Bursa Uludağ Üniversitesi'ne yerleşen öğrencilere 'kayıt' duyurusu!
Bursa Uludağ Üniversitesi'ne yerleşen öğrencilere 'kayıt' duyurusu!
2024 -YKS sonuçlarına göre Bursa Uludağ Üniversitesi’ne yerleşen adaylara ilişkin önemli bir duyuru yapıldı.
Haber Giriş Tarihi: 14.08.2024 13:29
Haber Güncellenme Tarihi: 14.08.2024 13:29
Kaynak:
Haber Merkezi
ÖSYM'nin resmi internet sitesinden 2024-Yükseköğretim Kurumları Sınavı yerleştirme sonuçları açıklandı. Sonuçları öğrenen öğrenciler kazandıkları üniversiteler hakkında araştırma yapmaya başladı. Bu kapsamda Bursa Uludağ Üniversitesi'ni kazanan öğrencilere kayıt duyurusu yapıldı. Peki, Bursa Uludağ Üniversitesi'ne yerleşen öğrenciler nasıl kayıt yapacak? İşte detaylar...
Bursa Uludağ Üniversitesi'nden yapılan açıklama şu şekilde:
Kayıt işlemleri "19 Ağustos – 21 Ağustos 2024" tarihleri arasında mutlaka E-devlet üzerinden yapılması gerekmektedir.
E-devlet şifresi almamış olan adaylar şifrelerini kimlik kartı/nüfus cüzdanlarının aslı ile bizzat PTT şubelerinden kayıtlardan önce temin etmeleri önerilir.
E-devlet şifresi ile kimlik doğrulamasını tamamlayan öğrenciler, e-devlet kayıtlarını https://www.turkiye.gov.tr/ web sayfasında “e-hizmetler” bölümünde “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında yer alan “Üniversite E-Kayıt” seçeneğinden gerçekleştireceklerdir. Kayıt aşamaları sonrasında öğrencilerin karşısına e-devlet kayıt işleminin başarıyla gerçekleştiğine dair uyarı bildirimi çıkacaktır. Uyarı bildirimi alan öğrencilerin üniversiteye kayıtları yapılmış anlamı taşımaktadır.
Kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösteren barkotlu çıktı alabileceklerdir. Bu belge öğrenci belgesi niteliğinde bir belge değildir. Üniversitemiz web sayfasında belirtilen Akademik Takvimde yer alan kayıt yenileme tarihlerinde ders seçim işlemlerini gerçekleştiren ve kesin kayıt işlemlerini tamamlayan öğrenciler, öğrenci belgelerini e-devlet üzerinden temin edebileceklerdir.
Üniversitemize yeni kayıt olan öğrencilerin ders seçim işlemleri otomatik olarak yapılmadığından, Kullanıcı Adı ve Şifresi ile Öğrenci Otomasyon Sistemi üzerinden şahsen gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Öğrenciler, öğrenci kimlik kartlarını eğitim-öğretim başladıktan sonra kayıt oldukları Fakülte/Meslek Yüksekokul Öğrenci İşleri Bürolarından teslim alabileceklerdir.
E-devlet üzerinden kayıt yapan öğrencilerin kesin kayıt işlemleri, Üniversitemiz tarafından iki (2) iş günü içerisinde Öğrenci Otomasyon Sistemine yansıtılmaktadır. Öğrenciler kesinkayıt durumlarını Öğrenci Otomasyon Sistemi üzerinden sorgulayabileceklerdir.
E-devlet üzerinden elektronik kayıt hakkı olmadığı için zorunlu olarak üniversitemize gelerek kayıt yaptıracak aday öğrenciler!
Üniversiteye kayıt hakkı kazanan ancak e-devlet üzerinden elektronik kayıt hakkı olmayan (Aşağıda durumları belirtilen öğrencilerle sınırlı olmak üzere) öğrenci adaylarının, 19 Ağustos 2024 – 23 Ağustos 2024 tarihleri arasında mesai saatleri içerisinde YKS yerleştirme belgesinde belirtilen tarihte ve kayıt yerinde şahsen veya noterden vekâlet verecekleri kişiler aracılığı ile başvuru yapılması halinde Üniversitemiz yetkilileri tarafından kayıtları yapılacaktır.
Lise mezuniyet bilgileri e-devlete aktarılamayan adaylar (Lise diplomasının aslı, Mezun olunan Liseden veya ilgili Milli Eğitim Müdürlüğünden alınacak "İLGİLİ MAKAMA" mezuniyet yazısı veya Geçici Mezuniyet Belgesinin aslı ile kesin kayıt)
Staj, bütünleme veya tek ders sınavı nedeniyle ortaöğretim kurumlarından mezun olamayanlar (Geçici Kayıt)
Önlisans veya lisans programında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavı nedeniyle Yükseköğretim kurumlarından mezun olamayanlar (Geçici Kayıt)
Geçici kayıtları yapılan adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar kayıtlı oldukları birimin Öğrenci İşleri Bürolarına ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır.
Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır.
