Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında düzenlenen Formatör Öğretmenler Buluşması, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci'nin katılımıyla gerçekleştirildi. Etkinliğe, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin yetkilileri ve formatör öğretmenler de katıldı. Buluşma, Erol Olçok Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin Konferans Salonu'nda yapıldı.
Öğretmenlerin görevlerinin önemi vurguTürkiye Yüzyılı Maarif Modeli Formatör Öğretmenlerinin görevlerinin önemine vurgu yapan Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, “Yaz boyunca eğitici eğitimlerini ve kitap çalışmalarını bitirdiğimiz Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde en önemli iş öğretmenin öğrenciyle karşı karşıya geldiği anda başlayacaktır. Bu nedenle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Formatör Öğretmenler tarafından öğretmenlerimize yapılacak olan bilgilendirmeler ne kadar sağlıklı olursa program da o kadar sağlıklı işleyecektir. Bu programda becerileri bize özgü bir şekilde ele aldık ve yapılandırdık. Üst düzey düşünme becerileri, kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal - duygusal öğrenme becerileri, okuryazarlık becerileri. Burada kendi sosyolojik yapımızı da dikkate alarak ve ileride en çok ihtiyacımız olacak becerileri düşünerek ele aldık” dedi.
Konular dikey ve yatay büyünlükle ele alındıTürkiye’de ilk defa okul öncesinden 12’nci sınıfa program yapıldığını, Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilimler alanları hem okul öncesinde hem 12. sınıfta işlendiğini belirten Bakan Yardımcısı Yelkenci, “Eğer bir konuyu Fen bilimlerinde ele alıyorsanız Türkçe dersinde de konular onu destekleyici bir şekilde yer alıyor. Konuları dikey ve yatay bir bütünlük ile ele aldık. Çok önemsediğimiz bir boyutu da daha hızlı öğrenen öğrencilere veya sosyal bilimler liseleri gibi okullara göre zenginleştirme bölümlerine ya da daha yavaş öğrenen öğrencilere göre de destekleme bölümlerine yer verilmesi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile bir tarafta çağ yakalayacak olan hatta çağın ötesini yakalayacak olan beceri örgüsüyle donanmış nesiller, bir taraftan sadece beceriler yetmez, kendi milli ve manevi değerlerine ve aynı zamanda insani değerlere sahip olan nesiller yetiştirmemiz için böyle bir model programlanmış ve uygulamaya konulmuş oldu” şeklinde konuştu.
Model sadeleştirildiTürkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile yeni müfredatımızda öğrenci odaklı bir yaklaşım benimsendiğini vurgulayan Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, “Bu model, temelde beceri eğitimine dayalı bir yapı oluşturarak sadeleştirilmiştir. Yeni müfredat, çocukların oynamasını, okumasını ve sosyalleşmesini desteklemenin yanı sıra, günümüzün gerektirdiği kavramlarla da güncellenmiştir. Bu müfredatı öğretmenlerimize aktaracak olan formatör öğretmenlerimizle bir araya geliyoruz. Sayın Bakanımıza teşriflerinden dolayı teşekkür ederim” dedi.
Müfredeat 13 bin öğretmene anlatılacakBu müfredatın yaklaşık 13 bin öğretmene anlatılacağını ifade eden Alireisoğlu, “Bursa’da yeni müfredatı, başarılı örneklerle hayata geçireceğiz. Daha önce de okul müdürlerimize Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni tanıttık. Sizler inanırsanız, öğretmenlerimiz de inanır. Bu süreç, olgunlaştıkça sahada avantaj sağlayacaktır. Bu düşüncelerle, formatör arkadaşlarıma başarılar diliyorum ve Sayın Bakanımıza yanımızda olduğu, bize güç ve kuvvet verdiği için teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
Bursa’da 3- 4 - 5 Eylül 2024 tarihlerinde Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Formatör Öğretmenleri tarafından tüm eğitim yöneticilerine, okul öncesi, 1’nci, 5’nci, hazırlık ve 9’uncu sınıf öğretmenlerine yönelik Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitimleri verilecektir.