Trafik sigortasında yeni dönem başlıyor: Ağır hasar kriteri değişti!
Trafik sigortasında yeni dönem başlıyor: Ağır hasar kriteri değişti!
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), trafik sigortasında ağır hasar kriterini güncelledi. Yeni düzenlemeye göre, hasar oranı aracın rayiç değerinin yüzde 60’ını aşarsa araç artık “ağır hasar” olarak kabul edilecek. Önceki uygulamada bu oran yüzde 70’ti.
Haber Giriş Tarihi: 30.04.2025 11:48
Haber Güncellenme Tarihi: 30.04.2025 11:48
Kaynak:
Haber Merkezi
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), trafik sigortasında önemli bir değişikliğe gitti. Yeni düzenlemeyle, araçlarda ağır hasar kriteri yüzde 70'ten yüzde 60'a indirildi. Artık rayiç değerin yüzde 60’ını aşan hasarlı araçlar “ağır hasar” kapsamına alınacak.
YÜZDE 60 HASAR AĞIR KABUL EDİLECEK
Sigorta sektörünü yakından ilgilendiren yeni bir düzenleme yürürlüğe girdi. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından yapılan açıklamaya göre, trafik sigortalarında “ağır hasar” ve “tam hasar” kriterleri yeniden tanımlandı.
Buna göre, hasar tutarının aracın rayiç değerini aşması ve aracın onarımının mümkün olmaması durumunda araç “tam hasarlı”, hasarın rayiç değerin yüzde 60’ını geçmesi veya belirlenen kritik parçaların zarar görmesi halinde ise “ağır hasarlı” kabul edilecek.
Önceki uygulamada yüzde 70 olan oran yüzde 60’a çekildi. Böylece çok daha fazla araç, ağır hasarlı statüsüne alınarak trafikten men edilebilecek. Bu araçlar “trafikten çekilmiştir” belgesi olmadan alım-satıma konu olamayacak.
SİGORTA EKSPERİ ZORUNLULUĞU GELDİ
Yeni düzenlemenin getirdiği önemli bir yenilik de tespit süreciyle ilgili oldu. Artık tam veya ağır hasar tespiti yalnızca ruhsatlı sigorta eksperleri tarafından yapılabilecek. Böylece hasar tespitinde daha objektif ve teknik bir yaklaşım benimsenecek.
Bu işlemlerin kayıt altına alınması ve denetlenmesi ise Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi aracılığıyla sağlanacak. Sigorta şirketleri ve eksperlerin yaptığı işlemler bu merkezde izlenecek ve kayıt altına alınacak.
SEDDK’nın hayata geçirdiği bu düzenlemenin temel amacı, trafikte güvenliği artırmak ve hasarlı araçların doğru şekilde sınıflandırılmasını sağlamak. Ayrıca, ikinci el araç piyasasında yaşanan bilgi kirliliğinin de önüne geçilmesi hedefleniyor.
Sektör temsilcileri, düzenlemenin uzun vadede hem sürücüler hem de sigorta şirketleri açısından daha şeffaf ve güvenilir bir sistem oluşturacağı görüşünde birleşiyor.
TRAFİK SİGORTASI NEDİR?
Trafik sigortası, Türkiye'de her motorlu taşıt sahibinin yaptırması zorunlu olan ve resmi adıyla zorunlu mali sorumluluk sigortası olarak bilinen bir sigorta türüdür. Bu sigorta, aracın karıştığı bir kazada üçüncü kişilere verilebilecek maddi ve bedeni zararları karşılamakla yükümlüdür.
Trafik Sigortasının Temel Özellikleri:
Zorunludur: Karayolları Trafik Kanunu’na göre tüm motorlu araçlar için yapılması yasal bir mecburiyettir.
Kapsamı: Sadece karşı tarafa verilen zararı (araç, mal veya sağlık) karşılar. Sigortalı aracın ve sürücüsünün zararlarını kapsamaz.
Teminatları: Ölüm, yaralanma, sağlık giderleri ve maddi hasar teminatlarını içerir.
Poliçe Süresi: Genellikle bir yıl geçerlidir ve her yıl yenilenmesi gerekir.
Trafik sigortası sayesinde, kazada karşı tarafa verilen zararlar sigorta şirketi tarafından ödenir. Böylece kazaya sebep olan sürücü, çok yüksek tazminatları cebinden ödemek zorunda kalmaz.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Bursa Hayat Gazetesi
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Trafik sigortasında yeni dönem başlıyor: Ağır hasar kriteri değişti!
