Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından alınan yeni karara göre, cep telefonu satın almanın şartları değişti. Artık, 25 bin liraya kadar olan cep telefonları için 12 ay taksit yapılabilecekken, 25 bin lirayı aşan telefonlar için ise sadece 3 ay taksit seçeneği sunulacak. Bu karar, tüketicilerin telefon alımını daha kısa vadeli ödeme planlarına yönlendirmeyi amaçlıyor. Ayrıca, BDDK'nın bu düzenlemesi, cep telefonu pazarındaki finansal yükü azaltmaya ve kredi kartı borçlarının artışını engellemeye yönelik bir adım olarak değerlendiriliyor.
Ticaret Bakanlığı, BDDK'nın kararlarına uygun olarak ilgili yönetmeliği güncelledi.
Perakende sektörünü ilgilendiren yeni kurallar, Ticaret Bakanlığı tarafından belirlenerek Resmi Gazete'de yayımlandı.
Yenilenmiş ya da sıfır fark etmeksizin, 25 bin liranın üzerindeki tüm cep telefonları için taksit süresi 3 ay olarak belirlenmiş durumda...
Düzenleme, senet gibi kıymetli evrak düzenlenerek veya düzenlenmeden yapılan satışlarda da geçerli olacak.
Sıfır ürünler için, 20 bin lira üzerindeki telefonlar için taksit süresi 3 ay, 20 bin lira ve altındaki telefonlar için ise 12 ay taksit imkanı sunulacak.
Taşıt alımlarında taksitlendirme süresi, aracın fiyatına göre kademeli olarak belirlendi. 400.000 TL ve altındaki araçlar için 48 aya kadar taksit imkanı sunulurken, bu tutarın üzerindeki araçlarda taksit süresi, aracın fiyatına göre daha kısa olacak.
Bu düzenleme, tüketicilerin bütçelerini daha iyi planlamalarına yardımcı olmak ve taşıt alımlarını daha sürdürülebilir hale getirmek amacıyla yapıldı.
Araba almak isteyenler için yeni kurallar belirlendi. 400 bin ile 800 bin lira arasındaki arabaları en fazla 36 ay, 800 bin ile 1.2 milyon lira arasındaki arabaları ise en fazla 24 ay taksitle alabilecek.
1,2 MİLYON LİRA - 2 MİLYON LİRA ARASINDAKİ ARAÇLARDA…Bu fiyat aralığının üzerindeki araçlarda ise taksitlendirme tamamen kaldırılmış, sadece peşin ödemeyle satış yapılması zorunlu hale getirildi.
Bu düzenleme, yüksek fiyatlı araç alımlarını daha kontrollü hale getirerek, tüketicilerin bütçelerini aşan harcamalardan kaçınmalarını amaçlamaktadır.