Hava Durumu

#Gemi

Bursa Hayat Gazetesi - Gemi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gemi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Mühimmatlarıyla batırılan Rüsumat 4’ün kalıntılarına ulaşıldı Haber

Mühimmatlarıyla batırılan Rüsumat 4’ün kalıntılarına ulaşıldı

Özel dalgıçlar tarafından yapılan incelemelerde, yaklaşık 1 kilometrekarelik alanda Rüsumat 4'e ait olduğu tahmin edilen gemi çapası bulundu. Dalgıçlar, geminin sahilden yaklaşık 100-150 metre ileride dere yatağında kumlarla kaplanmış olabileceğini belirtirken, su altı kamerasıyla geminin çapasına ve bazı enkaz parçalarına ulaştılar. Ekipler, daha geniş kapsamlı bir çalışma ile geminin tam olarak tespit edilebileceğini ifade ettiler. AK Parti Giresun Milletvekili Prof. Dr. Nazım Elmas, Eynesil ilçesinde Rüsumat 4'ün batırıldığı Topallı Deresi mevkiinde incelemeler yaptı. Konuyla ilgili bilgi veren Elmas, "Eynesil ilçemiz ve bölgemiz için büyük bir değer olan Rüsumat 4'ün Giresun'umuzun kültür ve turizmine kazandırılması ve bu büyük değerimizi gelecek nesillerimize aktarıp sahip çıkılması için gerekli girişimlere başlıyoruz. Rüsumat 4 hem Eynesil ilçesine hem de Giresun'un turizmine büyük katkılar sağlayacaktır. En kısa sürede geminin enkazına ulaşıp, gün yüzüne çıkarmayı arzuluyoruz" dedi. Eynesil Kaymakamı Erkut Pamuk da çalışmaları yerinde inceleyerek, "Dünya savaş tarihinde ismi altın harflerle yazılan Osmanlı Devleti’nin kahraman gemisi Rüsumat 4'ün battığı yer olan Eynesil ilçemizde batığın gün yüzüne çıkması ve battığı günün resmi olarak anılması için tüm resmi çalışmaları yürütüyoruz. Rüsumat 4, hem ilimize hem de ilçemize hayırlı, mübarek olsun" diye konuştu. Rüsumat 4 gemisinin gün yüzüne çıkmasında büyük emek ve katkıları olan Giresun Üniversitesi Kamil Nalbant Meslek Yüksek Okulu Öğr. Gör. Mevlüt Kaya, "Milli Mücadelemizin tek batık gemisi olan kahraman Rüsumat 4'ün enkazına ulaşılması yolunda yaşanan bu önemli gelişme, bölgemizin ve ülkemizin tarihine somut katkılar sunduğu gibi turizmine de büyük faydalar sağlayacaktır" şeklinde konuştu.

