düzenli olarak rotasyon yaparak aşınmalarını dengeli hale getirmek de önemlidir. 4. Fren Sisteminin Kontrolü Fren balatalarının ve disklerinin sağlıklı olması, aracın sürüş performansını artırır. Aşınmış frenler, aracın daha fazla enerji harcamasına neden olabilir. Düzenli fren kontrolü yapmak, hem güvenliğinizi artırır hem de yakıt verimliliğini destekler. 5. Ağırlık ve Yük Kontrolü Araçta gereksiz eşyaların taşınması, yakıt verimliliğini olumsuz etkiler. Aracınızda fazla ağırlık bulundurmak, motorun daha fazla güç harcamasına yol açar. Mümkünse araç yükünü azaltmak, daha iyi bir yakıt tüketimi sağlar. 6. Soğutma Sistemi Bakımı Radyatör ve soğutma sistemi, motorun aşırı ısınmasını önler. Soğutma sıvısının seviyesini kontrol etmek ve gerekli durumlarda değiştirmek, motorun verimli çalışmasını sağlar. Aşırı ısınma, motorun performansını düşürerek yakıt tüketimini artırabilir. 7. Elektrik Sistemi Kontrolü Araçtaki elektrik aksamının düzgün çalışması, yakıt verimliliği için önemlidir. Aydınlatma sistemleri ve elektrikli parçaların bakımı, aracın genel verimliliğini artırır. Aşınmış kablolar veya zayıf bağlantılar, enerji kaybına yol açabilir.

2024 ehliyetsiz araç kullanma cezası ne kadar? Haber

2024 ehliyetsiz araç kullanma cezası ne kadar?

Ehliyetsiz araç kullanımı, hem güvenlik hem de yasal açıdan ciddi riskler ve sorunlar yaratabilir. Sürücü belgesine sahip olmadan araç kullanmanın ne gibi tehlikeler ve yasal sonuçlar doğurabileceğini anlamak, trafik güvenliği ve bireysel sorumluluk açısından önemlidir. İşte ehliyetsiz araç kullanımıyla ilgili temel bilgiler ve bu durumun yol açabileceği sorunlar: 1. Güvenlik Riskleri Kaza Riski: Ehliyetsiz sürücüler, genellikle trafik kurallarını ve araç kullanma becerilerini yeterince bilmiyor olabilirler. Bu durum, kaza riskini artırır ve hem sürücü hem de diğer yol kullanıcıları için tehlike oluşturur. Yetersiz Eğitim: Ehliyetsiz sürücüler, araç kullanma eğitimi almadıkları için acil durumlarda nasıl davranacakları konusunda bilgi sahibi olmayabilirler. Bu da trafik kazalarının ve olumsuz sonuçların riskini artırır. Ehliyetsiz araç kullanma cezası 2024 ne kadar? Para Cezaları: 2024 yılı itibarıyla, ehliyetsiz araç kullanmanın cezası 12.977 TL'dir. Bu miktar, hem sürücüye hem de aracın sahibi farklıysa araç sahibine kesilebilir. Para cezasının miktarı, ihlalin tekrarına bağlı olarak artabilir. Hapis Cezası: Yasa çerçevesinde, ehliyetsiz araç kullanma tekrarlandığında, hapis cezası gibi daha ağır yaptırımlar gündeme gelebilir. Bu durum, ehliyetsiz araç kullanmanın sadece maddi değil, aynı zamanda hukuki sonuçlarını da içerir. Araç Trafikten Men Edilme: Ehliyetsiz araç kullanımı, aracın trafikten men edilmesine neden olabilir. Bu durum, aracın trafikteki kullanılamaz hale gelmesine ve ek maliyetlere yol açabilir. 3. Araç Sahibinin Sorumluluğu Cezalar ve Sorumluluklar: Eğer ehliyetsiz araç kullanan kişi, aracın sahibi değilse, araç sahibine de ceza uygulanabilir. Bu durum, araç sahiplerinin araçlarını ehliyetsiz sürücülere vermemeleri gerektiğini vurgular. Sigorta Sorunları: Ehliyetsiz sürücüler tarafından yapılan kazalarda, araç sahibinin sigorta şirketi tarafından teminat altına alınmayabilir. Bu, araç sahibinin maddi olarak daha büyük yükler altına girmesine neden olabilir. 4. Önleyici Önlemler Ehliyet Almak: Trafikte güvenli bir şekilde yer almak için, sürücü belgesi almak ve bu belgeyi güncel tutmak önemlidir. Ehliyet, sadece yasal bir gereklilik değil, aynı zamanda güvenli bir sürüş için gerekli bilgi ve becerileri edinmenizi sağlar. Eğitim ve Bilinçlenme: Araç kullanma yeteneklerinizi ve trafik bilgilerinizi geliştirmek için düzenli olarak eğitim almanız, güvenli sürüş uygulamalarını öğrenmeniz tavsiye edilir. Polis ve Trafik Denetimleri: Trafik denetimleri sırasında ehliyetsiz sürücüler tespit edilebilir. Bu nedenle, trafiğe çıkmadan önce gerekli belgeleri tamamladığınızdan emin olun.

