Mehmet Atmaca, 2025 yılı Ulaştırma Bakanlığı bütçesini eleştirerek, 2024 yılı faaliyetlerinin yetersiz olduğunu ve Türkiye'nin ulaştırma altyapısındaki eksikliklerin giderilmesi için daha etkili bir yaklaşım gerektiğini vurguladı.
Haber Giriş Tarihi: 11.12.2024 23:17
Haber Güncellenme Tarihi: 11.12.2024 23:37
Kaynak:
Haber Merkezi
Saadet Partisi Bursa Milletvekili Mehmet Atmaca, 2025 yılı bütçe görüşmeleri kapsamında Ulaştırma Bakanlığı bütçesiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Atmaca, Ulaştırma Bakanlığı'nın 2024 yılı faaliyetlerini eleştirirken, 2025 bütçesinin de yetersiz olduğunu dile getirdi.
2024 FAALİYETLERİ HAYAL KIRIKLIĞI YARATTI
Atmaca, 2024 yılında Ulaştırma Bakanlığı’nın kritik alanlarda kayda değer bir ilerleme kaydedemediğini belirterek, demir yolları, kara yolları, deniz yolları ve hava yollarındaki eksikliklere dikkat çekti. Konuşmasında şunları söyledi:
"2024 yılı boyunca demir yollarında hiçbir yeni üretim gerçekleştirilmediğini görüyoruz. Kara yollarında sadece 370 kilometre bölünmüş yol ve 74 kilometre otoyol yapılabildi. Deniz ve hava yolu ulaşımındaki faaliyetler de aynı ölçüde sınırlı kaldı. Bu tablo, 2024 yılının ulaştırma alanında başarıdan uzak olduğunu açıkça ortaya koyuyor."
2025 BÜTÇESİ ENFLASYONLA UYUMLU DEĞİL
2025 yılı bütçesini değerlendiren Atmaca, artış oranlarının enflasyon rakamlarının gerisinde kaldığını vurguladı:
"2025 bütçesi, bir önceki yıla göre yüzde 35,5 artış gösteriyor. Ancak TÜİK verilerine göre, 2024 enflasyon oranı yüzde 47,09 olarak gerçekleşti. Bu, Bakanlık bütçesinin reel anlamda gerilediğini göstermektedir. Üstelik Ulaştırma Bakanlığı'nın toplam bütçe içindeki payı yüzde 3,35’ten yüzde 3,25’e düşmüş durumda. Bu koşullarda 2025 yılının da verimli geçmesini beklemek hayalcilik olur."
DEMİR VE DENİZ YOLLARINDA GERİ KALMIŞLIK
Türkiye’nin demir yolu taşımacılığında Avrupa Birliği ülkelerinin oldukça gerisinde olduğunu belirten Atmaca, şu rakamları paylaştı:
"Avrupa’da demir yolu yük taşımacılığı oranı yüzde 17,2 iken bizde bu oran sadece yüzde 4,6. Yolcu taşımacılığında ise AB’deki yüzde 7,3’lük oranın yanına bile yaklaşamıyoruz. Türkiye’nin bu alandaki geri kalmışlığını aşması için daha ciddi yatırımlar şart."
Deniz yollarındaki yetersizliğe de dikkat çeken Atmaca, İzmir Alsancak Limanı’nın Varlık Fonu’na devri sonrası kapasite altı çalışmasının büyük bir kayıp olduğunu ifade etti.
HAVA YOLLARINDA İSRAF ELEŞTİRİSİ
58 havalimanından yalnızca 9’unun tam kapasiteyle çalıştığını vurgulayan Atmaca, bazı şehirlerdeki büyük havalimanı projelerini israf olarak değerlendirdi:
"Bayburt ve Yozgat gibi şehirlerde milyonlarca kapasiteli havalimanları yapılırken, diğer havalimanlarının çoğu atıl durumda. Bu projeler rasyonellikten uzak olduğu gibi yolsuzluk şüphelerini de artırıyor."
BURSA-ANKARA YOLU VE DOĞU KARADENİZ İHMAL EDİLİYOR
Bursa-Ankara yolunun hâlâ tamamlanmamış olmasını eleştiren Atmaca, bu durumun Bursa’nın ekonomik potansiyelini olumsuz etkilediğini belirtti. Ayrıca, Doğu Karadeniz'deki kara yolu yatırımlarının eksikliğine dikkat çekti:
"Bursa gibi önemli bir sanayi şehri, başkent ile ulaşım konusunda ciddi sıkıntılar yaşıyor. Aynı şekilde, Samsun sonrası Doğu Karadeniz güzergahında da hiçbir ciddi çalışma yapılmamış durumda."
KARAYOLLARINDA ŞEFFAFLIK ÇAĞRISI
Atmaca, Karayolları Genel Müdürlüğü’ndeki dış hizmet alımlarını ve ihale süreçlerini de eleştirerek, şeffaflık çağrısında bulundu:
"İhalelerin büyük bir kısmı 21’inci madde kapsamında yandaş firmalara veriliyor. İş yapma kapasitesi yetersiz bu firmalar, işleri taşeronlar aracılığıyla tamamlamaya çalışıyor. Bakanlık, kamu kaynaklarının daha etkin kullanılması ve sürecin şeffaflığı konusunda adım atmalıdır."
Atmaca’nın açıklamaları, Ulaştırma Bakanlığı bütçesi ve faaliyetlerine yönelik ciddi eleştiriler içeriyor ve daha etkili politikalar için bir çağrı niteliği taşıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa-Ankara Yolu eksikliklere dikkat!