2024'te gemi ve yat ihracatı arttı! Listede Bursa'da var Haber

2024'te gemi ve yat ihracatı arttı! Listede Bursa'da var

Gemi, yat ve hizmetleri sektörünün ihracatı bu yılın ilk yarısında 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 36,8 artarak 923 milyon 516 bin dolara ulaştı. AA muhabirinin Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerinden derlediği bilgilere göre, Türkiye'nin ihracatı 2024'ün ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 2 artışla 125,4 milyar dolara yükseldi. Gemi, yat ve hizmetleri sektörünün ihracatı ise bu dönemde yüzde 36,8 artarak 923 milyon 516 bin dolara ulaştı. Geçen yılın aynı döneminde söz konusu tutar 675 milyon 269 bin dolar düzeyindeydi. Yılın ilk yarısında en fazla gemi ve yat ihracatının yapıldığı şehir 485 milyon 410 bin dolarla İstanbul oldu. İstanbul'u 255 milyon 850 bin dolarla Yalova, 70 milyon 718 bin dolarla İzmir ve 54 milyon 830 bin dolarla Bursa izledi. İLK SIRADA NORVEÇ VAR Gemi, yat ve hizmetleri sektörünün bu dönemde en fazla dış satım yaptığı ülke Norveç oldu. Norveç'e yılın ilk yarısında 147 milyon 562 bin dolarlık ihracat yapıldı. Bu ülkeyi 125 milyon 479 bin dolarla Marşal Adaları, 74 milyon 388 bin dolarla Almanya, 58 milyon 737 bin dolarla Yunanistan ve 56 milyon 434 bin dolarla İtalya takip etti. Ülkelere göre sektörün dış satım hacmindeki değişime bakıldığında miktar bazında en fazla artış Brezilya'da kaydedildi. Sektörün ihracatının önemli bölümünü 468,6 milyon dolarla gemi dış satımı teşkil etti. Söz konusu dönemde 163 milyon dolarlık römorkör, 43,7 milyon dolarlık deniz tankeri, 27,5 milyon dolarlık gemi yan sanayi ihracatı yapıldı. "KALİTELİ ÜRÜNLER ÜRETMEYİ SÜRDÜRÜYORUZ" Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatçıları Birliği Başkanı Cem Seven, yılın ilk 6 ayında geçen seneye göre bir atılım olduğunu belirtti. Sektör olarak en güçlü oldukları ürün gruplarında römorkörler, feribotlar, balıkçı gemilerinin yer aldığını ifade eden Seven, "Yıllara sari bir iş gemi ve yat inşa işi. Bir geminin inşaatı yaklaşık 2-2,5 yıl sürüyor. 2,5 yıl önce almış olduğumuz siparişi bu mevsimde, bu aylarda teslim ediyoruz. Yatta keza imalat süresi 4 yılı buluyor. Türkiye'deki birçok ihraç konusu olan ürünlerden farklı dinamikler gösteriyor inşa süresi açısından. Dolayısıyla esasında bu 2 ila 4 yıl önce yoğun bir şekilde alınmış olan siparişlerin teslim edilmesi neticesindeki ihracat tablosuna yansıyan bir yükseliş olarak görülüyor." diye konuştu. Seven, sektör olarak kaliteli ürünler üretmeyi sürdürdüklerini vurgulayarak, "Yıl sonu ihracat hedefimizi yine 1,8 milyar dolar ila 1,9 milyar dolar olarak tutturacağımızı düşünüyoruz, geçmişten alınan siparişlere istinaden." dedi. Birçok sektörde, yurt dışındaki daralma nedeniyle sipariş düşüşlerinin yaşandığını belirten Seven, şu bilgileri verdi: "Bizde tam tersi Uluslararası Denizcilik Örgütünün (IMO) getirdiği dekarbonizasyon kurallarında 2050'ye kadar emisyonların sıfırlanması hedefi var. IMO'nun getirmiş olduğu kurallar neticesinde bütün dünyaya ve Türkiye'ye çevre dostu gemilerin, yatların siparişinin çok artacağına delalet bu yeni kurallar. Bu şu demek oluyor; biz demek ki normal şartlar altında yurt dışından birçok sipariş alacağız özellikle gemi, balıkçı gemileri, römorkörlerde ve feribotlarda." "RÖMORKÖRDE ÇİN'İ GERİDE BIRAKTIK" Cem Seven, son 1-1,5 yılda işçilik maliyetlerinin arttığına işaret ederek, "Sektörde İspanya ve Polonya'yı işçilikte geride bıraktık, onlardan daha pahalı hale geldik. Norveç ile de başa baş noktasındayız. Bu sürdürülebilir değil, bunu bağlı bulunduğumuz Ticaret Bakanlığımız başta olmak üzere tüm bakanlıklarımıza iletiyoruz." diye konuştu. Türkiye'nin römorkörlerde Çin'i geride bırakarak dünyada ihracat şampiyonu olduğuna dikkati çeken Seven, "Keza balıkçı gemilerinde İspanyol tersanelerini geride bırakarak Türkiye 2023'te ihracat dünya şampiyonu oldu. Feribotta ilk 5'te, yatta ilk 10'da yer alıyor. Esasında çok gelecek vadediyor. Son derece başarılı olduğumuz bir sektör." ifadesini kullandı. İhracat kilogram birim fiyatının özel maksatlı, özel yapılı gemilerde 20 doların üzerine, mega yatlarda ise 50 dolara kadar çıktığını dile getiren Seven, şunları kaydetti: "İhracat kilogram birim fiyatını yükselttik, inovatif ve yüksek mühendislikli ürünler üretiyoruz. Devletimizin bütün beklentilerini sektör olarak yerine getiriyoruz ama enflasyonun yükselmemesi için uygulanan düşük kur politikası bizi rekabetçi olmaktan uzaklaştırmaya başladı, bunun da en kısa sürede çözümleneceğini umuyoruz."​​

