TUSAŞ tarafından geliştirilen AKSUNGUR İnsansız Hava Aracı (İHA), yüksek faydalı yük kapasitesiyle dikkat çekiyor. AKSUNGUR, kesintisiz ve gece-gündüz istihbarat, gözetleme, keşif ve taarruz görevlerini gerçekleştirebilmek için EO/IR, SAR ve SIGINT faydalı yükleri ile çeşitli havadan yere silahlar taşıyabilen orta irtifa uzun havada kalışlı bir sistem olarak tanımlanıyor.
İki adet çift turbo şarjlı dizel motora sahip olan AKSUNGUR, 40.000 feet'e kadar yüksek irtifa operasyonlarına olanak tanıyor. Kasım 2023'te TEI-PD170 milli motor ile ilk uçuşunu gerçekleştiren AKSUNGUR, 30.000 feet irtifaya ulaştı ve 41 saat havada kalma başarısı gösterdi. Milli motorla yapılan testler devam ediyor ve bu gelişmeler, AKSUNGUR'un uzun süreli görevlerdeki performansını daha da güçlendiriyor.
Bu özellikleriyle, TUSAŞ'ın bugüne kadar ürettiği en büyük insansız hava aracı olarak öne çıkmaktadır.
TUSAŞ’ın geliştirdiği Aksungur İnsansız Hava Aracı (İHA), uzaktan kontrolü sağlayan gelişmiş teknolojileriyle dikkat çekiyor. Aksungur'un uzaktan kontrolü, DO-178B uyumlu yazılım ve DO-254 uyumlu yer kontrol istasyonu ile çift yedekli şifrelenmiş sayısal veri bağlantısı kullanılarak gerçekleştirilir. Ayrıca, isteğe bağlı olarak haberleşme uydusu aracılığıyla görüş hattı ötesi operasyonlar yapabilme özelliğine sahiptir.
2019'un son çeyreğinde, TUSAŞ’ın Aksungur’a F-4 ve F-16 savaş uçaklarına özgü silah sistemlerini entegre etmeyi planladığı belirtilmiştir. Aksungur, her kanat altında bulunan üç adet pylon ile harici yüklerin bağlanabilmesini sağlar. Bu pylonlar, sırasıyla 150, 300 ve 500 kg (330, 660 ve 1.100 lb) ağırlığındaki yükleri taşımak üzere derecelendirilmiştir.
Aksungur, çeşitli mühimmatları taşıyabilme kapasitesine sahiptir. Bunlar arasında TEBER-81 (lazer güdümlü bomba MK-81), TEBER-82 (lazer güdümlü bomba MK-82), LUMTAS, MAM-L, Roketsan Cirit, MAM-C, HGK-3 (hassas güdümlü mühimmat), KGK (82) (kanatlı güdüm kiti) ve minyatür bombalar yer almaktadır. Bu özellikler, Aksungur’u çok yönlü bir hava aracı haline getirir.