Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024... Kütahya'da sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı ezanı kaçta okunuyor? Çok sayıda vatandaş bu sorunun yanıtını merak ediyor. Peki, Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024... Kütahya'da sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı ezanı kaçta okunuyor? İşte detaylar...
Haber Giriş Tarihi: 27.08.2024 00:51
Haber Güncellenme Tarihi: 27.08.2024 00:56
Kaynak:
Haber Merkezi
Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024 Kütahya'da yaşamını sürdüren vatandaşlar tarafından merak edilerek araştırılıyor. Diyanet İşleri Başkanlığı'nın resmi internet sitesinde yer alan bilgilere göre, "Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024" ulaşılabiliyor. Peki, Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024 | Kütahya'da sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı ezanı kaçta okunuyor? İşte Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024
KÜTAHYA NAMAZ VAKİTLERİ| 27 AĞUSTOS 2024
27 Ağustos 2024 tarihinde namaz vakitleri şu şekildedir:
İmsak: 04:48
Güneş: 06:17
Öğle: 13:07
İkindi: 16:49
Akşam: 19:46
Yatsı: 21:09
KUSMAK ABDEST BOZAR MI?
Kusmanın abdesti bozup bozmadığı konusundaki görüşler farklılık göstermektedir. Hz. Peygamber (s.a.s.)'in kusmaktan dolayı abdest aldığına dair rivayetler bulunmaktadır (Tirmizi, Taharet, 64). Ancak, bu rivayetlerin ağız dolusu kusma ile ilgili olduğu belirtilmiştir (Meydani, el-Lübab, I, 18). Ağız dolusu kusma, yemek, safra veya kan gibi büyük miktarda kusmayı ifade eder ve abdesti bozar. Balgam ise tükürük gibi kabul edilir ve abdesti bozmaz. Ağız dolusu kusma, zorlanmadan tutulamayacak miktarda olmalıdır. Aynı mekanda birikmiş ve toplamı ağız dolusu olan kusma da abdesti bozar (Merğinani, el-Hidaye, I, 14; Mevsıli, el-İhtiyar, I, 10).
Şafiî mezhebine göre ise abdest, yalnızca ön ve arkadan çıkan şeylerle bozulur. Bu nedenle, kusmanın abdesti bozacağına dair bir hüküm bulunmamaktadır. Şafiîler, kusmanın abdesti bozmadığını belirtirler (Maverdi, el-Havi’l-Kebir, Daru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut, 1414/1994, I, 199-200).
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024
Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024... Kütahya'da sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı ezanı kaçta okunuyor? Çok sayıda vatandaş bu sorunun yanıtını merak ediyor. Peki, Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024... Kütahya'da sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı ezanı kaçta okunuyor? İşte detaylar...
Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024 Kütahya'da yaşamını sürdüren vatandaşlar tarafından merak edilerek araştırılıyor. Diyanet İşleri Başkanlığı'nın resmi internet sitesinde yer alan bilgilere göre, "Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024" ulaşılabiliyor. Peki, Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024 | Kütahya'da sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı ezanı kaçta okunuyor? İşte Kütahya namaz vakitleri| 27 Ağustos 2024
KÜTAHYA NAMAZ VAKİTLERİ| 27 AĞUSTOS 2024
27 Ağustos 2024 tarihinde namaz vakitleri şu şekildedir:
İmsak: 04:48
Güneş: 06:17
Öğle: 13:07
İkindi: 16:49
Akşam: 19:46
Yatsı: 21:09
KUSMAK ABDEST BOZAR MI?
Kusmanın abdesti bozup bozmadığı konusundaki görüşler farklılık göstermektedir. Hz. Peygamber (s.a.s.)'in kusmaktan dolayı abdest aldığına dair rivayetler bulunmaktadır (Tirmizi, Taharet, 64). Ancak, bu rivayetlerin ağız dolusu kusma ile ilgili olduğu belirtilmiştir (Meydani, el-Lübab, I, 18). Ağız dolusu kusma, yemek, safra veya kan gibi büyük miktarda kusmayı ifade eder ve abdesti bozar. Balgam ise tükürük gibi kabul edilir ve abdesti bozmaz. Ağız dolusu kusma, zorlanmadan tutulamayacak miktarda olmalıdır. Aynı mekanda birikmiş ve toplamı ağız dolusu olan kusma da abdesti bozar (Merğinani, el-Hidaye, I, 14; Mevsıli, el-İhtiyar, I, 10).
Şafiî mezhebine göre ise abdest, yalnızca ön ve arkadan çıkan şeylerle bozulur. Bu nedenle, kusmanın abdesti bozacağına dair bir hüküm bulunmamaktadır. Şafiîler, kusmanın abdesti bozmadığını belirtirler (Maverdi, el-Havi’l-Kebir, Daru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut, 1414/1994, I, 199-200).
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
Hadise Şenol Sönmez ile aşkını Instagram’da ilan etti
Bursa'da narkotik suçlarla mücadele faaliyetlerine büyük katılım
Yasemin Sakallıoğlu Londra’da tarihi bir gösteriye imza attı