Süspansiyon sistemleri: Tanım, türleri ve parçaları Haber

Süspansiyon sistemleri: Tanım, türleri ve parçaları

Süspansiyon sistemleri, araçların yol tutuşunu ve sürüş konforunu sağlamak için kritik bir rol oynar. Bağımsız ve bağlı süspansiyon türleri, aracın performansına ve kullanım amacına göre farklı avantajlar sunar. Bu sistemlerin temel parçaları, yaylar, amortisörler, salıncaklar, direksiyon bağlantı elemanları ve stabilizatör çubuğundan oluşur. Her bir parça, süspansiyon sisteminin işlevselliğini destekleyerek güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sağlar. Aracın düzenli bakımı ve süspansiyon sisteminin sağlıklı çalışması, sürüş performansını ve yol güvenliğini artırır. SÜSPANSİYON SİSTEMİ NEDİR? Süspansiyon sistemi, aracın gövdesi ile tekerlekleri arasında bir köprü görevi gören bir mekanizmadır. Bu sistem, yol yüzeyindeki düzensizlikleri ve darbeleri emerek araç gövdesine iletilmesini engeller. Bu, sürüş konforunu artırır ve aracın yol tutuşunu iyileştirir. Süspansiyon sistemi, araçların hem konforlu hem de güvenli bir şekilde yol almasını sağlar. SÜSPANSİYON SİSTEMLERİNİN TÜRLERİ Bağımsız Süspansiyon (Independent Suspension) Bu sistemde, her tekerlek kendi süspansiyon elemanına sahiptir ve tekerlekler arasındaki hareket bağımsızdır. Bağımsız süspansiyon, yol koşullarından kaynaklanan darbeleri daha etkili bir şekilde yalıtarak sürüş konforunu artırır. McPherson Süspansiyon: Modern araçlarda yaygın olarak kullanılan bir bağımsız süspansiyon türüdür. Genellikle ön akslarda bulunur ve basit bir yapıya sahiptir. Double Wishbone (Çift Salıncak) Süspansiyon: Hem ön hem de arka akslarda kullanılabilir. İki salıncak kolu ile tekerleklerin hareketini kontrol eder ve yüksek performanslı araçlarda tercih edilir. Bağlı Süspansiyon (Dependent Suspension) Bağlı süspansiyon sistemlerinde, tekerlekler birbiriyle bağlantılıdır ve bir tekerlekteki hareket diğer tekerlekleri de etkiler. Genellikle daha basit ve maliyet açısından daha uygun sistemlerdir. Çift Kafes (Beam Axle) Süspansiyon: Genellikle arka akslarda kullanılır. Tekerlekler arasında bir bağlantı demiri bulunur ve tekerleklerin hareketi birbirine bağlıdır. Live Axle (Canlı Aks) Süspansiyon: Tekerleklerin aynı aks üzerinde hareket ettiği sistemdir. Genellikle ağır yük taşıyan araçlarda bulunur. SÜSPANSİYON SİSTEMİNİN PARÇALARI Yaylar (Springs) Coil Springs (Bobin Yaylar): Süspansiyon sisteminin en yaygın kullanılan yay türüdür. Yaylar, aracın gövdesini tekerleklerin hareketinden korur. Leaf Springs (Yaprak Yaylar): Genellikle ağır taşıma araçlarında bulunur. Bir dizi metal yaprağın üst üste konulmasıyla oluşur. Amortisörler (Shock Absorbers) Amortisörler, yayların sıkışma ve genişleme hareketlerini kontrol eder. Yolda karşılaşılan darbeleri emerek aracın titreşimini azaltır ve yol tutuşunu iyileştirir. Amortisörler, yayların hareketini yumuşatarak sürüş konforunu artırır. Salıncaklar (Control Arms) Salıncaklar, tekerleklerin yukarı ve aşağı hareketini kontrol eden bağlantı parçalarıdır. Genellikle iki ana türü bulunur: üst ve alt salıncaklar. Çift salıncaklı sistemlerde, iki salıncak tekerleğin hareketini düzenler. Direksiyon bağlantı elemanları Süspansiyon sisteminin bir parçası olarak, direksiyon bağlantı elemanları tekerleklerin doğru yönlendirilmesini sağlar. Bu elemanlar arasında direksiyon kutusu, rot kolu ve direksiyon bilyaları bulunur. Stabilizatör Çubuğu (Stabilizer Bar) Stabilizatör çubuğu, aracın eğilmesini azaltır ve yol tutuşunu iyileştirir. Özellikle virajlarda araç gövdesinin yan yatmasını önler ve daha stabil bir sürüş sağlar.

