Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Alışveriş

Bursa Hayat Gazetesi - Alışveriş haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Alışveriş haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Boykot işe yaramadı! Veriler ortaya koydu: O gün daha çok alışveriş yapıldı Haber

Boykot işe yaramadı! Veriler ortaya koydu: O gün daha çok alışveriş yapıldı

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), 2 Nisan tarihli alışveriş verilerini açıkladı. Verilere göre, 2 Nisan’da yapılan alışveriş işlemleri, bayramın son günü olan 1 Nisan’a göre önemli bir artış gösterdi. 1 Nisan tarihinde gerçekleştirilen alışveriş miktarı 14 milyar lira iken, 2 Nisan Çarşamba günü bu rakam 28 milyar liraya yükseldi. 2 NİSAN’DA 1 NİSAN’DAN DAHA FAZLA ALIŞVERİŞ YAPILDI BKM verilerinden elde edilen sonuçlara göre, 2 Nisan’da yapılan işlemlerin toplam tutarı, 3-22 Mart tarihleri arasındaki ortalama işlem tutarının üzerinde oldu. 2 Nisan’da günlük alışveriş işlem tutarı 28 milyar TL olarak kaydedilirken, 1 Nisan’da bu rakam yalnızca 14 milyar TL’ye ulaşmıştı. Veriler, ülke çapında gerçekleşen tüm kartlı işlem adetlerinin yaklaşık yüzde 55’inin BKM üzerinden geçtiğini gösteriyor. Bankaların kendi sistemlerinde gerçekleştirdikleri işlemler ise ilgili bankalar tarafından 5 gün içerisinde BKM ile paylaşılmakta. Dolayısıyla, 2 Nisan’a ait toplam kartlı ödeme sistemleri verileri, en erken 7 Nisan itibarıyla raporlanabilecek. BAYRAM VE ARA TATİL ETKİSİ BKM verilerine göre, işlem adetlerindeki değişim, bayram öncesi yoğun alışveriş, okul ara tatili ve 9 günlük idari tatil gibi faktörlerle bağlantılı olabilir. Ayrıca, hava koşullarına bağlı değişkenlik de işlem hacminde etkili olmuş olabilir. İlerleyen günlerde birikecek verilerle, alışveriş trendine dair daha sağlıklı bir değerlendirme yapılması mümkün olacak. ÇARŞAMBA GÜNLERİ KARŞILAŞTIRILDI BKM’nin paylaştığı verilerde, 2 Nisan Çarşamba günü gerçekleştirilen işlemler, bir önceki çarşamba günü ile kıyaslandı. Verilere göre, 2 Nisan Çarşamba günü saat 00:00 ile 17:00 arasında yapılan alışveriş işlemleri toplamda 28 milyar TL’ye ulaşırken, 26 Mart’ta bu rakam 28,9 milyar TL, 19 Mart’ta 25,3 milyar TL, 12 Mart’ta 24,5 milyar TL, 6 Mart’ta ise 27,3 milyar TL olarak gerçekleşmişti. Bu veriler, 2 Nisan’ın, bayramdan önceki çarşamba günü haricinde mart ayında yapılan diğer çarşamba alışverişlerinden daha yüksek olduğunu gösterdi.

Bursa'da dernek başkanı uyardı: O iş yerlerinden alışveriş yapmayın! Haber

Bursa'da dernek başkanı uyardı: O iş yerlerinden alışveriş yapmayın!

Bursa Tüketici Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, Ramazan ayı öncesinde bazı satıcıların fırsatçılık yaparak fahiş fiyatlarla etiket değiştirdiğini belirtti. Özellikle pide, hurma ve meşrubat gibi temel gıda ürünlerinde yaşanan fiyat artışlarına dikkat çeken Yılmaz, bu tür davranışların piyasa dengesini bozduğunu vurguladı. “FAHİŞ FİYAT UYGULAYAN SATICILARDAN ALIŞVERİŞ YAPMAYIN” Ramazan’ın yaklaşmasıyla birlikte, talebin arttığı ürünlerde fırsatçılık yapan ve haksız kazanç elde etmeye çalışan satıcıların bulunduğunu söyleyen Yılmaz, yetkili kurumların denetim yapacağını ve haksız fiyat artışlarına karşı cezai işlemler uygulanacağını duyurdu. Yılmaz, tüketicilere uyarıda bulunarak, fahiş fiyat uygulayan satıcılardan alışveriş yapmamalarını ve şikayet etmelerini istedi. “PİYASANIN EN ETKİLİ DENETÇİSİ TÜKETİCİDİR” Bursa Tüketici Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, tüketicilerin alışveriş yaparken fiş ve fatura alarak fiyat değişimlerini takip etmeleri gerektiğini belirtti. Özellikle şubat ayı başı ve sonundaki fiyat farklarını karşılaştırarak, fiyat artışlarının gerçek girdilerle açıklanamayan durumlarda Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu’na bildirilmeleri gerektiğini ifade etti. Ayrıca, fahiş fiyat etiketleriyle ilgili Ticaret Müdürlüğü, Belediye Zabıta Müdürlükleri ve ilgili odalardan denetim talep edilmesi gerektiğini de söyledi. "FAHİŞ FİYATLAR İÇİN TÜKETİCİ BİLİNÇLİ OLMALI" Sıtkı Yılmaz, 2025 yılı başında Ticaret Bakanlığı Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu’nun fahiş fiyatlar nedeniyle 126 milyon 700 bin TL ceza kesildiğini belirtti. Tüketicilerin bu konuda bilinçli olmalarını ve fiyat artışlarını denetlemeye devam etmelerini tavsiye etti. Dernek olarak, tüketicilerin ekonomik çıkarlarını savunmaya ve fırsatçılara karşı mücadele etmeye devam edeceklerini belirten Yılmaz, Ramazan ayı ve pide gibi temel ürünlerdeki fırsatçılığa karşı uyarılarda bulundu.

