Atlas Okyanusu ile Büyük Okyanus'u birbirine bağlayan kanal: Panama Kanalı
Atlas Okyanusu ile Büyük Okyanus'u birbirine bağlayan kanal: Panama Kanalı
Panama Kanalı, Orta Amerika'nın en güney ülkesi Panama topraklarında yer alan ve Atlas Okyanusu ile Büyük Okyanus'u birbirine bağlayan 82 kilometre uzunluğunda bir kanaldır.
Haber Giriş Tarihi: 29.02.2024 21:15
Haber Güncellenme Tarihi: 29.02.2024 21:15
Kaynak:
Nagihan ER
1914 yılında tamamlanan kanal, dünya deniz ticaretinde önemli bir rol oynamaktadır.
PANAMA KANALI'NIN TARİHİ
Fikir ve İlk Girişimler:
Panama Kanalı fikri ilk olarak 16. yüzyılda İspanyol kaşifler tarafından ortaya atılmıştır. 1513 yılında Vasco Núñez de Balboa, Pasifik Okyanusu'nu keşfettiğinde, iki okyanusu birbirine bağlayan bir kanal inşa etmenin mümkün olduğunu savunmuştur.
19. yüzyılda, ticaretin artması ve deniz ulaşımının gelişmesi ile Panama Kanalı fikri tekrar gündeme gelmiştir. 1881 yılında Fransız mühendis Ferdinand de Lesseps tarafından başlatılan kanalın inşası, mühendislik sorunları ve yüksek işçi ölüm oranları nedeniyle 1889 yılında durdurulmuştur.
ABD'nin Girişimi ve Kanalın İnşası:
Fransızların başarısız girişiminden sonra, ABD 1904 yılında kanalın inşasını devralmıştır. ABD Başkanı Theodore Roosevelt'in desteğiyle, kanalın inşası 10 yıl sürmüş ve 15 Ağustos 1914'te törenle açılmıştır.
Kanalın Açılışının Etkileri:
Panama Kanalı'nın açılması, dünya deniz ticaretinde önemli bir dönüm noktası olmuştur. Kanal, Avrupa ve Asya arasındaki deniz ticaretini önemli ölçüde kısaltarak Afrika kıtasını dolaşmak yerine daha hızlı ve ucuz bir rota imkanı sunmuştur. Bu durum, dünya ticaretinin gelişmesine ve küreselleşmenin hızlanmasına katkıda bulunmuştur.
Panama Kanalı'nın Sahipliği ve İşletimi:
Panama Kanalı'nın inşası ve işletilmesi için ABD ile Panama arasında 1903 yılında Hay-Bunau Varartması imzalanmıştır. Bu anlaşmaya göre, ABD kanalı 99 yıllığına kiralamış ve kanalın bulunduğu bölgeyi kontrol altına almıştır. 1977 yılında yapılan Torrijos-Carter Antlaşmaları ile kanalın kontrolü 31 Aralık 1999'da Panama'ya devredilmiştir. Günümüzde Panama Kanalı, Panama Kanalı Otoritesi tarafından işletilmektedir.
PANAMA KANALI'NIN ÖNEMİ
Panama Kanalı, Avrupa ve Asya arasındaki deniz ticaretini önemli ölçüde kısaltmaktadır. Afrika kıtasını dolaşmak yerine gemiler Panama Kanalı'nı kullanarak önemli ölçüde zaman ve para tasarrufu yapabilmektedir.
PANAMA KANALI'NIN İŞLETİMİ
Panama Kanalı, Panama Kanalı Otoritesi tarafından işletilmektedir. Kanal 7/24 açıktır ve her tip gemiden geçişe izin verilmektedir.
PANAMA KANALI'NIN EKONOMİK ETKİSİ
Panama Kanalı, Panama ekonomisi için önemli bir gelir kaynağıdır. Kanalın geçiş ücretlerinden elde edilen gelir, Panama'nın milli gelirinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır.
PANAMA KANALI'NIN GELECEĞİ
Panama Kanalı'nın geleceği, küresel ticaretin gelişmesine bağlıdır. Kanalın kapasitesinin artırılması ve modernizasyonu için çalışmalar yapılmaktadır. 2016 yılında Panama Kanalı'nın genişletilmesiyle, daha büyük gemilerin kanaldan geçebilmesi sağlanmıştır.
PANAMA KANALI HAKKINDA İLGİNÇ BİLGİLER
Panama Kanalı'nın inşası sırasında yaklaşık 27.500 işçi hayatını kaybetmiştir.
Panama Kanalı, dünyanın en büyük denizcilik projelerinden biridir.
Panama Kanalı'ndan her yıl yaklaşık 14.000 gemi geçmektedir.
Panama Kanalı'nın en dar noktası 91 metre genişliğindedir.
Panama Kanalı'nın en derin noktası 26 metredir.
