Çiçeksepeti'ne soruşturma!

Rekabet Kurulu, Çiçeksepeti İnternet Hizmetleri AŞ'ye soruşturulma açılmasına karar verdi.

Haber Giriş Tarihi: 30.01.2024 10:51
Haber Güncellenme Tarihi: 30.01.2024 10:51

Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan duyuruya göre, Çiçeksepeti İnternet Hizmetleri AŞ'nin platform hizmetlerini üçüncü taraflara kapatmak ve kendi bayileri lehine davranışlarda bulunmak suretiyle Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili maddesini ihlal ettiği iddiasına yönelik yürütülen ön araştırma, Kurulca karara bağlandı.

Ön araştırmada elde edilen bilgi, belge ve yapılan tespitleri müzakere eden Kurul, bulguları ciddi ve yeterli bularak Çiçeksepeti İnternet Hizmetleri AŞ'ye soruşturulma açılmasına karar verdi.

Kurulca alınan soruşturma kararları, hakkında soruşturma açılan teşebbüslerin ya da teşebbüs birliklerinin Kanun'u ihlal ettiği ve yaptırımla karşı karşıya kaldıkları veya kalacakları anlamına gelmiyor.

ÇİÇEK SEPETİ KURUCUSU KİMDİR?

İstanbul'dan başka bir şehre çiçek göndermek istediğinde, bu alanda web dünyasında bir açık olduğunu fark eden Emre Aydın, 2005 yılında tescil edilen Ciceksepeti.com'un tüm haklarını satın alarak 2006 yılında önceliği İstanbul’a verdi. İlk deposunu İstanbul’da açtı, çiçek hazırlamak ve siparişleri adreslere teslim etmek için çalışanları vardı ve siparişler gelmeye başlamıştı. 2009 yılına kadar depo sayısı ve hizmet verilen iller hızla artmaya başlamıştı. Emre Aydın, daha hızlı büyümek ve kaliteyi kontrol altında tutmak için 2009 yılında almış olduğu kararla depo modelinden vazgeçerek pazar yeri modeline geçiş yapmış ve lokal çiçekçileri Çiçek Sepeti bünyesine katarak internet sitesini büyütmeyi ve Türkiye’nin en önemli markalarından biri haline getirmeyi başarmıştır.

Siteyi kurarken internet teknolojisini ve yapılabilirliğini araştırıp, ilk web sitesini bizzat kendisi tasarlayıp yayına aldı. Emre Aydın, 2007 yılına kadar bir yandan endüstri mühendisi olarak çalışırken aynı zamanda siteyi geliştirerek büyüttü.

Çiçek Sepeti, Türkiye'de e-ticaret sektörüne yeni bir bakış açısı getirmek, en hızlı ve kolay şekilde ürün gönderimi yapılabilmesini sağlamak hedefiyle kurulurken. Bugün Çiçek Sepeti, çiçek ve yenilebilir çiçek kategorilerinin yanı sıra bünyesine kattığı elektronik, ev&yaşam, kişisel bakım, kozmetik, moda, spor&outdoor, hobi, pet shop, takı&aksesuar ve süpermarket gibi farklı kategoriler altında milyonlarca ürünü müşterilerine bir arada sunuyor.

• 20 bin kategoride 15 milyondan fazla ürün,

• 1000'in üzerinde anlaşmalı çiçek bayisi,

• 240 Franchise noktası,

• Türkiye dışında 5 ülkede daha faaliyet,

• 500+ aktif çalışan personel, 30.000’den fazla iş ortağı gibi istatistikler, başarısının özeti durumundadır.

Emre Aydın, kurucusu olduğu CicekSepeti.com’u büyütürken düşük harcama potansiyeline rağmen, maliyetli ve geri dönüşü en yüksek pazarlama olanaklarını araştırarak, o günkü stratejisini buna göre belirlediğini ifade ediyor.