Hava Durumu

#Efsane Kasım

Bursa Hayat Gazetesi - Efsane Kasım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Efsane Kasım haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Efsane kasım indirimleri gerçek mi? Bursalılar umduğunu bulamadı Haber

Efsane kasım indirimleri gerçek mi? Bursalılar umduğunu bulamadı

Her yıl düzenlenen ve geleneksel hale gelen Efsane Kasım geldi çattı. Enflasyon ile birlikte artan pahalılıkta alışveriş yapmak için indirimleri bekleyen vatandaşlar mağazalara akın etti. Kış mevsimi ve Ocak ayında gelecek zam öncesinde ihtiyaçlarını karşılamak için çarşıya çıkan vatandaşlar aradıklarını ‘Efsane Kasım’da da bulamadı. Kasım ayında gelecek indirimi aylar öncesinden bekleyen vatandaşlar, indirim etiketinin fiyatlara yansımadığını belirtti. Etiketlerin renkleri değiştirilerek, şok fiyat… sloganlarıyla yazılan fiyatların hiçbirinde bir düşüş yaşanmamasından duydukları şikayetleri dile getirdiler.  Alışveriş tutkunlarının heyecanla beklediği Efsane Kasım geldi. Giyim, teknoloji, market, kozmetik gibi birçok sektörde efsane Kasım indirimlerinde vatandaşlar fırsat ürünlerini bekliyor. Kasım ayı gelmeden gelen reklamlar ile Efsane Kasım’ı bekleyen vatandaşlar bu kasım beklediğini bulamadı. Vatandaşlara sorduk. Kasım ayında etiketler değişti mi? İşte verilen cevaplar… ‘ŞOK FİYAT’ PEK DE ŞOK ETMİYOR Gerçekte indirim olmadığını, Efsane Kasım’ın alışılagelmiş bir durum olduğuna değinen bir vatandaş, “Gerçek anlamda bir indirim yaşanmıyor. Depoda kalan ürünleri kapıya koyuyorlar. Üzerine de ŞOK FİYAT yazınca insanlar ucuz olduğuna inanmak istiyor. Fakat içeri girdikleri zaman bu sezonun ürünlerinin hiçbirinde indirim olmadığını görüyorlar ve eli boş çıkıyorlar. Çarşı hafta sonu çok kalabalık ama insanların eli boş, dükkana giren umduğunu bulamıyor. Kalabalığı görenler de ‘hani para yoktu’ diye başlıyor. Bu kalabalığın yarısı bile alışveriş yapmıyor.” dedi. Kasım öncesinde fiyatları ekstra yükseltip Kasım ayında yeniden eski haline getirdiklerini ifade eden bir başka vatandaş ise hiçbir indirim olmadığını insanların psikolojik olarak indirim yapıldığına ikna edilmeye çalışıldığına dikkat çekti. İNDİRİM YENİ SEZONA UĞRAMADI Eski ürünlerin daha düşük fiyata satıldığını, yeni sezonda indirim olmadığını belirten bir vatandaş, “Geçen sezondan kalan ürünler şu anda vitrinlerde daha uygun fiyata satışa çıkmış durumda, insanlar da bunu indirim zannediyor. Ben uzun zamandır indirim olduğunu görmedim. Artık indirim sadece bir kelime olarak söyleniyor. Hiçbir etki yaratmıyor. Söylenecek o kadar çok söz var ki ne zaman yeter ne de kelimeler. İndirim var diye insanları avutuyorlar. ETİKETLERDE BİR DEĞİŞİM YOK Bir başka vatandaş ise fiyatlarda hiçbir değişim olmadığını vurgulayarak, “Etiketlere bakıyorum ama hiçbir değişim yok. Ben de daha alışveriş yapmadım.” dedi. BANA HİÇ İNDİRİM DENK GELMEDİ Yaptığı alışverişlerde hiçbir fiyat değişikliği olmadığını belirten bir vatandaş şu sözleri söyledi: “İndirim varsa da ben hiç denk gelmedim. Bir ay önce aldığım ürün ile şu an aldığım arasında bir fark var ise bu farkın olumlu anlamda yaşanmadığını ifade edebilirim.” İNSANLARI KANDIRMANIN BİR AMACI YOK İndirimin yalnızca camlarda ve etiketlerin renginde yaşandığını dile getiren bir vatandaş, kış alışverişi için kasım indirimlerini beklediğini, fakat beklediği indirimi bulamadığını aktardı. “Fiyatların üzerinde ŞOK FİYAT yazısını görünce insan kendinden şüphe ediyor.” diye konuşan vatandaş, ekonomik şartlar belki indirim için uygun olmayabilir ama esnafın yaptığının da insanları kandırmak olduğunu belirtti. Bazı dükkanların indirim yazıları yazmadığını ifade ederek şunları kaydetti: “İnsanların salak yerine konulması sinir bozucu geliyor. İndirim yapmayacaksan indirim var demenin bir anlamı yok. Şu anda büyük firmalar ufak tefek indirimler yapıyor. İnsanlar doluşunca herkes çok fazla indirim olduğunu zannediyor.” dedi.