Panama Kanalı'nın geçiş ücreti, geminin büyüklüğüne ve tonajına göre belirlenmektedir.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Bursa Hayat Gazetesi
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Atlas Okyanusu ile Büyük Okyanus'u birbirine bağlayan kanal: Panama Kanalı
Panama Kanalı, Orta Amerika'nın en güney ülkesi Panama topraklarında yer alan ve Atlas Okyanusu ile Büyük Okyanus'u birbirine bağlayan 82 kilometre uzunluğunda bir kanaldır.
1914 yılında tamamlanan kanal, dünya deniz ticaretinde önemli bir rol oynamaktadır.
PANAMA KANALI'NIN TARİHİ
Fikir ve İlk Girişimler:
Panama Kanalı fikri ilk olarak 16. yüzyılda İspanyol kaşifler tarafından ortaya atılmıştır. 1513 yılında Vasco Núñez de Balboa, Pasifik Okyanusu'nu keşfettiğinde, iki okyanusu birbirine bağlayan bir kanal inşa etmenin mümkün olduğunu savunmuştur.
19. yüzyılda, ticaretin artması ve deniz ulaşımının gelişmesi ile Panama Kanalı fikri tekrar gündeme gelmiştir. 1881 yılında Fransız mühendis Ferdinand de Lesseps tarafından başlatılan kanalın inşası, mühendislik sorunları ve yüksek işçi ölüm oranları nedeniyle 1889 yılında durdurulmuştur.
ABD'nin Girişimi ve Kanalın İnşası:
Fransızların başarısız girişiminden sonra, ABD 1904 yılında kanalın inşasını devralmıştır. ABD Başkanı Theodore Roosevelt'in desteğiyle, kanalın inşası 10 yıl sürmüş ve 15 Ağustos 1914'te törenle açılmıştır.
Kanalın Açılışının Etkileri:
Panama Kanalı'nın açılması, dünya deniz ticaretinde önemli bir dönüm noktası olmuştur. Kanal, Avrupa ve Asya arasındaki deniz ticaretini önemli ölçüde kısaltarak Afrika kıtasını dolaşmak yerine daha hızlı ve ucuz bir rota imkanı sunmuştur. Bu durum, dünya ticaretinin gelişmesine ve küreselleşmenin hızlanmasına katkıda bulunmuştur.
Panama Kanalı'nın Sahipliği ve İşletimi:
Panama Kanalı'nın inşası ve işletilmesi için ABD ile Panama arasında 1903 yılında Hay-Bunau Varartması imzalanmıştır. Bu anlaşmaya göre, ABD kanalı 99 yıllığına kiralamış ve kanalın bulunduğu bölgeyi kontrol altına almıştır. 1977 yılında yapılan Torrijos-Carter Antlaşmaları ile kanalın kontrolü 31 Aralık 1999'da Panama'ya devredilmiştir. Günümüzde Panama Kanalı, Panama Kanalı Otoritesi tarafından işletilmektedir.
PANAMA KANALI'NIN ÖNEMİ
Panama Kanalı, Avrupa ve Asya arasındaki deniz ticaretini önemli ölçüde kısaltmaktadır. Afrika kıtasını dolaşmak yerine gemiler Panama Kanalı'nı kullanarak önemli ölçüde zaman ve para tasarrufu yapabilmektedir.
PANAMA KANALI'NIN İŞLETİMİ
Panama Kanalı, Panama Kanalı Otoritesi tarafından işletilmektedir. Kanal 7/24 açıktır ve her tip gemiden geçişe izin verilmektedir.
PANAMA KANALI'NIN EKONOMİK ETKİSİ
Panama Kanalı, Panama ekonomisi için önemli bir gelir kaynağıdır. Kanalın geçiş ücretlerinden elde edilen gelir, Panama'nın milli gelirinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır.
PANAMA KANALI'NIN GELECEĞİ
Panama Kanalı'nın geleceği, küresel ticaretin gelişmesine bağlıdır. Kanalın kapasitesinin artırılması ve modernizasyonu için çalışmalar yapılmaktadır. 2016 yılında Panama Kanalı'nın genişletilmesiyle, daha büyük gemilerin kanaldan geçebilmesi sağlanmıştır.
PANAMA KANALI HAKKINDA İLGİNÇ BİLGİLER
Panama Kanalı'nın inşası sırasında yaklaşık 27.500 işçi hayatını kaybetmiştir.
Panama Kanalı, dünyanın en büyük denizcilik projelerinden biridir.
Panama Kanalı'ndan her yıl yaklaşık 14.000 gemi geçmektedir.
Panama Kanalı'nın en dar noktası 91 metre genişliğindedir.
Panama Kanalı'nın en derin noktası 26 metredir.
Panama Kanalı'nın geçiş ücreti, geminin büyüklüğüne ve tonajına göre belirlenmektedir.
Kaynak: Nagihan ER
Son Haberler
21 Mayıs 2025| Kocaeli için doğru ezan vakitleri burada! Kocaeli namaz vakitleri
Tunceli Valisi ile ilgili yeni gelişme! Bakanlık emrine alındı
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan TDT Zirvesi'nde Nevruz Bayramı vurgusu