Mehmet Atmaca, 2025 yılı Ulaştırma Bakanlığı bütçesini eleştirerek, 2024 yılı faaliyetlerinin yetersiz olduğunu ve Türkiye'nin ulaştırma altyapısındaki eksikliklerin giderilmesi için daha etkili bir yaklaşım gerektiğini vurguladı.
Saadet Partisi Bursa Milletvekili Mehmet Atmaca, 2025 yılı bütçe görüşmeleri kapsamında Ulaştırma Bakanlığı bütçesiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Atmaca, Ulaştırma Bakanlığı'nın 2024 yılı faaliyetlerini eleştirirken, 2025 bütçesinin de yetersiz olduğunu dile getirdi.
2024 FAALİYETLERİ HAYAL KIRIKLIĞI YARATTI
Atmaca, 2024 yılında Ulaştırma Bakanlığı’nın kritik alanlarda kayda değer bir ilerleme kaydedemediğini belirterek, demir yolları, kara yolları, deniz yolları ve hava yollarındaki eksikliklere dikkat çekti. Konuşmasında şunları söyledi:
"2024 yılı boyunca demir yollarında hiçbir yeni üretim gerçekleştirilmediğini görüyoruz. Kara yollarında sadece 370 kilometre bölünmüş yol ve 74 kilometre otoyol yapılabildi. Deniz ve hava yolu ulaşımındaki faaliyetler de aynı ölçüde sınırlı kaldı. Bu tablo, 2024 yılının ulaştırma alanında başarıdan uzak olduğunu açıkça ortaya koyuyor."
2025 BÜTÇESİ ENFLASYONLA UYUMLU DEĞİL
2025 yılı bütçesini değerlendiren Atmaca, artış oranlarının enflasyon rakamlarının gerisinde kaldığını vurguladı:
"2025 bütçesi, bir önceki yıla göre yüzde 35,5 artış gösteriyor. Ancak TÜİK verilerine göre, 2024 enflasyon oranı yüzde 47,09 olarak gerçekleşti. Bu, Bakanlık bütçesinin reel anlamda gerilediğini göstermektedir. Üstelik Ulaştırma Bakanlığı'nın toplam bütçe içindeki payı yüzde 3,35’ten yüzde 3,25’e düşmüş durumda. Bu koşullarda 2025 yılının da verimli geçmesini beklemek hayalcilik olur."
DEMİR VE DENİZ YOLLARINDA GERİ KALMIŞLIK
Türkiye’nin demir yolu taşımacılığında Avrupa Birliği ülkelerinin oldukça gerisinde olduğunu belirten Atmaca, şu rakamları paylaştı:
"Avrupa’da demir yolu yük taşımacılığı oranı yüzde 17,2 iken bizde bu oran sadece yüzde 4,6. Yolcu taşımacılığında ise AB’deki yüzde 7,3’lük oranın yanına bile yaklaşamıyoruz. Türkiye’nin bu alandaki geri kalmışlığını aşması için daha ciddi yatırımlar şart."
Deniz yollarındaki yetersizliğe de dikkat çeken Atmaca, İzmir Alsancak Limanı’nın Varlık Fonu’na devri sonrası kapasite altı çalışmasının büyük bir kayıp olduğunu ifade etti.
HAVA YOLLARINDA İSRAF ELEŞTİRİSİ
58 havalimanından yalnızca 9’unun tam kapasiteyle çalıştığını vurgulayan Atmaca, bazı şehirlerdeki büyük havalimanı projelerini israf olarak değerlendirdi:
"Bayburt ve Yozgat gibi şehirlerde milyonlarca kapasiteli havalimanları yapılırken, diğer havalimanlarının çoğu atıl durumda. Bu projeler rasyonellikten uzak olduğu gibi yolsuzluk şüphelerini de artırıyor."
BURSA-ANKARA YOLU VE DOĞU KARADENİZ İHMAL EDİLİYOR
Bursa-Ankara yolunun hâlâ tamamlanmamış olmasını eleştiren Atmaca, bu durumun Bursa’nın ekonomik potansiyelini olumsuz etkilediğini belirtti. Ayrıca, Doğu Karadeniz'deki kara yolu yatırımlarının eksikliğine dikkat çekti:
"Bursa gibi önemli bir sanayi şehri, başkent ile ulaşım konusunda ciddi sıkıntılar yaşıyor. Aynı şekilde, Samsun sonrası Doğu Karadeniz güzergahında da hiçbir ciddi çalışma yapılmamış durumda."
KARAYOLLARINDA ŞEFFAFLIK ÇAĞRISI
Atmaca, Karayolları Genel Müdürlüğü’ndeki dış hizmet alımlarını ve ihale süreçlerini de eleştirerek, şeffaflık çağrısında bulundu:
"İhalelerin büyük bir kısmı 21’inci madde kapsamında yandaş firmalara veriliyor. İş yapma kapasitesi yetersiz bu firmalar, işleri taşeronlar aracılığıyla tamamlamaya çalışıyor. Bakanlık, kamu kaynaklarının daha etkin kullanılması ve sürecin şeffaflığı konusunda adım atmalıdır."
Atmaca’nın açıklamaları, Ulaştırma Bakanlığı bütçesi ve faaliyetlerine yönelik ciddi eleştiriler içeriyor ve daha etkili politikalar için bir çağrı niteliği taşıyor.
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
Bursa’da yol verme kavgası! Elinde baltayla üzerine yürüdü
Bursa’da tesadüfen doğal gaz buldu! 52 saattir yanıyor
Bursa'da hırsızlık girişimi bakın nasıl önlendi?