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), trafik sigortasında ağır hasar kriterini güncelledi. Yeni düzenlemeye göre, hasar oranı aracın rayiç değerinin yüzde 60’ını aşarsa araç artık “ağır hasar” olarak kabul edilecek. Önceki uygulamada bu oran yüzde 70’ti.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), trafik sigortasında önemli bir değişikliğe gitti. Yeni düzenlemeyle, araçlarda ağır hasar kriteri yüzde 70'ten yüzde 60'a indirildi. Artık rayiç değerin yüzde 60’ını aşan hasarlı araçlar “ağır hasar” kapsamına alınacak.
YÜZDE 60 HASAR AĞIR KABUL EDİLECEK
Sigorta sektörünü yakından ilgilendiren yeni bir düzenleme yürürlüğe girdi. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından yapılan açıklamaya göre, trafik sigortalarında “ağır hasar” ve “tam hasar” kriterleri yeniden tanımlandı.
Buna göre, hasar tutarının aracın rayiç değerini aşması ve aracın onarımının mümkün olmaması durumunda araç “tam hasarlı”, hasarın rayiç değerin yüzde 60’ını geçmesi veya belirlenen kritik parçaların zarar görmesi halinde ise “ağır hasarlı” kabul edilecek.
Önceki uygulamada yüzde 70 olan oran yüzde 60’a çekildi. Böylece çok daha fazla araç, ağır hasarlı statüsüne alınarak trafikten men edilebilecek. Bu araçlar “trafikten çekilmiştir” belgesi olmadan alım-satıma konu olamayacak.
SİGORTA EKSPERİ ZORUNLULUĞU GELDİ
Yeni düzenlemenin getirdiği önemli bir yenilik de tespit süreciyle ilgili oldu. Artık tam veya ağır hasar tespiti yalnızca ruhsatlı sigorta eksperleri tarafından yapılabilecek. Böylece hasar tespitinde daha objektif ve teknik bir yaklaşım benimsenecek.
Bu işlemlerin kayıt altına alınması ve denetlenmesi ise Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi aracılığıyla sağlanacak. Sigorta şirketleri ve eksperlerin yaptığı işlemler bu merkezde izlenecek ve kayıt altına alınacak.
SEDDK’nın hayata geçirdiği bu düzenlemenin temel amacı, trafikte güvenliği artırmak ve hasarlı araçların doğru şekilde sınıflandırılmasını sağlamak. Ayrıca, ikinci el araç piyasasında yaşanan bilgi kirliliğinin de önüne geçilmesi hedefleniyor.
Sektör temsilcileri, düzenlemenin uzun vadede hem sürücüler hem de sigorta şirketleri açısından daha şeffaf ve güvenilir bir sistem oluşturacağı görüşünde birleşiyor.
TRAFİK SİGORTASI NEDİR?
Trafik sigortası, Türkiye'de her motorlu taşıt sahibinin yaptırması zorunlu olan ve resmi adıyla zorunlu mali sorumluluk sigortası olarak bilinen bir sigorta türüdür. Bu sigorta, aracın karıştığı bir kazada üçüncü kişilere verilebilecek maddi ve bedeni zararları karşılamakla yükümlüdür.
Trafik Sigortasının Temel Özellikleri:
Zorunludur: Karayolları Trafik Kanunu’na göre tüm motorlu araçlar için yapılması yasal bir mecburiyettir.
Kapsamı: Sadece karşı tarafa verilen zararı (araç, mal veya sağlık) karşılar. Sigortalı aracın ve sürücüsünün zararlarını kapsamaz.
Teminatları: Ölüm, yaralanma, sağlık giderleri ve maddi hasar teminatlarını içerir.
Poliçe Süresi: Genellikle bir yıl geçerlidir ve her yıl yenilenmesi gerekir.
Trafik sigortası sayesinde, kazada karşı tarafa verilen zararlar sigorta şirketi tarafından ödenir. Böylece kazaya sebep olan sürücü, çok yüksek tazminatları cebinden ödemek zorunda kalmaz.
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
18 Mayıs 2025| Kocaeli için doğru ezan vakitleri burada! Kocaeli namaz vakitleri
Bursa'da berber çırağının katil zanlısı 3 kardeş yakalandı
Bursa İl Jandarma Komutanlığı "Gereği yapıldı" diyerek duyurdu