Efsane Kasım'a Bursa'dan yoğun ilgi Haber

Efsane Kasım'a Bursa'dan yoğun ilgi

Hepsiburada, Efsane Kasım'ın ilk kampanya döneminin sonuçlarını açıkladı. Şirketten yapılan açıklamada, ayın ilk 5 gününde Hepsiburada müşteri sayısı geçen seneye göre yaklaşık yüzde 15, siparişler ise yüzde 26 arttı. Kasım ayının öne çıkacak ürünleri arasında şarjlı süpürgeler ve yerli kozmetik ürünleri başı çekiyor. Satışların büyük bölümü pazar yerindeki KOBİ ve aile işletmeleri tarafından gerçekleştirildi. Kasımın ilk 5 gününde 100 milyon ziyaretçi indirimli ürünlere ulaşmak için yarışırken, en çok satılan ürün deterjan oldu. İlk 5 günde 100 binin üzerinde Hepsiburada müşterisi "Hepsiburada Limiti" başvurusu yaparken, kart limitleri etkilenmeden taksitli alışveriş yapan müşterilerin de yüzde 30'u erteleme imkanından yararlandı. Aile bütçelerini rahatlatan "Şimdi Al Şubatta Taksitle Öde" teklifine de kullanıcılar yoğun ilgi gösterdi. Hepsiburada'da her iki taksitli alışverişten biri, şubat sonrasında taksitlendirme imkanı kullanılarak gerçekleştirildi. Yapılan alışverişlerde toplam siparişlerin yüzde 70'i kampanyaya uygun kartlarla taksitlendirilerek, yüzde 30'u ise ödemelerini erteleyerek alışverişlerini tamamladı. Efsane Kasım'ın ilk 5 gününde sırasıyla en çok temel tüketim ve gıda, giyim, züccaciye, kozmetik ve ev–yaşam ürünlerine ilgi gösterildi. Ürün bazında en çok satanlar ise deterjan, cilt bakım ürünleri, spor ayakkabılar ve sweatshirtler oldu. EN FAZLA ALIŞVERİŞ HANGİ SAATLER ARASINDA YAPILMALI? Verilen bilgiye göre, İstanbul, Ankara, İzmir'in ardından Efsane Kasım'a yoğun ilgi gösteren şehirler Bursa, Kocaeli, Antalya, Konya ve Adana oldu. Hepsiburada kullanıcıları alışveriş için en çok akşam 20.00 ile 23.00 saatlerini tercih etti. Şarjlı süpürgelere olan talep geçen senenin aynı ayına kıyasla yüzde 35 artış gösterirken, en çok satan markalar ise Philips, Xiaomi ve Roborock oldu. Hepsiburada platformu üzerinden ilk 5 günde en çok sipariş verilen kozmetik ürünleri serumlar, yüz bakım kremleri ve tonikler oldu. En çok satan markalarda ise yerli markalar öne çıktı. ANNE-BEBEK KATEGORİSİNDE BEBEK ARABASI VE PARK YATAK ÖN PLANDA Efsane Kasım'da ilk 5 günde anne-bebek kategorisinde en çok satılan ürünler elle katlanan ve pratik kullanımıyla ebeveynlerin tercihi olan bebek arabası ve anne yanı park yatağı oldu. Hepsiburada üzerinden moda kategorisinde ön plana çıkan ürünler sweatshirt, çorap, eşofman, mont ve kazak oldu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.