En çok alışveriş yapan iller açıklandı! Listede Bursa'da var Haber

En çok alışveriş yapan iller açıklandı! Listede Bursa'da var

Trendyol, 2024 yılının ilk yarısına ilişkin alışveriş verilerini paylaştı. İlk 6 ayda en çok cilt bakım ve kadın giyim ürünlerinin satışı gerçekleşti. Yaklaşık 2 milyon Trendyol satıcısı, 335 milyon ürünü Türkiye'nin dört bir yanındaki müşterileriyle buluşturdu. En çok alışveriş yapan iller İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya oldu. Türkiye'nin önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, 2024 yılının ilk 6 ayına ilişkin alışveriş verilerini açıkladı. Bu dönemde Türkiye'de en çok cilt bakım ürünleri satın alındı. Bu ürün grubunu kadın giyim, sofra ve mutfak, gıda ve içecek ürünleri takip etti. Akdeniz, Ege, Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu'da giyim ve ayakkabı, Marmara ve İç Anadolu bölgesinde kozmetik ve kişisel bakım ürünleri en çok satılanlar arasında yer aldı. En çok satış yapan illerde Kocaeli, Bursa ve Aydın dikkat çekti. Toplam yaklaşık 2 milyon Trendyol satıcısı, 335 milyon ürünü kullanıcılarla buluşturdu. En çok sipariş veren şehirler İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya oldu. ALIŞVERİŞİN LİDERİ KADINLAR OLDU Trendyol ile en fazla alışverişi yüzde 67 oranla kadın kullanıcılar gerçekleştirdi. Tüm kullanıcılar içerisinde 25-35 yaş aralığı, en çok alışveriş yapan yaş grubu olarak ön plana çıktı. GURME VE ORGANİK ÜRÜNLERE İLGİ BÜYÜYOR Gurme ve organik ürünler, bitki çayları ve granül kahve ile birlikte, geçen sene aynı döneme göre en fazla büyüme trendi gösteren ürün grubu olarak dikkat çekti. Geçtiğimiz seneye kıyasla bu yıl satışları yükselen diğer ürün grupları oto aksesuar, takı, ev tekstil ve parfüm oldu. Yüksek hava sıcaklıklarının 2024'te erken başlaması klima ve mayo ürün gruplarında satışları hızlandırdı.  

Çarpıcı rakamı vali açıkladı! Yüzde 111 artış yaşandı Haber

Çarpıcı rakamı vali açıkladı! Yüzde 111 artış yaşandı

Vali Ali Çelik, Asayiş Toplantısı'nı gerçekleştirmek üzere İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Necip Çarıkcıoğlu, İl Emniyet Müdürü İdris Yılmaz, birim amirleri ve kurum müdürleri ile bir araya geldi. Yapılan toplantıda; 1-31 Mayıs tarihleri arasında meydana gelen olayların bir önceki yılın aynı ayına oranla analizine ilişkin hazırlanan brifingler incelendi. Toplantıda; aylık bazda incelenen dolandırıcılık suçlarında; bilişim sistemleri yoluyla, iletişim yoluyla, sosyal medya ve alışveriş yoluyla gerçekleşen dolandırıcılık suçlarının arttığı ve 2024 Mayıs ayı içerisinde meydana gelen dolandırıcılık olaylarının önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 111 oranında arttığına vurgu yapılarak, vatandaşların dolandırıcılık suçlarına karşı dikkatli ve tedbirli olması gerektiği yönünde uyarılarda bulunuldu. Vali Çelik, “İlimizde; 1-31 Mayıs tarihleri arasında meydana gelen olayların bir önceki yılın mayıs ayına oranla hırsızlık suçlarında yüzde 53 oranında azalmasında, narkotik suçlarla mücadele kapsamındaki başarılı operasyonların yüzde 50 oranında artmasında, kaçakçılık ve organize suçlar kapsamındaki başarılı operasyonların yüzde 77 oranında artmasında, ayrıca dönem içerisinde hırsızlık suçlarından aranan 10 şahıs, dolandırıcılık suçlarından aranan 13 şahıs, yağma suçundan aranan 3 şahıs, cinsel suçlardan aranan 3 şahıs, öldürme suçlarından aranan 6 şahıs, terör suçlarından aranan 36 şahıs, narkotik suçlarından aranan 17 şahıs, kaçakçılık suçlarından aranan 8 şahıs, siber suçlardan aranan 31 şahıs ve diğer suçlardan aranan 136 şahıs olmak üzere toplamda 263 aranan şahsın yakalanmasında emeği geçen tüm kolluk görevlilerimize özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ederim” dedi.