Denizi kirleten gemilere 91,7 milyon lira ceza! Haber

Denizi kirleten gemilere 91,7 milyon lira ceza!

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Türkiye'de ilk ve tek olan "Elektronik Gemi Denetim Sistemi" (EGDS) ile Akdeniz masmavi sularını kirleten gemilere göz açtırmıyor. Geçtiğimiz yıl hayata geçirilen EGDS sistemi ile Aksu Beşgöz Deresi ve batıda Göynük Çayı arasındaki sorumluluk sahasındaki deniz araçlarının denizlere kirletmesine anında müdahale ediliyor. ANTALYA KÖRFEZİ 7/24 İZLENİYOR EGDS ile Antalya Büyükşehir Belediyesi sorumluluk alanında bulanan saha içerisinde 22 noktaya PTZ ve termal kamera kuruldu. Sistem kapsamında 20 ayrı noktaya 40X optik büyüme özelliğine sahip 20 PTZ kamera, otomatik tanımla sistemine sahip 20 termal kamera ve ayrıca Balıkçı Barınağı üzerinde 90 mil menzilli su üstü radarı kuruldu. Yaklaşık 3 kilometrelik mesafeden net ve yakın görüntü alabilen kameralar ile denizleri kirleten gemiler anında tespit ediliyor. EGDS merkezinden 7/24 kameralar ile izlenen Antalya körfezinde denizi kirlettiği tespit edilen teknelere anında tespit ediliyor. 42 GEMİNİN DENİZİ KİRLETTİĞİ TESPİT EDİLDİ Denetim tekneleri denizi kirlettiği tespit edilen geminin bulunduğu noktadan numune alıyor. Numune sonuçlarına göre denizi kirlettiği analiz sonuçları ve kamera kayıtları ile tespit edilen gemilere idari yaptırım uygulanıyor. 5 Temmuz 2023 tarihinden itibaren devreye alınan EGDS ile 42 geminin denizi kirlettiği tespit edildi. Yapılan tespitler sonucunda 91 milyon 766 bin TL idari para cezası uygulandı. Büyükşehir Belediyesi’nin gemi kaynaklı deniz kirliliğine yönelik cezalardan elde edilen gelir ise yine çevre projelerinde değerlendiriliyor. Büyükşehir Belediyesi, böylelikle hem deniz kirliliğini önüne geçerken, hem de çevre projelerine de kaynak aktarıyor.

Batan kargo gemisine ilişkin İçişleri Bakanı Yerlikaya'dan açıklama! Haber

Batan kargo gemisine ilişkin İçişleri Bakanı Yerlikaya'dan açıklama!