Otomobil koleksiyonları: Tutku ve yatırım Haber

Otomobil koleksiyonları: Tutku ve yatırım

Otomobil koleksiyonları, sadece arabalara olan tutkunun bir göstergesi değil, aynı zamanda değerli bir yatırım aracı da olabilir. Klasik arabalardan modern süper arabalara kadar, koleksiyoncular farklı kategorilerde arabaları toplayabilirler. OTOMOBİL KOLEKSİYONU NEDİR? Otomobil koleksiyonu, belirli bir kritere göre seçilen ve korunması amaçlanan arabalardan oluşan bir gruptur. Bu kriterler, arabanın markası, modeli, yılı, nadirliği veya tarihi önemi olabilir. Koleksiyoncular, sadece arabanın estetik değerine veya duygusal bağlamına önem verebilirler veya arabanın yatırım potansiyeline de odaklanabilirler. OTOMOBİL KOLEKSİYONUNUN FAYDALARI: Tutku ve Heyecan: Otomobil koleksiyonu, arabalara olan tutkunuzu beslemenin ve heyecanınızı yaşatmanın harika bir yoludur. Koleksiyonunuzu genişletmek ve nadir arabaları bulmak için araştırma yapmak ve diğer koleksiyoncularla etkileşime girmek keyifli bir deneyim olabilir. Yatırım: Bazı otomobil koleksiyonları zamanla değer kazanabilir ve önemli bir yatırım aracı haline gelebilir. Özellikle nadir ve klasik arabalar, yıllar içinde değerlerini önemli ölçüde artırabilirler. Sosyalleşme: Otomobil koleksiyonu, diğer koleksiyoncularla tanışmanın ve ortak ilgi alanlarına sahip insanlarla bağlantı kurmanın harika bir yoludur. Otomobil kulüplerine katılabilir, fuarlara ve etkinliklere gidebilir ve koleksiyonunuzu diğer insanlarla paylaşabilirsiniz. OTOMOBİL KOLEKSİYONU OLUŞTURURKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER: İlgi Alanlarınızı Belirleyin: Hangi tür arabalara ilgi duyduğunuzu belirleyin ve koleksiyonunuzu bu kritere göre oluşturun. Klasik arabalara mı, modern süper arabalara mı, yoksa belirli bir markaya mı ilgi duyuyorsunuz? Araştırma Yapın: Koleksiyonunuza eklemek istediğiniz arabalar hakkında araştırma yapın. Arabanın tarihi, nadirliği, değeri ve mevcut durumu hakkında bilgi edinin. Bütçenizi Belirleyin: Otomobil koleksiyonu pahalı bir hobi olabilir. Bütçenizi belirleyin ve ona göre arabalar seçin. Uzmanlardan Yardım Alın: Gerekirse, otomobil koleksiyonu konusunda uzman kişilerden yardım alın. Bu kişiler, doğru arabaları seçmenize ve koleksiyonunuzu yönetmenize yardımcı olabilirler. Arabalarınızı Koruyun: Koleksiyonunuzu oluşturduktan sonra arabalarınızı iyi durumda tutmak için gerekli adımları atın. Arabalarınızı düzenli olarak temizleyin ve bakımlarını yaptırın. Otomobil koleksiyonu, tutkulu ve heyecan verici bir hobi olabilir. Doğru araştırma ve planlama ile, hem keyifli bir deneyim yaşayabilir hem de değerli bir yatırım yapabilirsiniz. OTOMOBİL KOLEKSİYONLARININ GELECEĞİ: Otomobil koleksiyonları, gelecekte de popülerliğini korumaya devam edecek gibi görünüyor. Özellikle klasik arabaların nadirliği ve değeri artacaktır. Ayrıca, elektrikli ve hibrit arabalara olan ilginin artmasıyla birlikte bu tür arabalara yönelik koleksiyonlar da oluşmaya başlayacaktır. Otomobil koleksiyonları, tutku ve yatırımı bir araya getiren özel bir dünyadır. Bu dünyaya adım atmayı düşünüyorsanız, detaylı araştırma yapmanız, bütçenizi belirlemeniz ve uzmanlardan danışmanlık almanız önemlidir.