Atış Grup “Mallupp” uygulamasını tanıttı Haber

Atış Grup “Mallupp” uygulamasını tanıttı

Perakende sektörünün dijitalleşmesine, e-ticarete ve e-ihracata odaklanan etkinlik kapsamında Atış Grup, alışveriş merkezlerine özel hazırladığı ilk ürünü olan “Mallupp- Alışverişin üst aklı” mobil uygulamasını Perakende Günleri fuarında görücüye çıkardı. Soysaltarafından bu yıl 23. kez düzenlenenTürkiye’deki en büyük iş dünyası organizasyonu olarak kabul edilen Perakende Günleri 2024, perakendeciler, AVM’ler, tedarikçiler ve en yeni çözümler sunan teknoloji, e-ticaret ve lojistik firmalarınıiki gün boyunca buluşturacak. Perakende sektörünün ve dijital ticaretin geleceğine yön veren çok sayıda yerli ve yabancı konuşmacıyı 10 bini aşkın üst düzey yönetici ile bir araya getiren konferansa ve fuara, Atış Şirketler Grubu CEO’su Ahmet Atış’ın da aralarında bulunduğu şirket sahipleri, üst düzey yöneticiler, CEO’lar ve sektör temsilcileri katıldı. ‘AVM’lerdeki Yeni Ufuklar’ başlığı altında gerçekleşen oturumda konuşan Ahmet Atış, “Downtown açılmadan önce perakende mağazalarımızı hayata geçirmiştik. Alman bir markadan aldığımız bayilikle mutfak ve mutfak elektroniği üzerine hizmet veren bir mağazamızı Bursa’nın farklı bir lokasyonunda hizmete sunduk. Downtown içerisinde de iki beyaz eşya markası bayisi, bir ev tekstili mağazası ve bir adet de markalaması tamamen bize ait yaklaşık dört bin metrekarelik Evinn Design Center adında mobilya ve aksesuar mağazasını hayata geçirdik. Downtown’ın açılışından sonra hayata geçirdiğimiz bir de Pathka adında outdoor giyim mağazamız var. Orada da farklı deneyimleri bir araya getirerek farklı bir mağaza ortaya çıkarttık. Daha yolun çok başında olmasına rağmen sektörde kendine yer buldu ve her geçen gün ürün gamıyla birlikte müşteri portföyünü de arttırıyor” dedi. Yeni trendleri ve akımları takip ederek yatırımlara yön verdiklerini aktaran Atış, şöyle devam etti: “Downtown içerisinde ses-ışık ve görsel dünyaya 9,5 milyon dolar bütçe ayırdık. AVM'nin merkezinde yer alan dijital küp ekranımız, performans sanatları merkezinde hayata geçirdiğimiz dijital müzemiz, ateş ve suyun dans ettiği gösteri havuzumuz, çocuklar için farklı deneyimler sunan aile eğlence merkezimiz gibi birçok entertainment alanımız mevcut. Bugüne geldiğimizde tesisin ziyaretçilerinden aldığımız reaksiyon da bu yatırımlarımızın karşılığını bulduğunu bize gösteriyor.” “MALLUPP UYGULAMASINI PİYASA SUNDUK” Atış Şirketler Grubu’nun iştiraklerinden, Atış Bilgi Teknolojileri markasının alışveriş merkezlerine özel hazırladığı ilk ürünü olan “Mallupp-Alışverişin üst aklı” mobil uygulamasını ilk kez Perakende Günleri fuarıyla birlikte piyasaya sunduklarını anlatan Ahmet Atış, “Biz her ne kadar inşaat ve perakende konuşuyor olsak da bünyesinde 26 farklı firma barındıran bir grup şirketiyiz. Downtown ile gördüğümüz sektörel ihtiyaçlar doğrultusunda arkadaşlarımızın bizleri yönlendirmesiyle yazılım alanında da yatırımlarımıza start verdik. Bugün geldiğimiz noktada artık yapay zekaların cep telefonlarımıza kadar gelmesiyle perakende sektöründe de ön plana çıkması gerektiğini düşündük. Bu konuların özellikle yeni kuşaklarda ciddi bir karşılığı olduğunu görüyoruz. Bu gerçekten hayatımızı kolaylaştıran bir teknoloji” dedi. Gelecek yatırımları hakkında bilgiler veren Atış, inşası hızla devam eden Babylon projesiyle de şehre yine farklı bir deneyim yaşatmak istediklerini ifade ederek, “Downtown’dan edindiğimiz tecrübelerle, ikinci projemizde sektöre yeni deneyimler kazandırmayı hedefliyoruz. Bunun dışında da büyük ölçekli karma projelerimiz de geliştirilmeye devam ediyoruz. Biz duraksamadan daima proje geliştirme çalışmalarını sürdüren bir grubuz. Doğru zamanda doğru yatırımlar ile hem bulunduğumuz şehre hem de ülkemize yeni değerler kazandırmaya devam edeceğiz. Global yatırımlarımızla da ülkemizi başarıyla temsil etmek için efor sarf ediyoruz. Bununla birlikte New York beşinci caddede bulunan ofisimizde gayrimenkul, gayrimenkul yatırım fonu, sağlık turizmi gibi faaliyetlerimizin yanı sıra geçtiğimiz ay itibariyle yazılım ve teknoloji alanını da eklemiş bulunuyoruz” diye konuştu. Etkinliğe tüm markalarıyla katılan Atış Şirketler Grubu yetkilileri, stantlarında iş insanlarını ağırladı, mevcut ve yeni projelerini ziyaretçileri ile paylaştı.

