Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe artan tüketici şikayetlerini mercek altına aldı. Yapılan denetimler sonucunda son 6 ayda 67 firmaya toplamda 93,7 milyon lira idari para cezası kesildi. Bakanlık, tüketiciyi koruma odaklı çalışmaların titizlikle sürdürüldüğünü vurguladı.
Haber Giriş Tarihi: 13.04.2025 10:42
Haber Güncellenme Tarihi: 13.04.2025 10:42
Kaynak:
Haber Merkezi
Ticaret Bakanlığı, teknolojinin gelişmesiyle birlikte hızla büyüyen e-ticaret sektöründeki tüketici mağduriyetlerine karşı denetimlerini sıkılaştırdı. Bakanlığın resmi sosyal medya hesapları ve internet sitesi üzerinden yapılan açıklamaya göre, son 6 ayda yürütülen incelemeler kapsamında 67 firmaya toplam 93,7 milyon lira idari para cezası uygulandı.
Açıklamada, çevrim içi alışverişin yaygınlaşmasıyla birlikte tüketici alışkanlıklarının değiştiği ve özellikle mesafeli sözleşmeler kapsamında yaşanan sorunlara karşı düzenlemelerin hızla hayata geçirildiği belirtildi. Sipariş edilen ürünün denenememesi, görülmemesi veya incelenememesi gibi durumların tüketiciyi daha korunmasız hale getirdiği vurgulandı.
Bakanlık, tüketicilerin temel haklarını korumak adına cayma hakkı, ön bilgilendirme yükümlülüğü ve sözleşmenin ifası gibi alanlarda yasal güvence sağlandığının altını çizdi. Ayrıca, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında hem resen hem de gelen şikayetler doğrultusunda firmalara yönelik denetimlerin sürdüğü belirtildi.
DENETİMLER ARTARAK DEVAM EDİYOR
2024 yılı Ekim ayında başlatılan denetim sürecinde, 18 firmaya toplam 40,3 milyon lira ceza kesildi. 2025 yılının ilk üç ayında ise 49 firmaya 53,4 milyon lira idari para cezası uygulandı. Şu anda 19 firma hakkında denetim süreci halen devam ediyor.
Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren firmalara çağrıda bulunarak, yasal yükümlülüklere tam uyum sağlamaları ve tüketici haklarını ihlal etmeyecek şekilde hizmet sunmaları gerektiğini hatırlattı.
E-Ticaret Piyasasında Yaşanan Mağduriyetler Ticaret Bakanlığı Tarafından Mercek Altına Alındı
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Bursa Hayat Gazetesi
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bakanlıktan e-ticaret firmalarına yoğun mercek!
Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe artan tüketici şikayetlerini mercek altına aldı. Yapılan denetimler sonucunda son 6 ayda 67 firmaya toplamda 93,7 milyon lira idari para cezası kesildi. Bakanlık, tüketiciyi koruma odaklı çalışmaların titizlikle sürdürüldüğünü vurguladı.
Ticaret Bakanlığı, teknolojinin gelişmesiyle birlikte hızla büyüyen e-ticaret sektöründeki tüketici mağduriyetlerine karşı denetimlerini sıkılaştırdı. Bakanlığın resmi sosyal medya hesapları ve internet sitesi üzerinden yapılan açıklamaya göre, son 6 ayda yürütülen incelemeler kapsamında 67 firmaya toplam 93,7 milyon lira idari para cezası uygulandı.
Açıklamada, çevrim içi alışverişin yaygınlaşmasıyla birlikte tüketici alışkanlıklarının değiştiği ve özellikle mesafeli sözleşmeler kapsamında yaşanan sorunlara karşı düzenlemelerin hızla hayata geçirildiği belirtildi. Sipariş edilen ürünün denenememesi, görülmemesi veya incelenememesi gibi durumların tüketiciyi daha korunmasız hale getirdiği vurgulandı.
Bakanlık, tüketicilerin temel haklarını korumak adına cayma hakkı, ön bilgilendirme yükümlülüğü ve sözleşmenin ifası gibi alanlarda yasal güvence sağlandığının altını çizdi. Ayrıca, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında hem resen hem de gelen şikayetler doğrultusunda firmalara yönelik denetimlerin sürdüğü belirtildi.
DENETİMLER ARTARAK DEVAM EDİYOR
2024 yılı Ekim ayında başlatılan denetim sürecinde, 18 firmaya toplam 40,3 milyon lira ceza kesildi. 2025 yılının ilk üç ayında ise 49 firmaya 53,4 milyon lira idari para cezası uygulandı. Şu anda 19 firma hakkında denetim süreci halen devam ediyor.
Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren firmalara çağrıda bulunarak, yasal yükümlülüklere tam uyum sağlamaları ve tüketici haklarını ihlal etmeyecek şekilde hizmet sunmaları gerektiğini hatırlattı.
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
Bursa Devlet Tiyatrosu Müdürü Sezai Yılmaz: ‘Doğudan batıya kent tiyatro ile buluşacak’
Bursa hava durumu | Bu hafta hava nasıl olacak? 21 Nisan 2025
Bursa otobanı gişelerinde korkutan yangın! Otomobil küle döndü