Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk denizcilik sektörünün uluslararası alandaki başarısını vurgularken, Türkiye'nin deniz yolu taşımacılığındaki büyümesini değerlendirdi. 2002'de 17. sırada olan Türk sahipli filo, 2023 itibarıyla 2.100'den fazla gemi ve 52,7 milyon detveyt ton kapasiteyle dünya sıralamasında 11. sıraya yükseldi. Bakan Uraloğlu, "Dünyanın ilk 10'u içinde yer alma hedefimize son bir adım kaldı," dedi. Türkiye'nin denizcilik alanındaki ilerlemesinin, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğinde atılan adımlar ve yapılan yatırımlarla mümkün olduğunu belirten Uraloğlu, deniz yolunun küresel ticaretteki payının arttığını vurguladı.
Bakan, ayrıca Karasu Limanı'nın ülke için stratejik önemine değindi. Limanın, İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğini azaltmaya ve taşıma maliyetlerini düşürmeye katkı sağladığını belirtti. Karasu Limanı'nın, özellikle sanayi bölgelerine yakınlığıyla birçok ili kapsayan geniş bir hinterlanda hitap ettiğini söyledi. Liman, Ro-Ro ve konteyner taşımacılığı gibi birçok hizmeti bünyesinde barındırarak önemli bir lojistik merkezi konumunda.
Bakan Uraloğlu, Karasu ile Romanya'nın Köstence Limanı arasında başlatılan Ro-Pax hattını da gündeme getirdi. Bu hatla, deniz yoluyla yapılan taşımacılığın artmasının hedeflendiğini belirten Uraloğlu, 2024 yılı itibarıyla araç ve yolcu taşımacılığında önemli artışlar yaşandığını söyledi. Karasu Limanı'nın genişleme projelerinin de yakın gelecekte hayata geçeceği müjdesini vererek, kapasite artışıyla birlikte limanın dünya çapındaki rekabet gücünün daha da yükselmesini beklediklerini ifade etti.
Uraloğlu, Türkiye'nin denizcilik alanında daha fazla söz sahibi olacağına ve gelecekte bu sektördeki etkinliğinin artacağına inandıklarını belirtti. Ayrıca, Karasu Limanı'nın gelişim sürecinin, kamu ve özel sektör işbirliğiyle gerçekleştirildiğini, bunun sektördeki verimliliği artıracak bir örnek teşkil ettiğini söyledi. Bakan, programı kapsamında çeşitli ziyaretlerde bulunarak, bölgedeki altyapı projeleri hakkında da bilgi aldı.