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Bursa Karacabey açıklarında batmaya başlayan ve içerisinde 6 mürettebat bulunan ‘Batuhan A’ isimli ticari gemiye yönelik, bölgedeki arama kurtarma çalışmalarının sürdürüldüğünü bildirdi. Sahil Güvenlik ekiplerince duruma anında müdahale edildiğini belirten Bakan Yerlikaya, sosyal medya hesabından çalışmalara yönelik videoyu paylaşarak şu ifadelere yer verdi: “Bu sabah 06.30’da Marmara Denizi’nde, Bursa Karacabey açıklarında içerisinde 6 mürettebat bulunan Batuhan A isimli bir ticari geminin ağır hava ve deniz şartları nedeniyle batmaya başladığı bilgisinin alınmıştır. Olay mahalline derhal 2 Sahil Güvenlik Gemisi ve 2 Sahil Güvenlik Botu sevk edilmiş, eş zamanlı olarak Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından da 2 adet römorkör bölgede görevlendirilmiştir. Başlatılan arama kurtarma faaliyetleri neticesinde geminin battığı değerlendirilen bölgede 1 adet boş can salı tespit edilmiştir. Arama kurtarma çalışmalarına destek olmak üzere 1 Sahil Güvenlik Korveti ve 1 Sahil Güvenlik Uçağı da bölgeye intikal etmek üzere görevlendirilmiştir. Olumsuz hava şartları sebebiyle bölgeye intikal edemeyen 1 Sahil Güvenlik Helikopteri hazır olarak beklemekte, hava şartlarının müsade etmesi ile birlikte derhal intikale geçecektir. Bölgede başlatılan arama kurtarma faaliyetlerine devam edilmektedir.” BATAN GEMİDEKİ MÜRETTEBATI BÖYLE ARANIYOR! Sabah saatlerinde acil durum sinyali gönderen ve yaklaşık bir saat sonrasında irtibatı kesilen Batuhan A isimli 69 metre boyundaki kuru yük gemisi İmralı'nın güneyinde batmıştı. Sahil güvenlik botlarının dalgalarla boğuşup bölgede arama kurtarma çalışması yaptığı anların görüntüsünü İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya paylaştı. Sahil güvenlik ekipleri, Karacabey ilçesi Kurşunlu barınak önlerinde boş can salı bulduklarını, bir de Batuhan A gemisine ait simit bulduklarını kaydettiler. Bu arada İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya da yaptığı açıklamada şunları kaydetti: "Bu sabah 06.30’da Marmara Denizi’nde, Bursa Karacabey açıklarında içerisinde 6 mürettebat bulunan Batuhan A isimli bir ticari geminin ağır hava ve deniz şartları nedeniyle batmaya başladığı bilgisinin alınmıştır.Olay mahalline derhal 2 Sahil Güvenlik Gemisi ve 2 Sahil Güvenlik Botu sevk edilmiş, eş zamanlı olarak Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından da 2 adet römorkör bölgede görevlendirilmiştir. Başlatılan arama kurtarma faaliyetleri neticesinde geminin battığı değerlendirilen bölgede 1 adet boş can salı tespit edilmiştir. Arama kurtarma çalışmalarına destek olmak üzere 1 Sahil Güvenlik Korveti ve 1 Sahil Güvenlik Uçağı da bölgeye intikal etmek üzere görevlendirilmiştir. Olumsuz hava şartları sebebiyle bölgeye intikal edemeyen 1 Sahil Güvenlik Helikopteri hazır olarak beklemekte, hava şartlarının müsade etmesi ile birlikte derhal intikale geçecektir. Bölgede başlatılan arama kurtarma faaliyetlerine devam edilmektedir." Öte yandan, batan geminin Balıkesir Bandırma ilçesindeki bir denizcilik firmasına bağlı olduğu, firma sahibinin de gemide olduğunun değerlendirildiği, kardeşinin ise Karacabey Kurşunlu bölgesindeki arama kurtarma çalışmasına katıldığı öğrenildi.

Genel kargo gemileri ne taşır? Haber

Genel kargo gemileri ne taşır?