Belirtilen tarihlere kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
KKTC Uyruklu Öğrenciler için Kayıt Belgeleri (Elektronik kayıt yaptıramayacak adaylar)
KKTC kimlik fotokopisi
Lise diplomasının aslı
2 adet fotoğraf
Belge istenilen programlara kayıtlanacaklar için heyet, sağlık raporu, adli sicil kaydı (aslı)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa Uludağ Üniversitesi'ne yerleşen öğrencilere 'kayıt' duyurusu!
2024 -YKS sonuçlarına göre Bursa Uludağ Üniversitesi’ne yerleşen adaylara ilişkin önemli bir duyuru yapıldı.
ÖSYM'nin resmi internet sitesinden 2024-Yükseköğretim Kurumları Sınavı yerleştirme sonuçları açıklandı. Sonuçları öğrenen öğrenciler kazandıkları üniversiteler hakkında araştırma yapmaya başladı. Bu kapsamda Bursa Uludağ Üniversitesi'ni kazanan öğrencilere kayıt duyurusu yapıldı. Peki, Bursa Uludağ Üniversitesi'ne yerleşen öğrenciler nasıl kayıt yapacak? İşte detaylar...
Bursa Uludağ Üniversitesi'nden yapılan açıklama şu şekilde:
E-devlet şifresi almamış olan adaylar şifrelerini kimlik kartı/nüfus cüzdanlarının aslı ile bizzat PTT şubelerinden kayıtlardan önce temin etmeleri önerilir.
E-devlet şifresi ile kimlik doğrulamasını tamamlayan öğrenciler, e-devlet kayıtlarını https://www.turkiye.gov.tr/ web sayfasında “e-hizmetler” bölümünde “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında yer alan “Üniversite E-Kayıt” seçeneğinden gerçekleştireceklerdir. Kayıt aşamaları sonrasında öğrencilerin karşısına e-devlet kayıt işleminin başarıyla gerçekleştiğine dair uyarı bildirimi çıkacaktır. Uyarı bildirimi alan öğrencilerin üniversiteye kayıtları yapılmış anlamı taşımaktadır.
Kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösteren barkotlu çıktı alabileceklerdir. Bu belge öğrenci belgesi niteliğinde bir belge değildir. Üniversitemiz web sayfasında belirtilen Akademik Takvimde yer alan kayıt yenileme tarihlerinde ders seçim işlemlerini gerçekleştiren ve kesin kayıt işlemlerini tamamlayan öğrenciler, öğrenci belgelerini e-devlet üzerinden temin edebileceklerdir.
Üniversitemize yeni kayıt olan öğrencilerin ders seçim işlemleri otomatik olarak yapılmadığından, Kullanıcı Adı ve Şifresi ile Öğrenci Otomasyon Sistemi üzerinden şahsen gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Öğrenciler, öğrenci kimlik kartlarını eğitim-öğretim başladıktan sonra kayıt oldukları Fakülte/Meslek Yüksekokul Öğrenci İşleri Bürolarından teslim alabileceklerdir.
E-devlet üzerinden kayıt yapan öğrencilerin kesin kayıt işlemleri, Üniversitemiz tarafından iki (2) iş günü içerisinde Öğrenci Otomasyon Sistemine yansıtılmaktadır. Öğrenciler kesin kayıt durumlarını Öğrenci Otomasyon Sistemi üzerinden sorgulayabileceklerdir.
Üniversiteye kayıt hakkı kazanan ancak e-devlet üzerinden elektronik kayıt hakkı olmayan (Aşağıda durumları belirtilen öğrencilerle sınırlı olmak üzere) öğrenci adaylarının, 19 Ağustos 2024 – 23 Ağustos 2024 tarihleri arasında mesai saatleri içerisinde YKS yerleştirme belgesinde belirtilen tarihte ve kayıt yerinde şahsen veya noterden vekâlet verecekleri kişiler aracılığı ile başvuru yapılması halinde Üniversitemiz yetkilileri tarafından kayıtları yapılacaktır.
Lise mezuniyet bilgileri e-devlete aktarılamayan adaylar (Lise diplomasının aslı, Mezun olunan Liseden veya ilgili Milli Eğitim Müdürlüğünden alınacak "İLGİLİ MAKAMA" mezuniyet yazısı veya Geçici Mezuniyet Belgesinin aslı ile kesin kayıt)
Staj, bütünleme veya tek ders sınavı nedeniyle ortaöğretim kurumlarından mezun olamayanlar (Geçici Kayıt)
Önlisans veya lisans programında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavı nedeniyle Yükseköğretim kurumlarından mezun olamayanlar (Geçici Kayıt)
Geçici kayıtları yapılan adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar kayıtlı oldukları birimin Öğrenci İşleri Bürolarına ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır.
Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır.
Belirtilen tarihlere kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
KKTC Uyruklu Öğrenciler için Kayıt Belgeleri (Elektronik kayıt yaptıramayacak adaylar)
AÇIKLAMANIN DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
Uludağ beyaza büründü
Bursa Bedensel Engelliler Spor Kulübü engel tanımıyor!
ANASİAD’dan Yenişehir’e tam destek!