Son kullanma tarihi geçmiş ürün kullanılır mı? Haber

Son kullanma tarihi geçmiş ürün kullanılır mı?

Son kullanma tarihi geçmiş ürünlerin kullanılması tavsiye edilmez. Bu ürünler, mikroorganizma üremesi ve bozulma gibi sağlık riskleri taşıyabilir. Son kullanma tarihi: Bir gıdanın tazeliğini ve güvenliğini ne kadar süreyle koruyabileceğini gösteren bir tarihtir. Bu tarih, üretim tarihinden itibaren, belirli saklama koşullarında gıdanın tüketilebileceği son tarihidir. Son kullanma tarihi geçmiş ürünlerin kullanımıyla oluşabilecek bazı riskler... Mikrobiyal kontaminasyon: Gıdalarda, özellikle et, tavuk, deniz ürünleri ve yumurta gibi ürünlerde, zamanla mikroorganizmalar çoğalabilir. Bu mikroorganizmalar, gıda zehirlenmesine neden olabilecek toksinler üretebilir. Kimyasal bozulma: Gıdalarda, zamanla kimyasal reaksiyonlar meydana gelebilir. Bu reaksiyonlar, gıdanın tadını, kokusunu ve dokusunu değiştirebilir ve bazı durumlarda zararlı bileşikler oluşturabilir. Besin değeri kaybı: Gıdalarda, zamanla vitaminler, mineraller ve diğer besin öğeleri kaybolabilir. BAZI İSTİSNALAR Bazı kuru ürünler, son kullanma tarihlerinden sonra bile güvenle tüketilebilir. Kuru baklagiller, kuru meyveler ve baharatlar gibi ürünler, uygun şekilde saklandıkları takdirde uzun süre dayanabilir. Bazı fermente ürünler, son kullanma tarihlerinden sonra bile lezzetlerini ve besin değerlerini koruyabilir. Yoğurt, peynir ve lahana turşusu gibi fermente ürünler, asit içeriği sayesinde bozulmaya karşı daha dirençlidir. Son kullanma tarihi geçmiş bir ürünle karşılaştığınızda Ürünün görünümünü, kokusunu ve tadını kontrol edin. Herhangi bir bozulma belirtisi (küflenme, renk değişimi, ekşi koku) varsa ürünü kullanmayın. Ürünün saklama koşullarını gözden geçirin. Ürün uygun şekilde saklanmadıysa (örneğin, buzdolabında olması gereken bir ürün oda sıcaklığında bırakıldıysa) ürünü kullanmayın. Hala emin değilseniz, ürünü kullanmayın. Risk almamak en iyisidir. Unutmayın: Sağlığınız her şeyden önemlidir. Son kullanma tarihi geçmiş ürünler, sağlık riskleri taşıyabilir. Bu nedenle, bu tür ürünleri kullanmaktan kaçınmak ve taze ve güvenli gıdalar tercih etmek önemlidir.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
logo
Bursa Hayat Gazetesi En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.