Marmarabirlik, 2024-2025 kampanya döneminde hedeflediği 66 bin ton zeytin alımına yaklaşarak üreticilere destek ve ihracatta büyüme sağlıyor.
Haber Giriş Tarihi: 19.12.2024 17:01
Haber Güncellenme Tarihi: 19.12.2024 17:13
Kaynak:
AA
Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik) Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2024-2025 kampanya döneminde şu ana kadar 49 bin ton ürün aldıklarını belirterek, 66 bin tonluk hedefe ulaşacaklarına emin olduklarını ifade etti. Asa, üreticilere ödemelerin düzenli olarak yapıldığını ve bir sonraki ödemenin yarın gerçekleştirileceğini açıkladı.
Bu sezon için 60 bin ton alım hedefi koyduklarını dile getiren Asa, "Şu ana kadar 49 bin ton ürün alındı. Belirlenen hedefe çok rahat bir şekilde ulaşacağız. Ayrıca ek olarak belirlenen 6 bin tonluk hedefe de ulaşacağımıza inanıyorum," dedi. Asa, bu hasat döneminde rekoltenin önceki sezona göre üç katına çıktığını ve bu durumun hem üreticiye destek sağladığını hem de piyasalarda denge oluşturduğunu vurguladı.
DEPOLAMA KAPASİTESİ VE ALIM STRATEJİSİ
Marmarabirlik’in faaliyet bölgesinde üreticilerden toplam 280 bin ton rekolte beyanı geldiğini belirten Asa, birliğin toplam depolama kapasitesinin 85 bin ton olduğunu hatırlatarak, beyan edilen miktarın tamamını almanın mümkün olmadığını söyledi. Asa, "Fiziki, mali ve pazarlama koşullarının planlı olması gerekiyor. Marmarabirlik’in zarar etme lüksü yok. 2010’dan bu yana birliğimiz hiçbir yıl zarar etmedi," dedi.
ZEYTİNYAĞI VE PİYASA HAREKETLİLİĞİ
Zeytinyağı fiyatlarıyla ilgili tartışmalara da değinen Asa, üretim maliyetlerinin yaklaşık 200 lira olduğunu ve üreticilerin sürdürülebilir bir gelir elde edebilmesi için ürünlerini bu fiyatın üzerinde satmaları gerektiğini ifade etti. Asa, bazı bölgelerde fırsatçılık yapıldığını duyduklarını belirterek, "Tariş’in fiyat açıklamasıyla piyasaların hareketleneceğini öngörüyoruz. Üreticilerimiz panik yapmasın; 5-6 ay içinde fiyatların normale döneceğini düşünüyoruz," dedi. Marmarabirlik olarak yağlık zeytine verdikleri fiyat desteğinin üreticilere önemli bir avantaj sağladığını da ekledi.
İHRACATTA BÜYÜK GELİŞME
Marmarabirlik’in ihracat alanındaki başarılarına da değinen Asa, 2010 yılında 18 ülkeye 3 bin 500 ton ihracat yaptıklarını, bugün bu rakamın 9 bin tona ulaştığını açıkladı. Asa, "Türkiye’nin zeytin ihracatında kilogram başına ortalama fiyatı 2,5 dolar iken, Marmarabirlik’in fiyatı 4,91 dolara ulaştı. Ürün çeşitliliğimizi artırarak uluslararası pazarda güçlü bir yer edindik. Hedefimiz, toplam satışlarımızda ihracat payını yüzde 40’a çıkarmak," dedi.
Marmarabirlik, inovatif ürünleriyle rekabet gücünü artırırken, ürün çeşitliliğini 2010 yılındaki 180 barkoddan 380’e çıkararak önemli bir başarıya imza attı. Asa, bu gelişmelerin birliğin uluslararası bir marka olma yolundaki kararlılığını pekiştirdiğini sözlerine ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Marmarabirlik’te hedefler aşılmaya devam ediyor
Marmarabirlik, 2024-2025 kampanya döneminde hedeflediği 66 bin ton zeytin alımına yaklaşarak üreticilere destek ve ihracatta büyüme sağlıyor.
Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik) Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2024-2025 kampanya döneminde şu ana kadar 49 bin ton ürün aldıklarını belirterek, 66 bin tonluk hedefe ulaşacaklarına emin olduklarını ifade etti. Asa, üreticilere ödemelerin düzenli olarak yapıldığını ve bir sonraki ödemenin yarın gerçekleştirileceğini açıkladı.
Bu sezon için 60 bin ton alım hedefi koyduklarını dile getiren Asa, "Şu ana kadar 49 bin ton ürün alındı. Belirlenen hedefe çok rahat bir şekilde ulaşacağız. Ayrıca ek olarak belirlenen 6 bin tonluk hedefe de ulaşacağımıza inanıyorum," dedi. Asa, bu hasat döneminde rekoltenin önceki sezona göre üç katına çıktığını ve bu durumun hem üreticiye destek sağladığını hem de piyasalarda denge oluşturduğunu vurguladı.
DEPOLAMA KAPASİTESİ VE ALIM STRATEJİSİ
Marmarabirlik’in faaliyet bölgesinde üreticilerden toplam 280 bin ton rekolte beyanı geldiğini belirten Asa, birliğin toplam depolama kapasitesinin 85 bin ton olduğunu hatırlatarak, beyan edilen miktarın tamamını almanın mümkün olmadığını söyledi. Asa, "Fiziki, mali ve pazarlama koşullarının planlı olması gerekiyor. Marmarabirlik’in zarar etme lüksü yok. 2010’dan bu yana birliğimiz hiçbir yıl zarar etmedi," dedi.
ZEYTİNYAĞI VE PİYASA HAREKETLİLİĞİ
Zeytinyağı fiyatlarıyla ilgili tartışmalara da değinen Asa, üretim maliyetlerinin yaklaşık 200 lira olduğunu ve üreticilerin sürdürülebilir bir gelir elde edebilmesi için ürünlerini bu fiyatın üzerinde satmaları gerektiğini ifade etti. Asa, bazı bölgelerde fırsatçılık yapıldığını duyduklarını belirterek, "Tariş’in fiyat açıklamasıyla piyasaların hareketleneceğini öngörüyoruz. Üreticilerimiz panik yapmasın; 5-6 ay içinde fiyatların normale döneceğini düşünüyoruz," dedi. Marmarabirlik olarak yağlık zeytine verdikleri fiyat desteğinin üreticilere önemli bir avantaj sağladığını da ekledi.
İHRACATTA BÜYÜK GELİŞME
Marmarabirlik’in ihracat alanındaki başarılarına da değinen Asa, 2010 yılında 18 ülkeye 3 bin 500 ton ihracat yaptıklarını, bugün bu rakamın 9 bin tona ulaştığını açıkladı. Asa, "Türkiye’nin zeytin ihracatında kilogram başına ortalama fiyatı 2,5 dolar iken, Marmarabirlik’in fiyatı 4,91 dolara ulaştı. Ürün çeşitliliğimizi artırarak uluslararası pazarda güçlü bir yer edindik. Hedefimiz, toplam satışlarımızda ihracat payını yüzde 40’a çıkarmak," dedi.
Marmarabirlik, inovatif ürünleriyle rekabet gücünü artırırken, ürün çeşitliliğini 2010 yılındaki 180 barkoddan 380’e çıkararak önemli bir başarıya imza attı. Asa, bu gelişmelerin birliğin uluslararası bir marka olma yolundaki kararlılığını pekiştirdiğini sözlerine ekledi.
Kaynak: AA
Son Haberler
İBB Miras ile Bursa Miras arasında imzalar atıldı!
1 liranın maliyeti arttı, fırsatçılara gün doğdu! Hurdacılara satıyorlar
TOGG’un Bursa’da okullarda tanıtımı yapıldı