Ticaret Bakanlığı, teknolojinin gelişmesiyle birlikte hızla büyüyen e-ticaret sektöründeki tüketici mağduriyetlerine karşı denetimlerini sıkılaştırdı. Bakanlığın resmi sosyal medya hesapları ve internet sitesi üzerinden yapılan açıklamaya göre, son 6 ayda yürütülen incelemeler kapsamında 67 firmaya toplam 93,7 milyon lira idari para cezası uygulandı.
Açıklamada, çevrim içi alışverişin yaygınlaşmasıyla birlikte tüketici alışkanlıklarının değiştiği ve özellikle mesafeli sözleşmeler kapsamında yaşanan sorunlara karşı düzenlemelerin hızla hayata geçirildiği belirtildi. Sipariş edilen ürünün denenememesi, görülmemesi veya incelenememesi gibi durumların tüketiciyi daha korunmasız hale getirdiği vurgulandı.
Bakanlık, tüketicilerin temel haklarını korumak adına cayma hakkı, ön bilgilendirme yükümlülüğü ve sözleşmenin ifası gibi alanlarda yasal güvence sağlandığının altını çizdi. Ayrıca, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında hem resen hem de gelen şikayetler doğrultusunda firmalara yönelik denetimlerin sürdüğü belirtildi.
DENETİMLER ARTARAK DEVAM EDİYOR
2024 yılı Ekim ayında başlatılan denetim sürecinde, 18 firmaya toplam 40,3 milyon lira ceza kesildi. 2025 yılının ilk üç ayında ise 49 firmaya 53,4 milyon lira idari para cezası uygulandı. Şu anda 19 firma hakkında denetim süreci halen devam ediyor.
Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren firmalara çağrıda bulunarak, yasal yükümlülüklere tam uyum sağlamaları ve tüketici haklarını ihlal etmeyecek şekilde hizmet sunmaları gerektiğini hatırlattı.
E-Ticaret Piyasasında Yaşanan Mağduriyetler Ticaret Bakanlığı Tarafından Mercek Altına Alındı(13.04.2025) pic.twitter.com/r0jEyx8WtI
— T.C. Ticaret Bakanlığı (@ticaret) April 13, 2025