Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

MSB paylaştı: Hava Kuvvetlerinin tanker uçağından NATO uçağına yakıt ikmali!

Milli Savunma Bakanlığı resmi sosyal medya hesabı X platformu üzerinden gerçekleştirdiği paylaşımda, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait tanker uçağının NATO’ya ait uçağına Romanya hava sahası üzerinde yakıt ikmali yaptığını bildirdi.

Haber Giriş Tarihi: 28.08.2024 11:44
Haber Güncellenme Tarihi: 28.08.2024 11:58
Kaynak: Haber Merkezi
MSB paylaştı: Hava Kuvvetlerinin tanker uçağından NATO uçağına yakıt ikmali!

Bakanlığın resmi sosyal medya hesabı X'te yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verildi; "Hava Kuvvetleri Komutanlığımıza ait KC-135R tanker uçağımız NATO’ya ait E-3A AWACS uçağına Romanya hava sahası üzerinde yakıt ikmali yaptı. Muharip uçaklarımız ile NATO AWACS uçakları NEXUS ACE görevi icra etti." 

HAVADA YAKIT İKMALİ NASIL YAPILIR?

Havada yakıt ikmali, özellikle askeri uçaklar ve uzun menzilli sivil uçaklar için hayati önem taşıyan bir işlemdir. Bu sayede uçaklar, havada kalış sürelerini uzatarak daha uzun mesafeler kat edebilir ve görev sürelerini artırabilir.

Havada yakıt ikmali için temel olarak iki yöntem kullanılır:

Prob ve Drogue Sistemi: Bu sistemde, yakıt veren uçak (tanker uçak) bir hortum (drogue) uzatır. Yakıt alacak uçak ise bu hortumu özel bir prob ile yakalayarak yakıt transferini gerçekleştirir. Bu yöntem daha basit ve birçok uçakta kullanılabilir ancak yakıt aktarım hızı daha düşüktür.

Uçan Boom Sistemi: Bu sistemde, tanker uçakta uzun ve esnek bir bom bulunur. Yakıt alacak uçak, bu bomu özel bir alıcıya yerleştirerek daha hızlı ve verimli bir şekilde yakıt alır. Ancak bu sistem, daha karmaşık ekipmanlar gerektirir ve sadece belirli uçak tiplerinde kullanılabilir.

HAVADA YAKIT İKMALİNİN AŞAMALARI

Hazırlık: Her iki uçak da yakıt ikmali işlemi için özel olarak eğitilir ve ekipmanları kontrol edilir. Hava trafiği kontrolü, işlem için güvenli bir koridor oluşturur.

Yaklaşma: Yakıt alacak uçak, tanker uçağa belirli bir hız ve mesafede yaklaşır. Pilotlar, görsel ve elektronik sistemler yardımıyla birbirlerine yaklaşırlar.

Bağlantı: Yakıt alacak uçak, tanker uçağın uzattığı hortumu veya bomu yakalar ve güvenli bir bağlantı kurulur.

Yakıt Transferi: Yakıt, tanker uçaktan alıcı uçağa belirlenen miktarda aktarılır.

Ayrılma: Yakıt transferi tamamlandıktan sonra bağlantı kesilir ve uçaklar güvenli bir şekilde ayrılır.

HAVADA YAKIT İKMALİNİN ÖNEMİ

Menzil Artışı: Uçakların menzili önemli ölçüde artar, böylece daha uzun mesafelerde görev yapabilirler.

Görev Süresi Uzunluğu: Uçaklar havada daha uzun süre kalabilir, bu da arama kurtarma, keşif gibi uzun süreli görevler için avantaj sağlar.

Esneklik: Uçaklar, havada yakıt alarak rotalarını değiştirebilir ve beklenmedik durumlara daha hızlı cevap verebilir.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.