Marmara Denizi'nde, İmralı Adası'nın güneybatısında "BATUHAN A" isimli 69 metre boyundaki genel kargo gemisi su alarak battı. Geminin mürettebatı için kurtarma çalışması başladı. Peki, genel kargo gemileri ne taşır? Gemi türleri kaça ayrılır? İşte detaylar... GENEL KARGO GEMİLERİ NE TAŞIR? Deniz ticaretindeki belki de en önemli taşıma aracı olan genel kargo gemileri, dünya çapında çeşitli ticari malların taşınmasını sağlayan güçlü ve etkili araçlardır. Bu gemiler, farklı boyutlarda ve kapasitelerde olup, geniş bir yelpazedeki yükleri taşıyabilecek şekilde tasarlanmışlardır. Genel kargo gemileri, her türlü ticari malı taşıma kapasitesine sahiptir. Konteynerler, paletler, rulolar, makine parçaları, otomotiv yedek parçaları, elektronik eşyalar, gıda maddeleri, tekstil ürünleri, kimyasal maddeler ve daha fazlası genel kargo gemileriyle taşınabilir. Bu gemilerin taşıma esnekliği, dünya genelindeki ticaretin karmaşıklığına ve çeşitliliğine uyum sağlayabilmesini sağlar. Genel kargo gemileri genellikle limanlar arasında sefer yaparlar ve dünya ticaretindeki ana arterlerden birini oluştururlar. Büyük limanlar ve ticaret merkezleri arasında düzenli seferler düzenleyerek, ticaretin sürekli akışını sağlarlar. Aynı zamanda, daha küçük limanlara ve daha az erişilebilir bölgelere de mal taşıyarak, ticaretin daha geniş bir coğrafi alana yayılmasına yardımcı olurlar. Bu gemiler genellikle yüksek kapasiteli elleçleme ekipmanlarına sahiptirler ve limanlarda hızlı bir şekilde yük boşaltma ve yükleme işlemlerini gerçekleştirebilirler. Bu da ticaretin daha verimli ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesine olanak tanır. Ancak, genel kargo gemileriyle ilgili bazı zorluklar da vardır. Özellikle, gemilerin seyahat ettiği uzun mesafeler ve değişken hava koşulları, işletme maliyetlerini artırabilir ve sevkiyat sürelerini etkileyebilir. Ayrıca, gemilerin karbon emisyonları gibi çevresel etkileri de göz önünde bulundurulmalıdır ve bu konuda sürdürülebilirlik çabaları önemlidir. Sonuç olarak, genel kargo gemileri, dünya çapındaki ticaretin önemli bir parçasını oluşturur ve ticari malların güvenilir, etkili ve verimli bir şekilde taşınmasını sağlarlar. Sürekli olarak gelişen teknoloji ve sürdürülebilirlik çabalarıyla birlikte, bu gemiler deniz ticaretinin geleceğinde önemli bir rol oynamaya devam edeceklerdir. GEMİ TÜRLERİ KAÇA AYRILIR? Gemi türleri çeşitli kriterlere göre sınıflandırılabilir. Genel olarak, gemi türleri aşağıdaki başlıklar altında gruplandırılabilir: KULLANIM AMAÇLARINA GÖRE:  Yük Gemileri: Ticari mal taşıyan gemilerdir. Konteyner gemileri, genel kargo gemileri, tankerler (petrol tankerleri, kimyasal tankerler), bulk gemileri (kuru yük taşıyan gemiler), Ro-Ro gemileri (roll-on/roll-off, yani kara araçlarıyla yük taşıyan gemiler) gibi. Yolcu Gemileri: Yolcu taşıyan gemilerdir. Bu kategoriye kruvaziyer gemileri, feribotlar, deniz otobüsleri ve yolcu gemileri girer. Hizmet Gemileri: Özel amaçlar için kullanılan gemilerdir. Örneğin, çeşitli deniz kurtarma gemileri, balıkçı gemileri, araştırma gemileri, denizaltılar ve donanma gemileri gibi. YAPI VE İŞLEVLERİNE GÖRE: Monositler: Tek gövdeli gemilerdir. Katanalar: Çift gövdeli gemilerdir. Trimaranlar: Üç gövdeli gemilerdir. Sürat tekneleri: Hızlı taşımacılık veya askeri amaçlar için tasarlanmış gemilerdir. Yüzer Platformlar: Genellikle petrol arama ve sondaj platformları gibi sabit işlevler için kullanılan büyük platformlardır. TONNAJA GÖRE: Küçük Gemiler: Genellikle kıyı bölgelerinde faaliyet gösteren, daha düşük tonajlı gemiler. Orta Boy Gemiler: Orta tonajlı gemilerdir ve genellikle uluslararası seyahatlerde kullanılırlar. Büyük Gemiler: Yüksek tonajlı gemilerdir ve genellikle uluslararası ticarette kullanılırlar. Bu sınıflandırmalar genel çerçevedir ve gemi türleri daha spesifik özelliklere veya işlevlere göre daha ayrıntılı şekillerde de sınıflandırılabilir.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.