Marmarabirlik, 2025 yılına yönelik ihracat hedeflerini duyurdu. 2024 yılında 32 milyon dolar ihracat gerçekleştiren şirket, 2025 yılı için hedefini 37 milyon dolar olarak belirledi. Ayrıca, 2026 yılı itibarıyla 40 milyon dolar ihracat eşiğini aşmayı planladıklarını belirten Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, şirketin dış ticaret faaliyetlerinin her geçen yıl büyüdüğünü ve başarılarını sürdürdüğünü ifade etti.
Asa, Marmarabirlik’in üretiminde kullanılan doğal fermantasyon yöntemi ile dünyada tek örnek olduğunu belirterek, 2024 yılı itibarıyla 7 bin tonluk ihracat gerçekleştirdiklerini ve özellikle etnik nüfus hedefleyen pazarların yanı sıra büyük ulusal zincir mağazalarında ürünlerinin yer aldığını söyledi. Bu mağazalar arasında Lidl, Walmart, Metro gibi dev markaların bulunduğuna dikkat çeken Asa, ürün çeşitliliğinin artmasının markanın talebini yükselttiğini vurguladı.
2024 yılında Türk Cumhuriyetleri’ne yaptıkları ihracatın arttığını belirten Asa, Özbekistan, Türkmenistan ve Bosna-Hersek gibi pazarlarda önemli satış artışları kaydettiklerini, 2025’te ise 70 ülkeye ihracat yapmayı planladıklarını açıkladı. 2024 yılı itibarıyla Marmarabirlik, 1,15 milyar TL döviz geliri elde etti ve ihracat ortalamasının ülke genelinden çok daha yüksek bir seviyeye ulaşarak, zeytin ve zeytinyağı sektöründe öne çıktı.
Hidamet Asa, şirketin başarılarına katkı sağlayan tüm çalışanlarına teşekkür ederken, 2025 yılı hedefleriyle global bir marka olma yolunda hızlı bir şekilde ilerlediklerini ifade etti.