Nisanda en fazla hangi otomobil markaları satıldı? Haber

Nisanda en fazla hangi otomobil markaları satıldı?

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında bu yılın nisan ayında en fazla satışı yapılan markalar Fiat, Renault ve Volkswagen olarak sıralandı. AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, 2024 Nisan'da otomobil ve hafif ticari araç satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 azalarak 75 bin 919 adet oldu. Nisanda otomobil satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 20,61 azalarak 61 bin 448 olurken hafif ticari araç satışları yüzde 28,6 azalışla 14 bin 471 olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık nisan ayı ortalama satışlarına göre ise yüzde 16,2 büyüme gösterdi. Nisan ayında binek ve hafif ticari olmak üzere toplam satışlarda 9 bin 403 adetle Fiat ilk sırayı alırken onu 6 bin 795 satışla Renault ve 6 bin 787 adetle Volkswagen takip etti. Ford, 6 bin 512 satışla dördüncü, Chery 5 bin 315 adetle beşinci sırada yer aldı. OTOMOBİL SATIŞLARINDA LİDER FİAT Otomobil satışları ele alındığında nisanda en fazla satılan marka 6 bin 83 adetle Fiat olurken onu 5 bin 550 satışla Renault, 5 bin 315 ile Chery izledi. Volkswagen, 5 bin 272 otomobil satışıyla dördüncü sırada konumlanırken Hyundai, 4 bin 151 adetle beşinci oldu. LÜKS OTOMOBİL SATIŞLARI Renault'nun yeni markası Alpine'in de eklenmesiyle toplam 54 markanın yer aldığı ODMD listesinde nisan ayında Smart, Seres ve Neta hariç tüm markaların satış yaptığı görüldü. Togg'un teslimatları nisanda 3 bin 3 adet olarak gerçekleşirken Tesla'nın satışları 27'de kaldı. Lüks otomobil grubunda nisanda 85 Lexus, 78 DS, 63 Porsche, 21 Maserati, 6 Jaguar, 3 Ferrari, 2'şer adet Bentley ile Aston Martin ve 1 Lamborghini satıldı. HAFİF TİCARİ SATIŞLARINDA İLK 5 MARKA Hafif ticari araç segmentine bakıldığında Ford, nisanda 4 bin 640 adet satışla listenin ilk sırasında yer alırken, onu 3 bin 320 ile Fiat, 1515 ile Volkswagen izledi. Renault, 1245 satışla dördüncü, Hyundai, 655 adetle beşinci oldu.

Bursa başı çekiyor! Yarısından fazlası banttan indirildi Haber

Bursa başı çekiyor! Yarısından fazlası banttan indirildi

AA muhabirinin Otomotiv Sanayii Derneği verilerinden yaptığı derlemeye göre, dernek üyesi firmalar, bu senenin ocak-mart döneminde 238 bin 274 otomobil üretti. Türkiye'nin otomobil üretimine en fazla katkıyı OYAK Renault ve TOFAŞ gibi firmalara ev sahipliği yapan Bursa verdi. OYAK Renault, yılın ilk 3 ayında 84 bin 458 otomobille ülkede en fazla otomobil üreten fabrika oldu. Kocaeli'deki Hyundai Assan 63 bin 850 adetle ikinci, Sakarya'da faaliyet gösteren Toyota 51 bin 700 otomobil imal ederek üçüncü, Bursa'da kurulu TOFAŞ ise 38 bin 266 otomobille dördüncü sırada yer aldı. Toplamda 122 bin 724 otomobilin banttan indirildiği Bursa, Türkiye'nin 2024'ün ilk çeyreğindeki otomobil üretiminde yüzde 51,50 paya sahip oldu. Bursa'da banttan indirilen günlük otomobil sayısı ortalaması ise 1363,1 olarak gerçekleşti. EN FAZLA OTOMOBİL İHRAÇ EDEN FİRMA HYUNDAİ ASSAN OLDU Yılın ilk çeyreğinde Türkiye'deki toplam otomobil üretiminin yüzde 64,76'sına karşılık gelen 154 bin 319 otomobil ihraç edildi. İhracatta 56 bin 883 adetle Hyundai Assan ilk sırada yer aldı. İkinci sıradaki OYAK Renault'un dış satımı 49 bin 71, üçüncü Toyota'nın dış satımı 37 bin 927 ve dördüncü TOFAŞ'ın ihracatı 10 bin 438 adet olarak kayıtlara geçti. Bursa'dan Türkiye'nin toplam otomobil ihracatına yüzde 38,56 katkı sağlandı. Bu arada, ocak-mart döneminde Türkiye'den adet bazında günlük dış satım ortalaması 1714,6 olurken, Bursa için bu rakam 661,2 olarak kayıtlara geçti.

Otomatik vitesli otomobillerin pazar payı yükseldi! Haber

Otomatik vitesli otomobillerin pazar payı yükseldi!

Otomobil satın alırken, fiyat, yakıt ve motor tipi önemli bir rol oynuyor. Aracın şanzıman tipi de otomobil kullanıcılarının tercihlerinde önemli bir faktör olarak görülüyor. Özellikle yoğun şehir içi trafikte konforlu sürüş imkanı sunan otomatik vites otomobillere ilgi de giderek artıyor. Türkiye otomotiv pazarında, bu yılın ocak-mart döneminde otomatik vites araç satışları yükselmeye devam etti. Söz konusu artışta küresel anlamda otomatik vites otomobil üretiminin manuel vitese kıyasla daha fazla olmasının da etkisi bulunduğu belirtiliyor. AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği verilere göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, yılın ilk çeyreğinde 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 25,2 büyüyerek 295 bin 519 adet oldu. Bu dönemde, otomobil satışları yüzde 33,05 artarak 233 bin 389 adet, hafif ticari araç satışları da yüzde 2,6 artışla 62 bin 130 adet olarak kayıtlara geçti. MANUEL OTOMOBİLLERİN PAYI TEK HANEYE YAKLAŞTI Mart sonu itibarıyla otomatik şanzımanlı otomobiller, satışlardan 208 bin 441 adetle yüzde 89,3 pay alırken, manuel şanzımanlı otomobillerin payı 24 bin 948 adetle yüzde 10,7 oldu. Böylece söz konusu dönemde satılan her 10 otomobilden 9'u otomatik vites olarak kayıtlara geçti.  EN DÜŞÜK PAY C SEGMENTİNDE Segment bazında ele alındığında, en yüksek otomatik şanzıman payına yüzde 100 ile ultra lüks segmenti (F), lüks segmenti (E) ve üst-orta segment (D) sahip oldu. Bu segmentleri, yüzde 97,4 ile en küçük şehir otomobilleri olarak bilinen A segment, yüzde 94,8 ile küçük araç sınıfı olarak bilinen B segment ve yüzde 84,2 ile de kompakt sınıf ya da alt orta sınıf olarak adlandırılan C segment takip etti. Mart ayı otomobil satışları baz alındığında da otomatik vites satışları manuel vites satışlarının üzerinde gerçekleşti. Geçen ay toplam 40 bin 512 otomobil satışının 29 bin 276'sını otomatik vites otomobiller oluşturdu. MANUEL OTOMOBİLLERİN PAYI SON YILLARIN EN DÜŞÜK SEVİYESİNDE Dönemler itibarıyla bakıldığında manuel vites otomobillerin pazar payı azalış trendini sürdürdü. Geçen yılın ocak-mart döneminde otomatik şanzımanlı otomobillerin pazar payı yüzde 73,2 ve satışı 128 bin 403 adet, manuel şanzımanlı otomobillerin pazar payı da yüzde 26,8 ve satışı 47 bin 18 seviyesinde gerçekleşmişti. 2022 yılının ocak-mart döneminde manuel şanzımanlı otomobillerin toplam satışlardaki payı yüzde 21,8, 2021'in aynı döneminde yüzde 23,5, 2020'de yüzde 28,49, 2019'da yüzde 36,42, 2018'de yüzde 34,94, 2017'de yüzde 41,13, 2016'da yüzde 45,87 ve 2015'te de yüzde 53,23 seviyesinde kayıtlara geçmişti.  ODMD sitesinde ilk verilerin yer aldığı 2006 raporunda ise tüm segmentler içindeki otomatik vitesli araç satışlarının payı yüzde 22, manuel vitesli araç satışlarının payı da yüzde 88 olarak kaydedilmişti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.